Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan, vihaan sairaalaruokaa!!

Vierailija
13.03.2017 |

Kohta on taas päivällisaika ja ärsyttää jo valmiiksi. Kaikki muut lihat paitsi jauheliha ovat sellaista sitkeää purkkaa, ettei sitä kurkusta alas saa. Lisäksi on jatkuvasti seiruokia, joita vihaan myös. Perunaa on melkein jokaisella ruoalla ja ne ovat aina raakoja. Myös mustaa makkaraa, maksapihvejä, maksalaatikkoa ja veripihvejä on ollut tarjolla. Aivan kammottavaa ruokaa. Kyllä lisää motivaatiota päästä mahdollisimman pian kotiin.

Onko teillä kokemusta sairaalaruoista?

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Tarjotaanko sairaalassa mustaamakkaraa? Potilaille?

Vierailija
2/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluruoka vastaa muuten viiden tähden ravintolan ruokaa tähän verrattuna!

- kiukkuinen ja nälkäinen ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihmetellyt samaa. Missä raikkaat raasteet ja maukkaat laatikkoruuat?  Kaiken huippu kun mummoille ja papoille kahvin kanssa aina joku pullan käntty josta suolet menee entistä enemmän tukkoon siinä päivätolkulla maatessa. Jakaisivat smootieitä leseillä mieluummin.

4/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viimeksi vain sosekeittoja ja mannavelliä. Houkutteli huonekaverin pohjaanpalanut pastavuoka.

Vierailija
5/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitosruoan laatukriteerit nääs.

Vierailija
6/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oman maakunnan keskussairaalassa on ihan hyvä ruoka. Viimeksi olin sairaalassa yli viikon ja ainoa ruoka, mikä tökki, oli tuorepuuro. Päiväkahveja ei tarjoiltu, mutta kupillinen pullaviipaleen kera olisi kyllä kelvannut.

Vierailija
7/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen sairaalan keittiöllä ja meillä ei tarjota mustaa makkaraa, veripihvejä, maksalaatikkoa...

Jotain maksaruokia on henkilöstöravintoloissa. Siellä on muitakin vaihtoehtoja samanaikaisesti.

Pyydä laittamaan ateriakorttiin teksti

ei maksa- ja veriruokia.

Meillä huomiodaan toiveet.

T.dieettikokki

Vierailija
8/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää ruokaa sairaalassa saa.

Lisäksi saa säännöllisesti välipalaa.

Tekee oikein hyvää vaan,  syödä jotain muuta kuin kotona/puutarhassa on tottunut syömään.

9/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen ihmetellyt samaa. Missä raikkaat raasteet ja maukkaat laatikkoruuat?  Kaiken huippu kun mummoille ja papoille kahvin kanssa aina joku pullan käntty josta suolet menee entistä enemmän tukkoon siinä päivätolkulla maatessa. Jakaisivat smootieitä leseillä mieluummin.

http://www.hus.fi/hus-tietoa/liikelaitokset-ja-tukipalvelut/ravioli/pot…

Hus:n sairaaloissa ainakin on ihan monipuolisesti laatikkoruokia, raasteita, jälkkäriä...

Vierailija
10/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali sinulle. Uskon, että ruoka maistuu pahalta myös siksi, että sairaalassaolo itsessään on kurjaa. Toivottavasti pääset pian kotiin.

Vierailija
11/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Mä sain viimeksi vain sosekeittoja ja mannavelliä. Houkutteli huonekaverin pohjaanpalanut pastavuoka.

Sosekeitot ovat itseasiassa minun suosikkejani täällä. Niissä ei ainakaan ole mitään purkkalihaa, verta, seitä tai sisäelimiä.

- ap

Vierailija
12/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Miten pastavuoka voi palaa pohjaan?

Vai oliko se kuivaa?

Vierailija
13/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut hyvä oli kun iltakahvin kanssa sai halutessaan voileivän. Siinä oli kalkkunaleikettä, tomaattia, kurkkua, paprikaa. Teki mieli pyytää kaksi, en ilennyt.p

14/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Sosekeitot ovat itseasiassa minun suosikkejani täällä. Niissä ei ainakaan ole mitään purkkalihaa, verta, seitä tai sisäelimiä.

- ap

Ai vaikka ne on soseutettu siitä kiinteästä ruuasta, kuten mulle tehtiin? Piti opettaa ruuansulatuselimistö käsittelemään ravintoa uudelleen ja en voinut kiinteitä vielä tuolloin syödä. Ei suolisto kestänyt.

Vierailija
15/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kasvisruokia sen ainoan kerran kun olin sairaalassa. Yksikään kasvisruoka ei voi olla niin karmeaa kuin huono liharuoka. Liharuoka on pahimmillaan kuvottavaa, mutta kasvisruoka ainoastaan mautonta.

Vierailija
16/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina omat ruuat sairaalassa mukana. Otan jo etukäteen näkkäriä ja hedelmiä kassillisen, ja kanslian jääkaappiin voi viedä omat jogurtit ja maidot. Ei ongelmaa.

17/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Miten pastavuoka voi palaa pohjaan?

Vai oliko se kuivaa?

Oli ilmeisesti valmistettu gn-vuuassa ja ruoka oli pinnaltaan ja pohjasta musta, muuten kuivaa kuin mikä. Tälleen se huonekaveri ruokaansa kuvaili ja itsekin näin sen palaneen pinnan.

Vierailija
18/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa tilanne ainakin on surkea. Ei mitään tuoretta potilaille. Ihan käsittämätöntä, kun ei porkkana ja kaali paljoa maksa! Puhumattakaan että ruoka on hajutonta, mautonta ja harmaata. Eikä mausteita saa, vaikka potilas niitä pyytää.

Toki, eihän ruuan parane olla liian hyvää, mutta pitäisi sen kuitenkin olla sellaista, että edistää paranemista.

Vierailija
19/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä olen kyllä ollut tyytyväinen sairaalan ruokiin. Puurot ja keitot todella hyviä. Ei sitä sängyssä maatessa hirveästi kuluta. Olen synnytysten aikaan syönyt Jorvissa ja Kätilöopistolla ja kerran pari viikkoa Jorvissa. Oli puuroja, soppaa, keittoja,leipää, kasviksia, jälkkäriä ja tuorepaloja,raasteita,salaattia. Ihanaa, kun tavallinen arkiruoka tulee valmiiksi eteen kannettuna.

Vierailija
20/157 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan ok ruoka, suolatonta tosin kun jokaisen makuun tekevät. Mausteita voi lisätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi