Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sterilisaatio tehdään nukutettuna mutta sektiossa ollaan hereillä?

Vierailija
13.03.2017 |

Tietääkö kukaan? Samaa aluetta kuitenkin ronkitaan. Ja tarkoitin tässä laparoskooppisesti tehtävää sterilisaatiota ja suunniteltua sektiota. Oman käsitykseni mukaan tuo sterilisaatio pitäisi sektion rinnalla olla ihan pikkujuttu.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keskonen -79 kirjoitti:

Itse synnyin hätäsektiolla 2 kk ennen laskettua aikaa. Äiti sanoi, ettei muista muuta kuin että annettiin nukutuslääke suoneen ja lähdettiin kiireellä leikkaussaliin. Tehdäänkö sektioita muka paikallispuudutuksessa??

Ei nukutusainetta anneta suoneen ennen kuin vasta leikkaussalissa. Eikä sektioita tehdä paikallispuudutuksessa.

Ai...no äitini kertoi noin kuitenkin tapahtuneen. Ehkä tuolloin on tehty muttei enää nykyään? Ajattelinkin, ettei sektiota sentään puudutuksessa tehtäisi.

Vierailija
22/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mulle tehty hätäsektio nukutuksessa.

Silloin tehdäänkin. Ei ole aikaa odottaa selkäpistoa ja sen vaikutuksen alkamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tehtiin strerilisaatio buranan voimin. Sain yhden Litalgenin(?) tms särkylääkkeen operaation jälkeen. sektiot on tehty paikallispuudutuksessa.

Lopeta idiootti. Ei ole tehty paikallispuudutuksessa. Eikä sterilisaatiota Buranalla. Typerys.

Essure-sterilointi tehdään särkylääkkeen avulla. Eli neuvo on kaksi 400mg buranaa 2h ennen toimenpidettä. Toimenpide ei ole (kuulemma) juuri kierukan asettamista kummempi. En tiedä, kun kierukkaa ei koskaan ole ollut. Mullekkin on tehty niin, ja tuo tarkoitti paikallispuudutuksella varmaankin spinaalia? Alavartalo puudutettuna? 

Vierailija
24/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskonen -79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keskonen -79 kirjoitti:

Itse synnyin hätäsektiolla 2 kk ennen laskettua aikaa. Äiti sanoi, ettei muista muuta kuin että annettiin nukutuslääke suoneen ja lähdettiin kiireellä leikkaussaliin. Tehdäänkö sektioita muka paikallispuudutuksessa??

Ei nukutusainetta anneta suoneen ennen kuin vasta leikkaussalissa. Eikä sektioita tehdä paikallispuudutuksessa.

Ai...no äitini kertoi noin kuitenkin tapahtuneen. Ehkä tuolloin on tehty muttei enää nykyään? Ajattelinkin, ettei sektiota sentään puudutuksessa tehtäisi.

Tehdään puudutuksessa. Epiduraali- tai spinaalipuudutuksessa.

Vierailija
25/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kiireellinen ja hätäisektio ovat kaksi täysin eri asiaa

Vierailija
26/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatio tehdään tähystyksellä, jolloin vatsan alueen lihakset pitää relaksoida eli rentouttaa täysin, jotta vatsaonteloon voidaan pumpata kaasua näkyvyyden saamiseksi. Tällöin relaksoituvat myös hengityslihakset ja tarvitaan hengityskonetta. Tätä ei tietenkään voida käyttää hereillä (puudutuksessa) olevalla potilaalla.

Tämä oli se vastaus mitä kaipasin! Kiitos! Eli se itse piuhojen katkaisu/klipsuttaminen ei siis tarvitse tuota kaasua ja nukutusta, vaan tuo tähystystekniikka. Menikö oikein?

-ap

Vierailija
27/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaatio tehdään tähystyksellä, jolloin vatsan alueen lihakset pitää relaksoida eli rentouttaa täysin, jotta vatsaonteloon voidaan pumpata kaasua näkyvyyden saamiseksi. Tällöin relaksoituvat myös hengityslihakset ja tarvitaan hengityskonetta. Tätä ei tietenkään voida käyttää hereillä (puudutuksessa) olevalla potilaalla.

Tämä oli se vastaus mitä kaipasin! Kiitos! Eli se itse piuhojen katkaisu/klipsuttaminen ei siis tarvitse tuota kaasua ja nukutusta, vaan tuo tähystystekniikka. Menikö oikein?

-ap

Meni aivan oikein. Sektion yhteydessä toki voidaan tehdä sterilisaatio eli munanjohtimien katkaisu selkäpuudutuksessa, mutta silloin vatsaonteloon ei pumpata kaasua eikä käytetä tähystystekniikkaa, vaan alavatsalla on valmiiksi iso poikkiviilto jota kautta toimenpide tehdään.

Vierailija
28/28 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivisektio?