Palkanlaskijan arkea. Välillä tekis mieli itkeä
Tänään eräs sisäinen asiakkaani (melkein valmis kauppatieteiden maisteri) kysyi että onko lisäprosentilla menneet verot menetetty vai otetaanko ne huomioon kun lasketaan palautuksia. Luojan kiitos tuo kysymys tuli sähköpostilla.
Ja kyllä, mua harmittaa että se tienaa enemmän kuin minä, koska on mies, hyvännäköinen ja alle 30.
Onko ihmisten elämäntaidot nykyään tuommoisia vai onko tuo poikkeuksellisen hölmö?
-lähes nelikymppinen yo-merkonomi, nainen
Kommentit (38)
Kannattaa muistaa, että maakuntayliopistoissa voi kauppatieteilijä valita sellaisia kivoja pääaineita kuin johtamisen viestintä tai asiakasmarkkinointi. Silloin ei suppeasta ymmärryksestä ole mitään haittaa.
Voimia teille. Itsekin olen ihan kypsä. Ihmiset ottaa yhteyttä tietysti aina vain silloin kun eivät ole ymmärtäneet tai joku menee niiden mielestä väärin. Raskasta hommaa sen takia ja tarkkana pitää olla koko ajan. Olen tehnyt muitakin töitä välillä, mutta tämä on ehdottomasti raskain sen takia että ikinä kukaan ei anna positiivista palautetta.
Häh? Mulla ei ole hajuakaan mitä tuo kysymys edes tarkoitti. (Mutta ei hätää, en tienaa sinua enemmän.)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että maakuntayliopistoissa voi kauppatieteilijä valita sellaisia kivoja pääaineita kuin johtamisen viestintä tai asiakasmarkkinointi. Silloin ei suppeasta ymmärryksestä ole mitään haittaa.
No tää kyseinen yksilö opiskelee oulussa. Eli varmaan juuri tästä kyse.
Kollega, mä olen niin onnellinen että mulla ei ole yhtään tuommoista *kopkop*
-ap
Ymmärrän asiakkaasi ymmärtämättömyyden. Tänään tilasin netistä uuden verokortin ja olin taas ihan pihalla mitä siihen pitää laittaa. Ottakaa rahani, mutta jättäkää minut rauhaan! Joka joulu on tullut vähintään tonnin palautukset vaikka olisin käynyt henkilökohtaisesti verotoimistossa saattamassa asiat kuntoon.
Niin no et säkään välttistä ymmärrä mulle yksinkertaisen ja tyhmänkin tuntusia juttuja mun ammatista. Vaikka musta tuntuu että ne on ihan jokaisen ihmisen perustietoa. Antaa susta tyhmän vaikutelman kun naurat toisten sanomisista. Sitä voi vaikka olla ihan omat duunit mielessä ja päästellä aivopieruja samalla palkanlaskijalle. Että oikein noin paljon hiertää tollaset jutut et piti oikeen mammapalstalle avautua. Voi sinua poloista. Jaksuhalit.
Ai niin ja tämä kyseinen asiakas tarkisti (eli etsi virheitä) mun laskennastani ja oli löytävinään semmoisen kun veroa oli hänen mielestään pidätetty väärin. Eli on semmoinen kaikkitietävä ja olen aina oikeassa tapaus.
Ennakonpidätyksessä on vaikea onnistua tekemään virheitä kun on niin automatisoitu.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tää kyseinen yksilö opiskelee oulussa. Eli varmaan juuri tästä kyse.
Kollega, mä olen niin onnellinen että mulla ei ole yhtään tuommoista *kopkop*
-ap
Ihanaa, olen hakemassa Ouluun opiskelemaan ja pelottaa että olen ainoa tyhmä. Kirjoituksesi antaa toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no et säkään välttistä ymmärrä mulle yksinkertaisen ja tyhmänkin tuntusia juttuja mun ammatista. Vaikka musta tuntuu että ne on ihan jokaisen ihmisen perustietoa. Antaa susta tyhmän vaikutelman kun naurat toisten sanomisista. Sitä voi vaikka olla ihan omat duunit mielessä ja päästellä aivopieruja samalla palkanlaskijalle. Että oikein noin paljon hiertää tollaset jutut et piti oikeen mammapalstalle avautua. Voi sinua poloista. Jaksuhalit.
Kiitos jaksuhaleista, niitä tarvitaan. Tuo vaan ei ole millään tavalla mun ammattitietoa vaan YLEISTIETOA joka pitäisi kyllä jokaisella työtä tekevällä olla hanskassa.
-ap
Mua taas vituttaa että myyntihemmot ei tee korttitilityksiään ajoissa. Vittu seuraavaksi periäuutan niitten kortit
Vierailija kirjoitti:
Ai niin ja tämä kyseinen asiakas tarkisti (eli etsi virheitä) mun laskennastani ja oli löytävinään semmoisen kun veroa oli hänen mielestään pidätetty väärin. Eli on semmoinen kaikkitietävä ja olen aina oikeassa tapaus.
Ennakonpidätyksessä on vaikea onnistua tekemään virheitä kun on niin automatisoitu.
-ap
Minulle jätettiin kerran maksamatta 500 euroa palkkaa palkanlaskijan mokatessa. Sain rahat kun huomautin virheestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minulle jätettiin kerran maksamatta 500 euroa palkkaa palkanlaskijan mokatessa. Sain rahat kun huomautin virheestä.
Joo, mekin ollaan vain ihmisiä :). Kannattaa toki tarkistaa se palkkalaskelma. Usein se vika on myös palkkamateriaalin toimittajassa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mua taas vituttaa että myyntihemmot ei tee korttitilityksiään ajoissa. Vittu seuraavaksi periäuutan niitten kortit
argh, olen tehnyt tätä myös. Ihan perseestä! Tsemppiä!
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tavallista tunarointia varsinkin määräaikaisissa työsuhteissa.
Multa palkanlaskija pienensi palkkaa kun sain alaisia ja palkan piti nousta. Että näinkin
Ap miten toi vaitiolovelvollisuus asiakkaista? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ap miten toi vaitiolovelvollisuus asiakkaista? Idiootti.
Tunnistitko vai?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos jaksuhaleista, niitä tarvitaan. Tuo vaan ei ole millään tavalla mun ammattitietoa vaan YLEISTIETOA joka pitäisi kyllä jokaisella työtä tekevällä olla hanskassa.
-ap
Eikä vain jokaisella työtä tekevällä, vaan jokaisella, joka saa jotain ennakonpidätyksen alaista tuloa.
Tuo verotietämättömyys nyt on ihan yleistä, mutta hyvin tienaavat ovat kokemukseni mukaan pahimpia. Ihan on vastaan tullut talouspäällikkö joka ei tiennyt palkkaverotuksestaan tuon taivaallista, ei edes kumulatiivisen ja prosenttiverokortin eroa. Duunarit taitaa olla parhaiten kärryillä veroasioistaan. :)
Moni tuppaa kirjoittamaan sähköpostilla romaanin siitä miksi veroprosenttia pitää nostaa vaikka riittäisi vain ilmoitus. En tarvitse selvitystä.
Palkanlaskijalle soitetaan myös kun tarvitaan veroneuvontaa, esimerkiksi tiedustellaan pitääkö tilata uusi kortti.
On niin monta kummallista soittoa ja viestiä että ei käy päivät tylsäksi. Tosin, opastan ja autan aina sen minkä osaan ja ohjaan eteenpäin jos en osaa vastata.
Minä todella tykkään työstäni ja asiakaspalvelu on minulle mieluista. :) Kysyvä ei tieltä eksy ;)
Täällä kollega. Mua itkettää nää, joilla menee iso osa perintään joka kk. Yhtä kun auttaa, 2 menettää luottotietonsa. Varsinkin kun rahat ovat menneet ihan turhuuteen.