Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AIDS-lääkkeet 1500 €/KK ja yhteiskunta maksaa ne!

Vierailija
13.03.2017 |

Miksi HIVin itselleen hankkineet eivät joudu maksamaan lääkkeitä itse?

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikani Entyvio maksaa 3612€ joka kahdeksas viikko. Ei ole itseaiheutettu sairaus.

Paljonko maksaa yhteiskunnalle riskilajien harrastajien sairaalahoidot? Paljonko maksaa narkkarien vieroitusyritykset ja muut liitännäissairauksien hoidot? Paljonko maksaa alkoholistien hoito? Paljonko maksaa tupakoitsijoiden keuhkosairauksien hoito? Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Juuri näin. Jos itseaiheuttaminen olisi ilmaisen hoidon este, niin aika moni sairaus jäisi hoitamatta.

Useimmat keuhkosyövät, maksakirroosit ja muut alkoholismiin liittyvät, lihavuudesta aiheutuvat sairaudet (esim. 2-tyypin diabetes tai vaikka polviongelmat) ja  liikunnan puutteesta johtuvat sairaudet. Lapsien hankkiminenhan on vapaaehtoista ja itseaiheutettua, pitääkö siis yhteiskunnan maksaa äitiyspakkaukset, synnytykset, ultrat ja neuvolalääkärit? Jos törttöilee humalassa, kaatuu ja katkaisee kätensä, kuuluuko yhteiskunnan varoilla tehdä leikkaus, maksaa antibiootit ja kipulääkkeet?

Tätä voisi todella jatkaa loputtomiin.

Vierailija
162/168 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat yleisimmät AIDS-lääkkeet Suomessa ja mistä niitä saa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tavallaan olen samaa mieltä,että joku omavastuu pitäisi olla, mutta mielummin  pitäisi tehdä ilmaiseksi nuo lääkkeet, mutta kuulemma tästä aiheesta on paljon keskustelua ollu ulkomailla, että afrikassa ei ole varaa ostaa näitä lääkkeitä, koska joku joka omistaa sen (lääkeyhtiö) nosti hintoja 200 kertaiseksi ja siitä ukosta tuli vihatuin mies ja miljonääri.

No ei niitä voi jättää oikein ilmankaan. Pitäisi säätää laki noita lääkeyhtiöitä varten, ja kehittää ilmainen rinnakkaislääke.

Kuka niitä ilmaiseksi valmistaisi?

Kukaan ei enää kehittäisi lääkkeitä tuollaisessa kommunistisessa systeemissä.

Vierailija
164/168 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani Entyvio maksaa 3612€ joka kahdeksas viikko. Ei ole itseaiheutettu sairaus.

Paljonko maksaa yhteiskunnalle riskilajien harrastajien sairaalahoidot? Paljonko maksaa narkkarien vieroitusyritykset ja muut liitännäissairauksien hoidot? Paljonko maksaa alkoholistien hoito? Paljonko maksaa tupakoitsijoiden keuhkosairauksien hoito? Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Juuri näin. Jos itseaiheuttaminen olisi ilmaisen hoidon este, niin aika moni sairaus jäisi hoitamatta.

Useimmat keuhkosyövät, maksakirroosit ja muut alkoholismiin liittyvät, lihavuudesta aiheutuvat sairaudet (esim. 2-tyypin diabetes tai vaikka polviongelmat) ja  liikunnan puutteesta johtuvat sairaudet. Lapsien hankkiminenhan on vapaaehtoista ja itseaiheutettua, pitääkö siis yhteiskunnan maksaa äitiyspakkaukset, synnytykset, ultrat ja neuvolalääkärit? Jos törttöilee humalassa, kaatuu ja katkaisee kätensä, kuuluuko yhteiskunnan varoilla tehdä leikkaus, maksaa antibiootit ja kipulääkkeet?

Tätä voisi todella jatkaa loputtomiin.

Tuollaisen ajatusmaailman takia KAIKILTA ihmisiltä leikataan hoitoja kun rahaa EI ole.

Vierailija
165/168 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on MS-tauti, lääke maksaa yli tuhat euroa kuussa. Käyn töissä, mutta minulla ei olisi varaa maksaa lääkettä palkallani. Aina kun lääkkeet, maksan 4.5€, olen kiitollinen tälle yhteiskunnalle.

Vierailija
166/168 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi HIVin itselleen hankkineet eivät joudu maksamaan lääkkeitä itse?

Miksi työttömät eivät joudu olemaan vastuussa elannostaan vaan heille syysätään rahaa samoin kuin YH:t

Vierailija
167/168 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat, kalliit lääkkeet annetaan ilmaiseksi niille, joilla on hepatiitti b. Tosin silloin riittää, että lääkettä syödään 1-3 vuotta.

Vierailija
168/168 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomi on sairaiden paratiisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi