Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AIDS-lääkkeet 1500 €/KK ja yhteiskunta maksaa ne!

Vierailija
13.03.2017 |

Miksi HIVin itselleen hankkineet eivät joudu maksamaan lääkkeitä itse?

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se teidän kakaroiden kasvattaminen 18-vuotiaiksi syrjäytyneiksi työkyvyttömyyseläkeläisiksi  maksaa.

Vierailija
142/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisvaarallinen tartuntatauti. Siksi ilmainen hoito.

Miksei näitä ihmisiä sitten pistetä karanteeniin? Jokin tässä mättää. 1500 € joka kuukausi on valtava rasite yhteiskunnalle.

Siis mikä mättää? Erittäin pieni kustannus yhteiskunnalle, jos mietit mitä sinun synnytyksesi sairaalassa on maksanut jne. Mitä maksaa leikkaukset sairaaloissa... onhan näitä.

Kultapienet ei sillä ole merkitystä kun itse maksaa itselleen palkkaa. Eihän siitä voi johtaa todellisuutta.

Voimme ainoastaan laskea työmääriä ja tilojen "kuluja" (täytyy muistaa, että ne kulutkin on omasta päästä keksittyjä)

Tärkein mittari on mitata työn määrää. Jos potilaan eteen on tehty vaikka 5 tuntia töitä, niin silloin potilaan eteen tehty työ on 5 tuntia. Ei miljoonia eikä mitään omasta päästä keksittyä. Hintalapuksi tietty voi kirjoittaa sen sata miljoonaa, mutta ei sillä realismin kanssa mitään tekemistä ole.

Siis hyvänen aika. Kyllä kotikuntasi saa laskun synnytyksestä ja leikkauksistasi. Se ei ole mitään aku ankka rahaa, vaan oikea todellinen liikkuva raha. Itse maksat oman sairaanhoidonkustannuksista murto-osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lääkitys maksaa n. 1200 euroa per annos ja annoksen viikon välein, yhteiskunta maksaa kunhan olen itse maksanut ensimmäisestä annoksesta 600 euroa. Kyseessä ei HIV vaan aivan muu, mutta kiitos suomalaiselle yhteiskunnalle, että saan elää.

Vierailija
144/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lääkitys maksaa n. 1200 euroa per annos ja annoksen viikon välein, yhteiskunta maksaa kunhan olen itse maksanut ensimmäisestä annoksesta 600 euroa. Kyseessä ei HIV vaan aivan muu, mutta kiitos suomalaiselle yhteiskunnalle, että saan elää.

Mikä sairaus sulla on? Vastaa rehellisesti.

Ap

Vierailija
145/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mitä juttuja. AIDSin saa verensiirrosta jne. Niinhän ne kaikki sen  saa, yksikään ei ole köyrinnästä eikä homostelusta saanut. Sairaaloista ja laitteista ei ole mitään kuluja, ainoastaan työtunnit ratkaisee. Parasta av-laatua on taas keskustelut.

Vierailija
146/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suolistosairaus, johon on kaikki edullisemmat hoidot kokeiltu ja tämä lääke on ainoa, jolla on vastetta. Ellei tästä olisi apua tai en voisi saada tätä, suuri osa suolistoani jouduttaisiin poistamaan kokonaan.

Vierailija
147/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiv-potilaat eivät ainakaan hae hiv-lääkkeitään apteekista. Koskaan en ole toimittanut apteekista yhtäkään hiv-lääkettä. Mistä te oikein haette ne ja kuinka tiheään? Sairaalan polilta vai?

Vierailija
148/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa Kela-korvattavissa lääkkeissä on 600€ vuodessa omavastuu. Sen jälkeen yhteiskunta maksaa lääkityksen. Miksi asiakkaan pitäisi maksaa ne itse, kun ei muistakaan sairauksista joudu.

100% korvattavissa lääkkeissä maksetaan vain 50 € alkuomavastuu. Sen jälkeen ostettavista lääkkeistä maksetaan 4,5 € omastuu. Niitä ei koske 600 € omavastuu, mutta muista kelakorvattavista sen joutuu tietenkin maksamaan.

Itse pompin riemusta muutama vuosi sitten kun käyttämäni lääke hyväksyttiin 100% korvattavaksi. Sitä ennen olin joutunut joka vuosi maksamaan vuoden ensimmäisestä lääkeostoksesta sen vuosittaisen omavastuun (keskimäärin se oli 600-700 €, se vaihtelee vuosittain) ja varsinkin opiskeluaikoina se tuotti vaikeuksia.

Pienemmät kustannukset yhteiskunnalle tulee siitä että maksaa lääkityksen, kalliinkin, kuin vielä kalliimmat hoidot ja mahdollisen työkyvyttömyyden tai laitoshoidon  vuosikymmeniksi.

Kyllä se 4,50 euron omavastuu kerryttää lääkekattoa (600e) ihan samoin kuin muutkin kelakorvattavat lääkkeet. Ei katto sillä tietenkään yksin täyty, mutta jos mukana on muita, kalliimpia lääkkeitä.

Kelakorvattavissa lääkkeissä itsemaksettavan osan nimi on aina omavastuu, mutta kaikki ne kerryttävät lääkekattoa.

Katon täyttymisen jälkeen maksetaan 2,50 euron omavastuu per osto per lääke, se ei enää kerrytä lääkekattoa tietenkään.

Vierailija
149/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suolistosairaus, johon on kaikki edullisemmat hoidot kokeiltu ja tämä lääke on ainoa, jolla on vastetta. Ellei tästä olisi apua tai en voisi saada tätä, suuri osa suolistoani jouduttaisiin poistamaan kokonaan.

Ok. Oletan, että sairaus ei ollut syytäsi. Pitää toivoa, että siihen tulee halvempi lääke. 1200 €/vko on miltei hulluutta.

AP

Vierailija
150/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiv-potilaat eivät ainakaan hae hiv-lääkkeitään apteekista. Koskaan en ole toimittanut apteekista yhtäkään hiv-lääkettä. Mistä te oikein haette ne ja kuinka tiheään? Sairaalan polilta vai?

Mitä ihmettä?? Eikö apteekeissa ole HIV-lääkkeitä!?? Mistä ne sitten saadaan?

Oletko töissä apteekissa?

AP

Vierailija
151/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fabryn taudin hoito maksaa 200-300 tuhatta euroa vuodessa. Miettikääpä sitä.

Vierailija
152/168 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sitä mieltä siitäkin, että melanooman saaneen auringonpalvojan pitäisi maksaa itse omat syöpähoitonsa? Sirkelillä sormensa katkaisseen pitäisi maksaa itse sormensa kiinnittäminen? Homeasunnon ostaneen pitäisi maksaa itse astmanhoitonsa? Mitäpä menivät tekemään.

Melanooma - kyllä, sillä kyllä sen ihosta näkee, jos on tahallaan käristetty esim. jo yli 40 vuoden iässä.

Sirkkeli - vakuutukset, sillä selkeästi työtapaturma

Homeasunto - tähän löytyy myös asunnon myyjä, jolla nyt on varmasti rahaa korvata hoidot.

Vierailija
153/168 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko hoidot aloittaa vasta juuri ennen AIDS-vaihetta? Näin syntyisi suuret säästöt.

Vierailija
154/168 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy AIDSia!

Vierailija
155/168 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisvaarallinen tartuntatauti. Siksi ilmainen hoito.

Miksei näitä ihmisiä sitten pistetä karanteeniin? Jokin tässä mättää. 1500 € joka kuukausi on valtava rasite yhteiskunnalle.

Moni "näistä ihmisistä" on ihan kelpo työssäkäyvä kansalainen, jonka aikuisikäiseksi saattamisesta yhteiskunta on maksanut paljon. Miksi jättää investointi hyödyntämättä? Tuskin joku elinikäiseen karanteeniin pistetty tyyppi olisi kovin kiinnostunut enää jatkamaan elämäänsä, saati työskentelyä.

Ja tosiaan miksi tämä koskisi vain HIV-potilaita? Aika moni sairaus tai vamma on pohjimmiltaan omien elämäntapojen tai valintojen seuraus. Oliko pakko matkustaa henkilöautolla ja vammautua hirvikolarissa, kun samaa reittiä olisi kulkenut turvallisempi bussikin? 

Vierailija
156/168 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIV-tartunnan saa useimmiten irstailijat. Mutta mitä meille maksaa kaikenlaiset knarkkarit ja spurgut - puhumattakaan konnista!

Vierailija
157/168 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon itse hiv positiivinen (en syö vielä lääkkeitä) mutta en todellakaan tiennyt, että ne lääkkeet on noin kalliita. Huomenna meen lääkäriin kuulemaan tuloksia (puolenvuoden välein kontrolli) ja täytyykin samalla kysyä noista lääkkeistä ja niiden hinnoista... hui! Oikeesti aikamoisen hintaisia,tiesin toki että ovat kalliita, mutta että noin kalliita.

Ymmärrän että sua ap vituttaa, mutta lohduttaudu sillä että monet muutkin lääkkeet/ hoidot maksetaan ja koskaan ei voi tietää mihin sitä itse sairastuu...

Pakko kysyy ihan mielenkiinnon vuoksi, että mistä oot sen saanu? En siis tarkoita tätä pahalla.

Vierailija
158/168 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne lääkkeet ovat niin kalliita?

Vierailija
159/168 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani Entyvio maksaa 3612€ joka kahdeksas viikko. Ei ole itseaiheutettu sairaus.

Paljonko maksaa yhteiskunnalle riskilajien harrastajien sairaalahoidot? Paljonko maksaa narkkarien vieroitusyritykset ja muut liitännäissairauksien hoidot? Paljonko maksaa alkoholistien hoito? Paljonko maksaa tupakoitsijoiden keuhkosairauksien hoito? Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vierailija
160/168 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä toi lääke on nimeltään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi