kuinka joku raaskii laittaa
kymmenkuisen päivähoitoon?? Itseäni kauhistuttaisi ajatuskin, et tuon 6,5 kg täysin vauvan sinne laittaisin muiden jalkoihin.
Kommentit (26)
ja on vain niin pikkuinen, kaikki 62cm vaatteetkin käyvät. Järkytyin tänään, kun näin et päiväkodissa oli lattialla 11kk lapsi, joka siellä sitten konttasi ja jäi melkein toisten tallomaksi. Vaikka minunkin pitäisi ajatella töihin menoa en ikinä suostuisi panemaan vauvaani sinne. En ikipäivänä uskoisi hänen saavan riittävän hyvää hoitoa. En tiedä mitä tehdä. Tämän alueen perhep. hoitajat ovat vähissä. Minä kuitenkin ajattelen että minun on PAKKO ajatella enemmän lastani, kuin rahaa ja työtä. ap.
Eipä ollut yh:na paljon valinnan varaa. Täytyy kyllä myöntää että paluu töihin ei ollut ihan vastenmielistä sekään. Mukula meni perhepäivähoitajalle, ja on samalla hoitajalla edelleen (lapsi kohta 5 v). Hyvin tuo on silti pärjäillyt ja ihan täyspäiseltä vaikuttaa.. =).
Toisaalta, itse olin 3 kk kun vietiin hoitoon ja kohtuu hyvin ilman suuria sielunvaurioita siitä selvinnyt. Silloin isyyslomia ei tunnettu ja äidilläni ei ollut vakituista virkaa eli töihin oli palattava jos mieli työn säilyttää.
Asiantuntijathan ovat yksimielisiä siitä että alle 3v:n paikka on kotona, ja eipä tulisi mieleenkään toimia toisin
usko, että kenenkään on ihan pakko laittaa lastaan hoitoon noin pienenä. Yhteiskunta takaa sen. Mutta on eri asia suostuuko tiputtamaan elintasoaan, haluaako jäädä työelämästä pois pidemmäksi aikaa, joku ei halua elää pienellä kotihoidontuella miehensä " elättinä" (jotkut kokevat näinkin) jne. Nämä ovat täysin valintakysymyksiä. Raha on tekosyy. Onhan se tietysti raha-asiakin-jos on ottanut niin isot lainat jne. Suoraan sanottuna luulen, että elintaso on se joka nämä asiat määrittelee.
olin yksinhuoltaja!! Sain vain valtion elatustuen, mutta sossussa ei tarvinnut käydä kertaakaan!!!
Meiltä ei mitään puuttunut, elimme vain säästeliäästi.
mitäs sinä siellä päiväkodissa olet tehnyt, kun sen vauvelin siellä konttailevan olet nähnyt, mutta lapsesi ei kuitenkaan ole päikkärissä hoidossa?
Vierailija:
mitäs sinä siellä päiväkodissa olet tehnyt, kun sen vauvelin siellä konttailevan olet nähnyt, mutta lapsesi ei kuitenkaan ole päikkärissä hoidossa?
5 v. ja 4v lastamme sieltä ja tämä vauva oli juuri tullut viimeviikolla hoitoon. Lapsemme sanoi minulle, että äiti katso täällä on uusi vauva.
Ja nyt moralisoijille siitä miksi isommat ovat päikyssä: minulla olleiden synnytyksen jälkeisten vakavien komplikaatioiden vuoksi. (keuhkoembolia)
Eipä tuolla 250e/kk paljoa asuntolainaa lyhennellä, miehen tulot eivät kuitenkaan ole mitenkään erityisen hyvät. Kyllä meillä taloudellinen tilanne pakottaa pikkuisen hoitoon viemään.
2500e/kk on hieman parempi kuin 250e/kk. Mielummin hyvä hoitopaikka, kuin talo alta.
Hyvinhän nuo pienetkin hyvässä hoitopaikassa pärjäävät.
Itsekin jouduin aikoinaan puoli vuotiaana vieraalle hoitoon, enkä kyllä koe mistään paitsi jääneeni. Vanhemmillakin oli paremmin aikaa iltaisin keskittyä meihin lapsiin, kun ei tarvinnut jokaista penniä murehtia.
lapsista tajuaisi. Kyllä mä kouluun ja töihin menen, mutta en sentään hylkää puhekyvytöntä lasta muiden armoille, kun ei kerran mitään maatakaatava pakko ole.
Mulla alottaa lapset kesällä pyhmäperhepäiväkodissa ja ikää silloin on muutamaa viikkoa vaille 2 vuotta ja reilu 10 kk.
Tää vauva on aika kovaa tekoa -isoveli antanu pari iskua ja mekkalan taso on sellanen välillä ettei kovempi meteli pelota.. :)
Painoa nyt reilu 8 kiloa (ikää 5 kk) ja osaa ryömiä ja nopeesti menee ympäri molempien kylkien kautta pyörien. Istumaan koittaa kammeta.
Meillä esikoinen käveli 10 kk ikäsenä tukea vasten upeesti ja 12 kk ikäsenä mentiin ilman tukea. Luultavasti isoveli antaa niin paljon motivaatioo liikkumiseen ettei jää paljoa siitä ainakaan jälkeen! ;)
Meillä painaa talolaina, autolaina ja molempien opintolainat päälle. Siihen sitten päälle juoksevia kuluja ja vakuutusmaksut niin ei tee mieli jäädä laskeen senttejä millä laskuista selvitään.
Jos ei selvitä ja pitäis sossuun mennä niin sanottaisiin että myykää talo. Pakko painaa töitä..
keukoveritulppa synnytyksen yhteydessä vai pian sen jälkeen? miten alkoi?
t:myös veritulpan kokenut
Hyvähän se on naljailla kun itselläsi ei todennäköisesti ole (viestistäsi päätellen) juurikaan kouluja käytynä ja jos työpaikka odottaa, se on todennäköisesti niin huonosti palkattu, että töihin menon taloudellinen vaikutus olisi plus miinus nolla.
kenenkään " ei ole pakko" , mutta eivät vaan halua laskea elintasoaan! Prkl, miten maksaisit itse kerrostalokolmion vastiketta (sama, vaikka olisi kaksiokin, hinnat ovat pk-seudulla suunnilleen samat) PELKÄLLÄ kotihoidontuella ja opintotuella? Asumistukea ei tipu ja lainakustannukset ovat huomattavasti pienemmät kuin jos asuisi vuokralla. Prkl, haluaisin, että teidät lähetettäisiin jonnekin Siperiaan noiden yleistyksienne kanssa, en vaan jaksa enää kuunnella tota paskaa. Terveisin, sellainen huono äiti, joka on laittanut lapsensa 9kk hoitoon PAKON EDESTÄ. Juu, ja nyt tulee taas taas syytöksiä, että " et vain halunnut laskea elintasoasi" ...
Eli mikään pakko ei ole, ei ole myöskään pakko ottaa asuntolainaa. Lapsilla on silti ollut hyvä koti ja ettei tarvitse taivastella niin se asuntolainakin otetaan kunhan olen työelämässä taas. Ja sille joka päätteli meidän olevan kouluttautumattomia jotka halutaan hoitaa lapsemme kotona sanon että olen synnärin lastenhoitaja joka hoitaa sinuakin mahdollisesti. Tässä maassa ei ole pakko pistää lapsiaan hoitoon alle 3v. Ystäväni on kätilö ja hoiti lapsensa yksinhuoltajana 3v asti. En ymmärrä miksi ei voi sanoa suoraan jos haluaa töihin, nämä " on pakko mennä" vain selittelevät huonoa omaatuntoaan.
Toisilla sitä elämää on ollut ennen nitä lapsiakin..
Meillä jo valmiiksi opinto-, asunto- ja autolainat. Ei niitä kotihoidontuella lyhennellä. Joidenkin on todellakin pakko mennä sinne töihin.
Kaikista hölmöin on kysymys
" Miksi tehdä lapsia jos ei halua niitä itse hoitaa? "
Jaa miksikö? Koska jollain on tosiaan sitä asunto-, opinto- ja autolainaa. Tiedätkö, sitä varten on luotu lastentarhat jotta sellaiset jotka myös haluavat itse elättää itsensä voivat tehdä työtä. Oliko yllätys?
on varmaan pakko laittaa lapsi hoitoon. Muuten ei pysy leivän syrjässä kiinni.