Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuvatko kaikki miehet tällaisesta?

Vierailija
12.03.2017 |

Meillä on tiskikone ja mies laittaa sinne astioita likaidina. Kone ei pese niitä vaan ruuat kuivuvat kiinni haarukoihin jne. Juuri jouduin laittamaan koneen uudestaan päälle siksi. Ärsyttää. Huomautin miehelle, että voisiko hän jatkossa huuhdella ne paremmin ennen pesua, ettei aina kävisi näin. Mies suuttui ja lähti ulos sanomatta mitään.

Antakaa ulkopuolinen arvio tilanteesta. Eikö mun olisi pitänyt sanoa mitään? Onko ok, että astiat jäävät hänen toimestaan likaisiksi? Pitäisikö vaan hyväksyä se, että syödään astioista, joissa on kuivunutta vanhaa ruokaa?

En muuten mielestäni nalkuta. Minä elätänkin meitä osin miehen huonon rahatilanteen takia, niin ei ole asetelmaa, että kotityöt olisivat vain mun vastuulla, vaikka teen suurimman osan. Seksiä on aina kun mies haluaa. Jne. En ole mikään kiukkuinen justiina mielestäni. Miten te toimisitte tällsisessa tilanteessa? Kiitos kommenteista!

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa huuhtelematta, pitää pestä päivittäin, jottei ruoka ehdi kuivua, ja pitää käyttää pitkää 2-3 tunnin ohjelmaa niin, että  lika liukenee irti. Suodatin täytyy myös putsata säännöllisesti.

Vierailija
62/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä yhtään ihmettele ap:n miehen käytöstä. Ap vaikuttaa todella kumppanilta, jonka kanssa seurustelu on todella rankkaa. Hellitä ap vähän ja koita välillä myöntää, ettet ole itsekään täydellinen.

Kommenttisi tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta ottaen huomioon, että teen käytännössä kaikki muut kotityöt, olen maksanut kodissamme lailen, osittain elätän miestä, en koskaan pihtaa seksiä enkä 'nalkuta' mistään muusta. Enkä edes vaadi miehen viettävän aikaa kotona, tulee joskus klo 21 aikaan enkä kysele, missä liikkuu. Toisin kuin hän, joka vahtii tekemisiäni tarkkaan. Mitenköhän tästä enää muuttuisin vähemmän rasittavaksi AVIOpuolisoksi?

Ap

Tarkoitin henkisesti rankkaa. Sinä olet nytkin ottanut marttyyrin roolin ja vaikka sinua on kritisoinut monet syytät edelleen vain miestäsi. Sitä tarkoitin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskejä ei saa huuhdella ennen koneeseen laittamista. Kone ei pese niitä kunnolla, koska luulee niiden olevan jo puhtaita.

Mitä?????????

Kone analysoi poistovettä ja jos se on puhdasta, vähentää vedenkäyttöä jne. Kysy valmistajalta jos et minua usko.

Mitä väliä sillä siis on? Jos kone analysoi tiskit puhtaiksi, niin mitä väliä sillä on, onko ne peseytynyt puhtaaksi jo siinä huuhdellessa vai onko kone pessyt ne sen ohjelman aikana?

Niin että mitä että? Sitä vettä poistetaan ja otetaan lisää 2-3 kertaa pesuohjelman aikana.

Vierailija
64/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskikoneissa on myös huuhteluohjelma. Isot ruuantähteet bioskaan, tiskit koneeseen ja huuhtelu päälle. Varsinainen pesu sitten kun kone on täynnä. Koneen oma huuhteluohjelma säästää enemmän vettä kuin juoksevan veden alla huuhtelu. Ja soveltuu nimenomaan talouksiin, jossa kone ei hurise joka päivä.

Vierailija
65/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että astioiden huuhtelu on teidän ongelmistanne pienin, jos kerran kotitöiden jakaminen on muutenkin pielessä. Saisitteko sovittua kotitöiden tasaisemmasta jakamisesta, vai suuttuuko miehesi siitäkin?

Vierailija
66/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikoneissa on myös huuhteluohjelma. Isot ruuantähteet bioskaan, tiskit koneeseen ja huuhtelu päälle. Varsinainen pesu sitten kun kone on täynnä. Koneen oma huuhteluohjelma säästää enemmän vettä kuin juoksevan veden alla huuhtelu. Ja soveltuu nimenomaan talouksiin, jossa kone ei hurise joka päivä.

Nykyään tiskikoneet kuluttavat vettä hämmästyttävän vähän. Esi huuhtelu + pesu + huuhtelu ja mitä muuta siinä onkaan niin vesimäärä on 14 litrasta 20 litraan! Koita sillä vesimäärällä pestä ja huuhdella useita lautasia, laseja, kuppeja, veitsiä+haarukoita, ym. astioita käsin.

Vierailija
67/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taas rouva laittaa tiskit koneeseen tyhjentämättä vaikka lautasella on isoja tähteitä ja ruokaa.

En uskalla huomauttaa kun tiedän että vetää naaman norsunv***ks ainakin viikoksi.

Putsaako teillä rouva sen sihdin, joka on koneen alapohjassa, se on varsin mielenkiintoinen jos toimii tuolla tyylillä :D

Vierailija
68/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä yhtään ihmettele ap:n miehen käytöstä. Ap vaikuttaa todella kumppanilta, jonka kanssa seurustelu on todella rankkaa. Hellitä ap vähän ja koita välillä myöntää, ettet ole itsekään täydellinen.

Kommenttisi tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta ottaen huomioon, että teen käytännössä kaikki muut kotityöt, olen maksanut kodissamme lailen, osittain elätän miestä, en koskaan pihtaa seksiä enkä 'nalkuta' mistään muusta. Enkä edes vaadi miehen viettävän aikaa kotona, tulee joskus klo 21 aikaan enkä kysele, missä liikkuu. Toisin kuin hän, joka vahtii tekemisiäni tarkkaan. Mitenköhän tästä enää muuttuisin vähemmän rasittavaksi AVIOpuolisoksi?

Ap

Tarkoitin henkisesti rankkaa. Sinä olet nytkin ottanut marttyyrin roolin ja vaikka sinua on kritisoinut monet syytät edelleen vain miestäsi. Sitä tarkoitin.

No en halua olla marttyyri enkä ole koskaan tiennyt olevani.

Anna neuvoja, miten kotityöt voi jakaa oikeudenmukaisesti, jos toinen suuttuu, että mistään huomautetaan einä tee mitään oma-aloitteisest

Ap

Vierailija
69/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä käyt töissä, sinä maksat kaiken, annat miehen kulkea miten haluaa ja sinä hoidat pääasiassa kotityöt. Samalla mies loisii ja vahtii sinua kuin haukka.

Niin kerros että kauan olette olleet yhdessä, siitä ajassa naimisissa ja onko suhteenne ollut alun alkaen samanlainen? Ja sit voisit kertoa, että miksi et pidä miestä pelkkänä fuck buddyna, kun ei siitä ole selkeästi mihinkään muuhun. En voi ymmärtää.

Vierailija
70/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi astiat pitäisi pestä ennen tiskikoneeseen laittoa?

Eikö astianpesukone ole juuri sitä varten, että astiat puhdistuvat siellä?

Vierailija
71/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät puhdistu, jos niitä ei ensin huuhtele ja ruuat kuivuvat niihin kiinni seisoessaan päiväkausia koneessa odottamassa pesua.

.

Jos ne peseytyisivät ilman huuhtelua, ei olisi ongelma jättää huuhtelematta, enkä olisi tehnyt koko aloitusta ylipäätään.

Ap

Vierailija
72/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät puhdistu, jos niitä ei ensin huuhtele ja ruuat kuivuvat niihin kiinni seisoessaan päiväkausia koneessa odottamassa pesua.

.

Jos ne peseytyisivät ilman huuhtelua, ei olisi ongelma jättää huuhtelematta, enkä olisi tehnyt koko aloitusta ylipäätään.

Ap

Puhdistuu ne kun käyttää pesuainetta lisänä. Johan sinulle kerrottiin, mutta vain vänkytät siellä edelleen. 

Sinkkumies

Vierailija
73/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puhdistuvat ilman huuhtelua!

Vaikka joskus olisivat lojuneet koneessa pari päivää.

Sulla on selkeesti vääränlainen kone ja väärää pesuainetta.

Vierailija
74/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Aphan ei halua miettiä mitä hän ITSE tekee väärin.

Sinkkumies

Vierailija
75/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä huuhtelen astiat ennen tiskikoneeseen laittamista. Olisi ikävää miten ruokatahrat rupeaisivat haisemaan kun ehkä kerran viikossa pistän koneen päälle.

T: Keskiviivan Mies.

Aion tehdä kokeen. Seuraavaksi pesen astioita tahroineen kaikkineen. Sitten vertailen pesutulosta astioihin mitkä olen huudellut hyvin ennen koneeseen laittamista ja tietenkään en "seisota" likaisia astioita viikkoa tiskikoneessa.

T: Keskiviivan Mies.

Sama sun olis tiskata ne astiat heti, eikä odotella tiskikoneen täyttymistä. Vettä kuluisi vähemmän. Ei yksinasuva tarvitse tiskikonetta.

Käsintiskatessa menee enemmän vettä kuin astianpesukoneen pestäessä.

Vierailija
76/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. On jo todettu, että kone on huono. Jos mies haluaa paremman koneen säästyäkseen huuhtelemasta mitään ennen koneeseen laittoa, niin hän voi aivan vapaasti ostaa sellaisen. Ei tosin halua käyttää tahaa mihinkään kotona, joten ei tule tapahtumaan.

Minulla ei ole mitään vaikeuksia saada astioita puhtaiksi tällä koneella, sillä huuhtelen ne ensin.

Ap

Vierailija
77/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikonetta käytetään niin, että kaavitaan ruuantähteet lautasilta ja laitetaan lautaset koneeseen. Tiskikoneen luukku suljetaan. Näin lika ei kuivu astioihin. Käytetään riittävän kuumaa ohjelmaa ja sopiva annos pesuainetta. Astioita ei siis huuhdella ennen pesua, se on koneen tehtävä.

Näillä tiedoilla saatte avioelämänne taas raiteilleen. Eipä kestä.

Hyvä ohje. Luukun ollessa kiinni ruuantähteet kuluttavat koneesa olevan hapen loppuun ja ruuantähteitten pilaantuminen lakkaa. 

Yks huono puoli tuossakin on, että koneen oven kumitiivisteet aikaa myöten kuoleentuvat kun ovat lähes jatkuvasti puristuksissa.

Vierailija
78/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suihkutetaan fairilla pahimmat astiat ja aina lisätään vähän fairia pesuveteen, suoraan aukinaiselle ovelle pläjäytän. Se eka pesuvesi on kriittisin koska sillä ne astiat huuhdellaan alkuun ja siinä lähtevät suurimmat roskat. Likaiset astiat voi myös suihkuttaa fairilla kun laittaa sitä pulloon ja menee n. 15 sekunttia. Jos ei itse viitsi nähdä vaivaa, niin turha valittaa.

Sinkkumies

Vierailija
79/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun sinkkuna ei ole ongelmia tiskikoneiden kanssa, mutta naisten kanssa on. Jos tuolla edellämainitulla ohjeella jää kerran vuodessa joku astia likaiseksi, niin se pyöräytetään seuraavassa koneessa taas fairivedessä. En keksi miten tästä saa ongelman? Mulla on tollasiin naisiin toleranssit nollissa kun olen niitä joutunut kestämään elämässä. Enää en sellaista perseilyä katsele.

Sinkkumies

Vierailija
80/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. On jo todettu, että kone on huono. Jos mies haluaa paremman koneen säästyäkseen huuhtelemasta mitään ennen koneeseen laittoa, niin hän voi aivan vapaasti ostaa sellaisen. Ei tosin halua käyttää tahaa mihinkään kotona, joten ei tule tapahtumaan.

Minulla ei ole mitään vaikeuksia saada astioita puhtaiksi tällä koneella, sillä huuhtelen ne ensin.

Ap

Sinä olet ainoa jolla on ongelmia, joten ongelmat ovat henkilökohtaisiasi. Ei muiden ongelmia.