Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pitää ylipukeutua arkena?

Vierailija
14.03.2017 |

Miksi nykyään on tapana käyttää tavallisen arkivaatteenakin näyttäviä pitkiä päällystakkeja tyyliin trenssejä ja ulstereita ihan vaikka työmatkalla? Näitä näkyi tänäänkin kaupungilla paljon kadulla ja busseissa. Näyttää mun mielestä hassulta, kun jalassa on usein kuitenkin farkut ja tennarit / skeittarit / lenkkarit. Ymmärrän kyseisen vaatetuksen, jos tekee asiantuntija- tai johtotehtäviä asiakasrajapinnassa, mutta miksi tavis, jonka ei tarvitse työkseen edustaa?

En tarkoita, että pitäisi huonosti pukeutua. Tyylikkäästi voi pukeutua monella muullakin tavalla kuin matkimalla liikemiehiä / -naisia ja yritysjohtajia. Vai onko niin, että nykyään on pakko yrittää näyttää olevansa jotain? Tavallisen näköinen untuvatakki ei riitä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niist kledjuist näkee vaa ett kenen kans ei pidä tehdä bisnest.

Vierailija
42/42 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuo ei ole ylipukeutumista, vaan ihan normaalia pukeutumista. Alipukeutuneena käyttäisin farkkuja ja toppatakkia, mutta enpä ole tainnut kertaakaan tänä talvena pukeutua farkkuihin, koska mekko on vain sata kertaa mukavampi ja rennompi vaate kuin housut ikinä.

Sama! Ja montako kertaa multa on kysytty tyyliin "Ohhoh, mihis sä ole menossa??" Ööö no kirjaston kautta Alepaan...

Omistan yhdet farkut, noin 15 mekkoa, kasan hameita, jakkuja, neuletakkeja, sukkahousuja, stay uppeja, viidet saappaat ja kuudet korkokengät. Laitan hiukseni joka aamu, PAITSI pakkasilla, koska pipo :) Meikkaan päivittäin.

En tunne oloani "ylipukeutuneeksi" plus voin vakuuttaa teille, että esim. 80:n denierin sukkikset hameen ja saappaiden kanssa ovat taatusti lämpimämpi vaatetus kuin farkut.

N36

No ei ole. Farkkujen alle laitetaan talvella sukkahousut tai leggingsit, ja niiden kanssa on helppo yhdistää niin lämpimät kengät kuin tarvitsee. Minä ainakin ulkoilen talvella heti työpäivän jälkeen ja joskus ruokatunnillakin, ja hameella se ei ole kovin luontevaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla