Miksi pitää ylipukeutua arkena?
Miksi nykyään on tapana käyttää tavallisen arkivaatteenakin näyttäviä pitkiä päällystakkeja tyyliin trenssejä ja ulstereita ihan vaikka työmatkalla? Näitä näkyi tänäänkin kaupungilla paljon kadulla ja busseissa. Näyttää mun mielestä hassulta, kun jalassa on usein kuitenkin farkut ja tennarit / skeittarit / lenkkarit. Ymmärrän kyseisen vaatetuksen, jos tekee asiantuntija- tai johtotehtäviä asiakasrajapinnassa, mutta miksi tavis, jonka ei tarvitse työkseen edustaa?
En tarkoita, että pitäisi huonosti pukeutua. Tyylikkäästi voi pukeutua monella muullakin tavalla kuin matkimalla liikemiehiä / -naisia ja yritysjohtajia. Vai onko niin, että nykyään on pakko yrittää näyttää olevansa jotain? Tavallisen näköinen untuvatakki ei riitä?
Kommentit (42)
Mulle tuo ei ole ylipukeutumista, vaan ihan normaalia pukeutumista. Alipukeutuneena käyttäisin farkkuja ja toppatakkia, mutta enpä ole tainnut kertaakaan tänä talvena pukeutua farkkuihin, koska mekko on vain sata kertaa mukavampi ja rennompi vaate kuin housut ikinä.
Käytän niitä mitä on. Pitäiskö fiinimmät vaatteet säilyttä kaapissa, kun niitä kuitenkin on.
Mulla on vuorotyö, joten vapaat on miten sattuu, yleensä arkipäivisin. Mä en jaksa töihinlähtiessä kuin laittaa tyyliin hiukset ponnarille tai pipon ja collarit. Mut sitten kun mulla on vapaapäivä, haluan näyttää nätiltä, väsäilen ihania lettikampauksia ja laittaudun nätiksi kun lähden shoppailemaan tai kavereille 😊
Käytän niitä mitä on. Pitäiskö fiinimmät vaatteet säilyttä kaapissa, kun niitä kuitenkin on.
Siis mitä? Eiköhän trenssi ole ihan perusvaate maija meikäläisen naulakossa. Ja untuvatakki on myös ok, mutta näitä pidetään ihan eri aikaan vuodesta.
Itseäni taas ihmetyttää urheilu-/ulkoiluvaatteissa töihin kulkeminen, mikä on Suomessa tosi yleistä vaikka kuljettaisi omalla autolla toimistohommiin.
Mua nolottaisi pynttäytyä tavallisena arkipäivänä pitkään päällystakkiin ja näyttävään huiviin. Paitsi tietysti silloin, jos ole menossa asiakastapaamiseen tai toimistolla olen tekemisissä asiakkaiden kanssa. Tavallisena toimistopäivänä, kun olen tekemisissä vain työkavereiden kanssa, pukeuden käytännöllisemmin ja mukavemmin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuo ei ole ylipukeutumista, vaan ihan normaalia pukeutumista. Alipukeutuneena käyttäisin farkkuja ja toppatakkia, mutta enpä ole tainnut kertaakaan tänä talvena pukeutua farkkuihin, koska mekko on vain sata kertaa mukavampi ja rennompi vaate kuin housut ikinä.
Sama! Ja montako kertaa multa on kysytty tyyliin "Ohhoh, mihis sä ole menossa??" Ööö no kirjaston kautta Alepaan...
Omistan yhdet farkut, noin 15 mekkoa, kasan hameita, jakkuja, neuletakkeja, sukkahousuja, stay uppeja, viidet saappaat ja kuudet korkokengät. Laitan hiukseni joka aamu, PAITSI pakkasilla, koska pipo :) Meikkaan päivittäin.
En tunne oloani "ylipukeutuneeksi" plus voin vakuuttaa teille, että esim. 80:n denierin sukkikset hameen ja saappaiden kanssa ovat taatusti lämpimämpi vaatetus kuin farkut.
N36
Asiakasrajapinta, bullshitbingo alkoi?
Vierailija kirjoitti:
Mua nolottaisi pynttäytyä tavallisena arkipäivänä pitkään päällystakkiin ja näyttävään huiviin. Paitsi tietysti silloin, jos ole menossa asiakastapaamiseen tai toimistolla olen tekemisissä asiakkaiden kanssa. Tavallisena toimistopäivänä, kun olen tekemisissä vain työkavereiden kanssa, pukeuden käytännöllisemmin ja mukavemmin.
ap
Minusta on epämukavaa pukeutua rönttäsesti.
Vierailija kirjoitti:
ap
Hassu, mikä siinä nolottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Ja montako kertaa multa on kysytty tyyliin "Ohhoh, mihis sä ole menossa??" Ööö no kirjaston kautta Alepaan...
Omistan yhdet farkut, noin 15 mekkoa, kasan hameita, jakkuja, neuletakkeja, sukkahousuja, stay uppeja, viidet saappaat ja kuudet korkokengät. Laitan hiukseni joka aamu, PAITSI pakkasilla, koska pipo :) Meikkaan päivittäin.
En tunne oloani "ylipukeutuneeksi" plus voin vakuuttaa teille, että esim. 80:n denierin sukkikset hameen ja saappaiden kanssa ovat taatusti lämpimämpi vaatetus kuin farkut.
N36
Itse olen myös todennut saman eli mekon, sukkahousujen ja saappaiden olevan paljon lämpimämpi yhdistelmä kuin farkkujen ja nilkkureiden.
Pukeudu joka päivä siten, millaisena haluaisit törmätä exääsi ja tämän uuteen kumppaniin.
Ap, olet harmaavarpunen. Vaatimattomuus ei kaunista ketään. Live a little!
T: Hollywood-laineet ja korkkarit arjessakin
Mä olen ajatellut, että trenssi on ihan perusvaate. Itselläni on talvipakkasilla untuvaparka ja keväällä/syksyllä trenssi. Enkä kyllä koe oloani yhtään sen "pynttäytyneemmäksi" lämpimämmällä kelillä. :D
En erityisesti mieti toisten pukeutumista, eiköhän kaikki voi pukeutua itselleen miellyttävällä ja parhaiten sopivalla tavalla. Ymmärrän hyvin, jos kaikki eivät välitä meikata, mutta itse tuntisin oloni varsin epämukavaksi ilman meikkiä vaikkapa töissä. En tarkoita, että siinä Olen välillä vähän laiska pukeutumaan, mutta katselen ja ihastelen niitä, jotka ovat jaksaneet panostaa ja koitan saada vinkkiä niistä omaankin vaatekaappiin.
"Elegance is the only beauty that never fades"
Sanoi Audrey Hepburnikin. Tunnen itseni niin kauniiksi siisteissä ja elegantissa vaatteissa, tulee itsevarma olo. En halua kulkea ihmisten ilmoilla" rönttävaatteissa", koska silloin tunnen itseni usein rumaksi ja homssuiseksi.
Pukeudun kuin Putous Svetlana Rönkkö. Mitäs siihen sanot!? Enkä halua viestittää vaatetuksellani mitään, satun vaan tykkämään. Eikö pitäs ku sä et nyt voi lokeroida?
Ja samaan aikaan toisessa ketjussa uikutetaan että miksei suominainen pukeudu, nyyhäti nyy
Minulla on tyköistuva, polveen ylettyvä laadukas viininpunainen villakangastakki, saapikkaat ja tyylikäs pipo.
Niiden alla on pelkät sukkahousut tai leggingsit ja toppi tai joku muu kotipaita. Huulet meikattu ja meikkivoide. Pipo päässä ja joskus tukka likainenkin sen pipon alla. Eli näytän päällepäin siistiltä.
Vien lapsen eskariin tai käyn kaupassa noin.
Ihan miten jokainen itse haluaa pukeutua on hyvä. Mutta musta on ihanaa kun ihmiset laittautuu arkenakin, siitä tuee nimittäin hyvä olo!