Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se alkoi taas .. karppaus siis!

Vierailija
13.03.2017 |

Tavoittelen energisyyttä ja laihtumista. Hirveä sokerikierre päällä! :(

Muita karppaajia täällä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täällä yks. Karpattu jo monta vuotta, ei tarvitse aloittaa "taas"

Vierailija
2/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä yks. Karpattu jo monta vuotta, ei tarvitse aloittaa "taas"

No hyvä sulle.

Millaisia muutoksia karppaus on tuonut elämääsi, jos vertaat aikaan ennen karppausta?

Minä karppasin v. 2008 ekan kerran, sitten pari muuta kokeilua sen jälkeenkin. Aina tullut joku "syy" lopettaa, en edes muista mikä. Kyllä mullakin tavoitteena on se elämäntapa tästä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sen vatsavaivojen vuoksi alunperin. Oli turvotusta, ilmavaivoja ym. Ne vaivat hävisivät. Nivelrikon kivut loppuivat. Syöntimäärä väheni, ruokaan menee vähemmän rahaa ja aikaa. Kaupassa en "huomaa" karkkihyllyjä ollenkaan.

Olihan se alussa aika moista säätämistä, mutta nykyisin valinnat sujuvat automaattisesti.

Vierailija
4/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus aiheutti mulla närästystä. Ehkä söin liikaa rasvaa.

Vierailija
5/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rupesin laihtumaan tehokkaasti E-EPAn syömisellä ja terveys nousi kohisten muutenkin. Jos ei syö kalaa juuri ollenkaan, niin tuo saattaa tehdä ihmeitä.

Vierailija
6/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin palasin vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Mulla on hirveä sokerinhimo jonka takia on vaikea pysytellä ilman niitä höttöjä. Karppaaminen toki kuitenkin auttaa niihin mielitekoihin vähän.

Vhh parantaa mun elämänlaatua ihan hurjasti. Nukun sikeästi nykyään, "normiruualla" heräilen tunnin-parin välein pitkin yötä ja eksyn vessareissulla aina jääkaapille. Nyt jos herään yöllä, nukahdan heti uudelleen.

Mun iho paranee. Mulla on teinistä asti ollut voimakasta punoitusta kasvoilla, pintakuivuutta, aknea ja kaikkea epätasaisuutta. En tiiä mikä sen tekee, mutta ainoastaan karppaus tekee mun naamasta siedettävän. Se on aika kivaa, kun viimeiset 20 vuotta on kärsinyt pahoista itsetunto-ongelmista tän pärstän takia, eikä mikään ihohoito oo siihen auttanut.

Oon paljon energisempi päivisin, tietysti kun kerrankin saa oikeasti nukuttua.

Paino putoaa helposti, selluliitti vähenee.

Mulla on ympärillä ihmisiä joille en viitsi edes sanoa mun syömistavoista kun sieltä tulis heti paskaa niskaan (anoppi on pahin, ihminen voi kuulemma parhaiten perunalla ja joka päivä pitää ottaa pullaa kahvin kanssa), tää on aika kurjaa.

Vierailija
7/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin palasin vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Mulla on hirveä sokerinhimo jonka takia on vaikea pysytellä ilman niitä höttöjä. Karppaaminen toki kuitenkin auttaa niihin mielitekoihin vähän.

Vhh parantaa mun elämänlaatua ihan hurjasti. Nukun sikeästi nykyään, "normiruualla" heräilen tunnin-parin välein pitkin yötä ja eksyn vessareissulla aina jääkaapille. Nyt jos herään yöllä, nukahdan heti uudelleen.

Mun iho paranee. Mulla on teinistä asti ollut voimakasta punoitusta kasvoilla, pintakuivuutta, aknea ja kaikkea epätasaisuutta. En tiiä mikä sen tekee, mutta ainoastaan karppaus tekee mun naamasta siedettävän. Se on aika kivaa, kun viimeiset 20 vuotta on kärsinyt pahoista itsetunto-ongelmista tän pärstän takia, eikä mikään ihohoito oo siihen auttanut.

Oon paljon energisempi päivisin, tietysti kun kerrankin saa oikeasti nukuttua.

Paino putoaa helposti, selluliitti vähenee.

Mulla on ympärillä ihmisiä joille en viitsi edes sanoa mun syömistavoista kun sieltä tulis heti paskaa niskaan (anoppi on pahin, ihminen voi kuulemma parhaiten perunalla ja joka päivä pitää ottaa pullaa kahvin kanssa), tää on aika kurjaa.

Myös minulla karppaus auttaa iho-ongelmiin. Kutiseva iho muuttuu paremmaksi ja alapään hiiva- ja muut tulehdukset on historiaa.

Vatsa voi paremmin.

Nukun paremmin (sokeri villiinnyttää levottomat jalat).

Vierailija
8/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen  ollut vuosia on-off karppaaja, mutta kuitenkin koko ajan karppihenkinen valintojen suhteen. Koko ajan etsien omia makrosuhteita sellaisiksi, että niillä voi elää loppuelämän ilman repsuja niihin huonoihin houkutuksiin. Nyt on alkanut löytymään linja niin ettei enää vehnä ja sokeri houkuttele. Nimenomaan se vehnän ja sokerin yhdistelmä meinaa kaataa hiilarimaahan takaisin.

Mun on helpompi elää ja olla rasvapolttoisena. Suolisto rauhoittuu, mieli rauhoittuu, ajatukset ei pyöri koko ajan ruoan ja seuraavan märepalan ympärillä, nivelet rauhoittuu, koko kroppaan laskeutuu sellainen hyvältä tuntuva seesteisyys. Päiväunien tarve loppui kuin seinään turhien hiilarien karsimisen myötä. Syön kaksi kertaa päivässä ja yhdet välikahvit. Toki on sallittua syödä siinä välissäkin jos on nälkä, mutta silloin se kertoo vain siitä, että edellinen ateria oli huonosti koostettu jos tulee ruoan tarve liian aikaisin. On ihanan vapauttava tunne kun pystyy olemaan tilanteen niin vaatiessa syömättä useitakin tunteja, eikä se aiheuta nälkäkiukkua tai tärinää tai uupumusta. Ei tarvitse koko ajan muistaa kantaa välipalaa matkassa jos vaikka pikkunälkä iskee. Vesipullo riittää.

Vierailija
9/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla hormoneiden kanssa ongelmaa karpatessa? Jos vedän hiilarit minimiin, mulla alkaa tiputteluvuoto. Korjaantuu nostamalla hiilareita. 

Vierailija
10/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla hormoneiden kanssa ongelmaa karpatessa? Jos vedän hiilarit minimiin, mulla alkaa tiputteluvuoto. Korjaantuu nostamalla hiilareita. 

Ei ole ollut ongelmia ...

Mutta itse en vedäkään ihan minimiin hiilareita. Ruokavalioni koostuu mahdollisimman vähähiilarisesta päiväsaikaan (aamiainen, lounas, päivällinen) mutta iltapalaksi syön aina puuron ja marjoja

Vierailija
11/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä karppaajia tai muitakaan diettaajia.. "miks syöt tota? Tiedätkö mitä tossa on?? Hyyiii mä en ainakaan, sä lihot tosta tiedätkö! Voin tehdä sulle ruokavalion?!?" joo ei tarvi kiitos vaan.

Vierailija
12/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kestä karppaajia tai muitakaan diettaajia.. "miks syöt tota? Tiedätkö mitä tossa on?? Hyyiii mä en ainakaan, sä lihot tosta tiedätkö! Voin tehdä sulle ruokavalion?!?" joo ei tarvi kiitos vaan.

Tiedän tyypin. Itse pidän kyllä mahdollisimman matalaa profiilia syömisteni suhteen.

Vierailija
13/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karppaus aiheutti mulla närästystä. Ehkä söin liikaa rasvaa.

Samoin minulla. Vähensin ruokavaliosta öljyjä ja panostin enemmän eläinrasvaan, loppui närästys. Painotan, että tämä oli mun kokemus.

Vierailija
14/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Minulle haastavinta on jaksaa tehdä ruuat erikseen itselle ja muulle perheelle. Meillä siis lapset vielä ihan pieniä, enkä heille pidä mitään karppiruokavaliota, vaikka en heillekkään mitään vehnää ja sokeria juurikaan syötä. On vaan välillä raskasta kokata kaksi ateriaa, toki joistain saa tehtyä kaksi muunnosta kohtuu helposti. 

Kun syön kunnon karppiaterian, minulle ei yleensä tule nälkää eikä mitään mielitekoja tunteihin. Syötkö riittävän tukevia aterioita? 

Mutta on itsellänikin juttuja joita tekee mieli aina välillä. Geisha suklaa on sellainen mistä en luovu. Sipsit ja ranskalaiset on myös sellaista tavaraa joka saa veden kielelle edelleen... kun muu perhe syö niitä niin tulen melkein kiukkuiseksi kun en voi ottaa... Toki joskus syön, kerran viikossa olen pitänyt huijauspäivän jolloin syön vähän enemmän hiilaria ja voin siis syödä esim. vaikka ne ranskikset. 

Vierailija
15/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fanaatikot on pahoja, oli kyse mistä elämänalueesta tahansa. Ei pidä yleistää, että kaikki karppajat käyttäytyisi noin. Itse en ota koskaan missään puheeksi ruoka-asioita kenenkään kanssa. Mua ei vois vähempää liikuttaa, syökö joku puuroa tai pullaa, kunhan ei tule sitä minulle tuputtamaan. Tuputtajalle kyllä laitan jauhot suuhun, jos yksinkertainen "ei kiitos" ei tehoa. Jos joku kysyy minulta karppauksesta, kerron kysyjälle mitä hän haluaa tietää. Käännyttäjä tai saarnaaja en kuitenkaan ole.

-8

Vierailija
16/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kamalia päänsärkyjä. Karppasin vuosia. Ehkä tein jotain väärin. Join valkoviiniä laihdutusmielessä. Toimi kyllä - seurauksena alkoholismi. Jätettyäni alkoholin sokerinhimo yllätti! Vaikka aikaisemmin herkuista kieltäytyminen oli helppoa, niin nyt ei. Kummallista.

Miten voi karpata ja välttää aivosumu, päänsäryt?

Vierailija
17/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän korvaa hiilareita eläinrasvalla? Is uutisoi tutkimuksesta jossa todettiin että eläinrasvoja paljon syövillä (paitsi täysirasvainen jogurtti) on isompi riski sairastua dm2:een.

http://www.is.fi/terveys/art-2000005125001.html

Eli ei voita tai täysmaitoa.

Vierailija
18/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tapana tuputtaa omia elintapoja muille. Nuo fanaatikot on asia erikseen.

Karppaus pelasti minun elämäni. Ne närästykset oli painajaista.

Vierailija
19/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettehän korvaa hiilareita eläinrasvalla? Is uutisoi tutkimuksesta jossa todettiin että eläinrasvoja paljon syövillä (paitsi täysirasvainen jogurtti) on isompi riski sairastua dm2:een.

http://www.is.fi/terveys/art-2000005125001.html

Eli ei voita tai täysmaitoa.

Kyllä korvataan, vaan ei läträtä. IS veti tapansa mukaan mutkat suoriksi, kokonaisuus ratkaiseen. rasva on verensokerin suhteen neutraali aine eli  ei heiluta sitä. Aion käyttää voita ja täysmaitoa jatkossakin.

Vierailija
20/22 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Minulle haastavinta on jaksaa tehdä ruuat erikseen itselle ja muulle perheelle. Meillä siis lapset vielä ihan pieniä, enkä heille pidä mitään karppiruokavaliota, vaikka en heillekkään mitään vehnää ja sokeria juurikaan syötä. On vaan välillä raskasta kokata kaksi ateriaa, toki joistain saa tehtyä kaksi muunnosta kohtuu helposti. 

Kun syön kunnon karppiaterian, minulle ei yleensä tule nälkää eikä mitään mielitekoja tunteihin. Syötkö riittävän tukevia aterioita? 

Mutta on itsellänikin juttuja joita tekee mieli aina välillä. Geisha suklaa on sellainen mistä en luovu. Sipsit ja ranskalaiset on myös sellaista tavaraa joka saa veden kielelle edelleen... kun muu perhe syö niitä niin tulen melkein kiukkuiseksi kun en voi ottaa... Toki joskus syön, kerran viikossa olen pitänyt huijauspäivän jolloin syön vähän enemmän hiilaria ja voin siis syödä esim. vaikka ne ranskikset. 

Geisha oli aiemmin suosikkisuklaani, mutta koostumusta muutettiin (eli halvennettiin valmistajan puolelta), joten en syö kyseistä suklaata enää ollenkaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä