Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ammatti sopisi yksinäisyydestä pitävälle?

13.03.2017 |

Semmoinen jossa ei kuitenkaan syrjäydy ihan kokonaan. Majakanvartija kävi mielessä, mutta se homma saattaisi olla ehkä liian masentavaa, tai sitten ei. Olen kuitenkin vasta 15, joten ei kai sitä ammattia vielä tarvitse ihan kokonaan tietää. Haluan kuitenkin miettiä jo jotain. Palkan ei sitten tarvitse olla suuri.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yksinäiset hommat taitavat olla aika vaativia yleensä ja yrittäjyyden kaltaisia. Pitää olla itsekuri ja ajankäyttötaito kohdallaan.

Vierailija
22/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri, maanviljelijä, hevostenkouluttaja, eläinhieroja, pelien koodaaja, bloggaaja, tietokirjailija, patologi, lasinpuhaltaja, haudankaivaja, huonekalujen entisöijä, arkeologi, viinitilan työntekijä, hyönteistutkija, nettisivujen suunnittelija, maalari, automekaanikko, yövartija, seismologi, netin kautta tapahtuva asiakaspalvelu, taidemaalari, muotoija, taidegraafikko, elokuvamusiikin säveltäjä, mainostekstien lukija, audiovisuaalinen kääntäjä (tv-sarjat ja elokuvat).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstan moderaattori

Vierailija
24/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisten laitteiden ohjekirjojen kääntäjä. Tein tätä joskus nuorempana parin kk:n ajan :D

Vierailija
25/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellisiivooja tai laivan hyttisiivooja

Vierailija
26/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan myyjänkin työ on loppujen lopuksi tosi yksinäistä. Joo, sanot asiakkaille hei, kiitos ja heihei, mutta harvemmin suomessa ihan hirveesti sen syvällisempiä keskusteluja tulee. Työkavereiden kanssa harvemmin ehtii jutella myöskään kovin pitkään ja nekin keskustelut on tosi työhön liittyvää "hyllytätkö tuon" "milloin tarttet tauottajaa" yms. 

Ei kuitenkaan ääri-introverteille. Itse olin nuorena opiskelujen ohessa sivutoimisesti myyjänä, ja sosiaalisuuden ja ihmisten kohtaamisen vaatimus olivat vähällä saada minut hulluksi ja polttaa loppuun. Mulle siis jokainen pinnallinenkin kohtaaminen on ahdistuksen paikka, tai itse asiassa juuri ne: en niinkään uuvu syvällisestä keskustelusta, mutta small talk, tervehtimiset jne tuntuvat täysin turhilta ja ahdistavilta. Myyjänä alkuun kuvittelin että totun robottimaisesti toistamaan ne "hei", "kiitos" jne, mutta ei siinä niin käynyt vaan aloin jopa pelätä asiakkaita ajan myötä :D

Vierailija
27/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan myyjänkin työ on loppujen lopuksi tosi yksinäistä. Joo, sanot asiakkaille hei, kiitos ja heihei, mutta harvemmin suomessa ihan hirveesti sen syvällisempiä keskusteluja tulee. Työkavereiden kanssa harvemmin ehtii jutella myöskään kovin pitkään ja nekin keskustelut on tosi työhön liittyvää "hyllytätkö tuon" "milloin tarttet tauottajaa" yms. 

Ei kuitenkaan ääri-introverteille. Itse olin nuorena opiskelujen ohessa sivutoimisesti myyjänä, ja sosiaalisuuden ja ihmisten kohtaamisen vaatimus olivat vähällä saada minut hulluksi ja polttaa loppuun. Mulle siis jokainen pinnallinenkin kohtaaminen on ahdistuksen paikka, tai itse asiassa juuri ne: en niinkään uuvu syvällisestä keskustelusta, mutta small talk, tervehtimiset jne tuntuvat täysin turhilta ja ahdistavilta. Myyjänä alkuun kuvittelin että totun robottimaisesti toistamaan ne "hei", "kiitos" jne, mutta ei siinä niin käynyt vaan aloin jopa pelätä asiakkaita ajan myötä :D

Juu mutta Ap sanoikin, että hän pitää yksinäisyydestä, mutta ei kuitenkaan halua kokonaan syrjäytyä (eli ei taida olla äärimmäisen introvertti). 

Vierailija
28/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta Ap sanoikin, että hän pitää yksinäisyydestä, mutta ei kuitenkaan halua kokonaan syrjäytyä (eli ei taida olla äärimmäisen introvertti). 

Jatkoksi vielä, en koe että olen kauhean sosiaalinen,mutta itse vaihdoin alaa myyjän työstä pikkukaupassa, koska työ oli mielestäni liian yksinäistä. 

Vierailija
29/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, koodaaja, puhelimien korjaaja, maanviljelijä, huoltomies, veturin/rekan kuljettaja.

Vierailija
30/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yksinäiset hommat taitavat olla aika vaativia yleensä ja yrittäjyyden kaltaisia. Pitää olla itsekuri ja ajankäyttötaito kohdallaan.

No ei kyllä ole. Aika monissa työpaikoissa vaaditaan nykyään "itsenäisyyttä" = yksinäisenä työn tekoon soveltuvuutta. Suomessa lapset ja nuoret kasvatetaan hyvin itsenäisiksi, yksintyöntekoon kykenevyys on aika perusvaatimus täällä. Moni duunariammattikin (esim eri linjastotyöt) ovat todella yksinäisiä. 

Vierailija
31/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailija.

En sanoisi yksinäisen ammatiksi. Kirjailijan pitää mainostaa itseään jatkuvasti: antaa haastatteluja, somettaa, esiintyä tapahtumissa jne. Jos siis aikoo itsensä elättää eikä vaan raapustella omaksi iloksi pöytälaatikkoon.

Vierailija
32/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloseppämieheni tekee liikkeen takatiloissa kellonkorjaustöitä, jossa saa puuhastella yksin. Ja tykkää kovasti. Välillä toki näkee asiakkaita (tuotteen vastaanotto ja palautus), mutta eninmäkseen tekew itsenäistä työtä omassa rauhassa.

Vierailija
33/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäkoneen kuljettaja. Tietysti asiakkaan kanssa pitää keskustella mitä työmaalla tehdään, mutta sitten saatat olla työmaalla viikon ihan yksin. Riippuu tosin tiimistä, eli jos ajokone tulee heti perässä, niin sitten siellä on kaksi kuljettajaa omissa koneissaan. Joka tapauksessa tuossa työssä on kestettävä yksinäisyyttä.

Vierailija
34/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjailija.

En sanoisi yksinäisen ammatiksi. Kirjailijan pitää mainostaa itseään jatkuvasti: antaa haastatteluja, somettaa, esiintyä tapahtumissa jne. Jos siis aikoo itsensä elättää eikä vaan raapustella omaksi iloksi pöytälaatikkoon.

Promokausi on kuitenkin paljon lyhyempi jakso kuin varsinainen kirjoitusprosessi (=välillä tapaamisia kustantajan ym kanssa, mutta enimmäkseem yksin kirjoittelua).

Vierailija
35/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laboratoriotyöntekijä

Vierailija
36/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilija.

Vierailija
37/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljely mainittu pari kertaa. Varmaan moni tekee sitä hommaa yksinkin. Mutta hyvä yhteistyö kollegoiden kanssa parantaa tuottavuutta. Samoin hyvät neuvottelutaidot myyjien ja ostajien kanssa. Eli jos viljelystä haluaa saada elannon, niin kontaktien luomista tarvitaan.

Vierailija
38/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsuri, koodari, käsityöläinen, tutkija.

Vierailija
39/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapeutti.

Vierailija
40/50 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

majakanvartija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi