Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan pulassa mihin kouluun haen

Vierailija
14.03.2017 |

Korkeakouluun. Haku on alkanut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvittais vähäsen lisää infoa ennen kuin pystytään auttamaan.

Vierailija
2/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tältä foorumilta tosissasi apua kysyt, nii kannattanee jättää hakematta ja keskittyä hakemaan mieluummin yhteiskunnan tukia tai myymään persettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jopa opintopsykologilla mutta siellä käynti ei auttanu juurikaan.ap

Vierailija
4/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kätilöksi! Suosittelen! Tosin aika vaikea päästä. Mutta niin hienoa!

t. kätilöopiskelija

Vierailija
5/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotantotalous!!

Kauppa + tekniikka, ihan lyömätön yhdistelmä :)

Vierailija
6/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet jostakin asiasta kiinnostunut? Missä kouluaineissa olet ollut hyvä tai minkä oppiminen on ollut sinulle helppoa?

Lähde miettimään tältä pohjalta, missä ammateissa tällaista osaamista tarvitaan. Sitten vain selvität, millaista koulutusta tehtävissä yleensä edellytetään ja hakeudut opiskelemaan sitä.

Vierailija
7/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisläheinen työ olisi toiveena. Olin hyvä koulussa reaaliaineissa. Olen miettinyt kauppatieteitä ja johtamista&organisointia pääaineeksi. Mietittää vain kielten opiskelu tuolla, varsinkaan enkku ei ole vahvimmasta päästä. Ap

Vierailija
8/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisläheinen työ olisi toiveena. Olin hyvä koulussa reaaliaineissa. Olen miettinyt kauppatieteitä ja johtamista&organisointia pääaineeksi. Mietittää vain kielten opiskelu tuolla, varsinkaan enkku ei ole vahvimmasta päästä. Ap

- varmaan ihan passeli kombo, mutta jos oikeasti ihmisläheinen työ kiinnostaa, niin et sitten ole kiinnostunut sosiaalityön kentästä. - Johtaminen ja organisointi on vähän "päälle liimattua" - Sama suomeksi hyväksi johtajaksi ei tulla "vain" johtamista ja organisointia opiskelemalla. Ja mitä kielten opiskeluun tulee, niin jos pääset sisään pääsykokeen kautta, niin samalla on tullut varmistetuksi, että sinulla on myös riittävät valmiudet selviytyä opinnoista ja suorittaa tutkinto. Toki hyvästä kielitaidosta on etua, mutta ei kielitaidon tarvitse olla laudatur -tasoa. - Oman alan käsiteet ja termit tulevat pikkuhiljaa tutuiksi opiskelit mitä hyvänsä. Tsemppiä hakuun ja valitsemmallasi tiellä!    

Vierailija
9/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kieliä jännitä. Käytännön opiskeluissa/työelämässä ei todellakaan tentata mitään kielioppisääntöjä tai vaikka lausumisen oikeellisuutta. Tärkeämpää on, että osaa sen verran sanastoa, että pystyy ymmärtämään ja kommunikoimaan ja sitten uskaltaa avata suunsa ja kysyä/selittää. Ja sanaston kyllä oppii opiskelujen aikana.

Ihan hyvän kuuloisia vaihtoehtoja!

Vierailija
10/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy ammatinvalintatestejä, käy tekemässä vaikka AVO mol.fi -sivuilla.

Vierailija
11/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tältä palstalta hyviä näkökulmia lapseni lukiovalintaan.

Vierailija
12/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks se ala huomenna vasta

Vierailija
13/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen juttu se, etten tiedä oikein minkä kaupungin kauppikseen hakisin.ap

Vierailija
14/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita sellainen yliopisto, jossa on vapaa sivuaineoikeus. Niin pystyt muokkaamaan tutkintoa omanlaiseksi.

Vierailija
15/15 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita sellainen yliopisto, jossa on vapaa sivuaineoikeus. Niin pystyt muokkaamaan tutkintoa omanlaiseksi.

Komppaan tätä. Minulla veli opiskeli Itä-Suomen yliopistossa ja sivuaineina luki mm. psykologiaa , eurooppaoikeutta ja ranskan kieltä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi