Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuvatko kaikki miehet tällaisesta?

Vierailija
12.03.2017 |

Meillä on tiskikone ja mies laittaa sinne astioita likaidina. Kone ei pese niitä vaan ruuat kuivuvat kiinni haarukoihin jne. Juuri jouduin laittamaan koneen uudestaan päälle siksi. Ärsyttää. Huomautin miehelle, että voisiko hän jatkossa huuhdella ne paremmin ennen pesua, ettei aina kävisi näin. Mies suuttui ja lähti ulos sanomatta mitään.

Antakaa ulkopuolinen arvio tilanteesta. Eikö mun olisi pitänyt sanoa mitään? Onko ok, että astiat jäävät hänen toimestaan likaisiksi? Pitäisikö vaan hyväksyä se, että syödään astioista, joissa on kuivunutta vanhaa ruokaa?

En muuten mielestäni nalkuta. Minä elätänkin meitä osin miehen huonon rahatilanteen takia, niin ei ole asetelmaa, että kotityöt olisivat vain mun vastuulla, vaikka teen suurimman osan. Seksiä on aina kun mies haluaa. Jne. En ole mikään kiukkuinen justiina mielestäni. Miten te toimisitte tällsisessa tilanteessa? Kiitos kommenteista!

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskejä ei saa huuhdella ennen koneeseen laittamista. Kone ei pese niitä kunnolla, koska luulee niiden olevan jo puhtaita.

Siis täähän oli vitsi eikö vain?

Et ole tosissasi, ethän? :O Kaikki vähänkään uudemmat koneet tunnistavat automaattiohjelmalla poistoveden likaisuuden tai puhtauden ja säätävät vedenkäyttöä ja lämpötilaa sen mukaan.

Vierailija
42/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ET voi määrätä aikuista ihmistä. Minä en tuollaista katsoisi päivääkään.

Eli kertoisitko ratkaisusi ongelmaan? Kaikkien pitäisi syödä likaisilla astioilla, koska mies ei viitsi pestä kunnolla? Vai mies saisi vapautuksen kaikista kotitöistä, syystä että x?

Kone on todellakin huono. Se oli asunnossa jo valmiiksi ja koska se toimii auttavasti, en haluaisi laittaa rahaa uuteen, olen ostanut tänne kaiken muunkin jokaista astiaa myöten. Eli miten te toimisitte?

Ap

Jos sinulla on ongelma niin SINÄ teet asialle jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki huuhtelee astiansa ennen koneeseen laittoa.

Näin kone ei haise. Konetta kun ei pistetä heti päälle, vaan täytetään sitä mukaan kun astioita tulee ja kun täynnä päälle. Joku likaiset astiat ja suljettu luukku yhdistelmä olisi iso kauhistus meidän kodissa. Meillä huuhdellaan ja jätetään luukku raolleen.

Tietyt ruuat on syytä huuhdella paremmin. Esim. ketsuppi palaa helposti kiinni, maito samentaa lasit ja isot kököt ym. vaan aiheuttaa sen, että saa olla jatkuvasti puhdistamassa suodattimia.

Lisäksi ei oikeasti käytetä mitään pikaohjelmia normaaleihin tiskeihin. Jotkut ison joukon kahvikupit voi pestä pikaohjelmalla. Muuten kunnon lämmöllä ja pituudella varustettu ohjelma.

Pesuaine on myös tärkeä. Hyviä löytyy useampia, mutta ei missään nimessä mitään Rainbowia tai vastaavaa. Ne ei vain toimi. Useampi täällä kehui Fairyn tabletteja, mutta mielestäni ne on kaamean hajuisia. Meillä syöpyi niiden "tuoksu" muoviastioihin ja kuluttivat astioita. Finish on meillä käytössä.

Vierailija
44/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä yhtään ihmettele ap:n miehen käytöstä. Ap vaikuttaa todella kumppanilta, jonka kanssa seurustelu on todella rankkaa. Hellitä ap vähän ja koita välillä myöntää, ettet ole itsekään täydellinen.

Vierailija
45/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kertoisitko ratkaisusi ongelmaan? Kaikkien pitäisi syödä likaisilla astioilla, koska mies ei viitsi pestä kunnolla? Vai mies saisi vapautuksen kaikista kotitöistä, syystä että x?

Kone on todellakin huono. Se oli asunnossa jo valmiiksi ja koska se toimii auttavasti, en haluaisi laittaa rahaa uuteen, olen ostanut tänne kaiken muunkin jokaista astiaa myöten. Eli miten te toimisitte?

Ap

Jos sinulla on ongelma niin SINÄ teet asialle jotain.

Ok.

Mitäpä jos alan soveltaa samaa periaatetta muissa asioissa? Lopetan ottamasta miehen toiveita huomioon millään ja se tarkoittaa, että miehellä on ongelma.

Hyvä resepti onnelliseen parisuhteeseen.

Ap

Vierailija
46/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikki huuhtelee astiansa ennen koneeseen laittoa.

Näin kone ei haise. Konetta kun ei pistetä heti päälle, vaan täytetään sitä mukaan kun astioita tulee ja kun täynnä päälle. Joku likaiset astiat ja suljettu luukku yhdistelmä olisi iso kauhistus meidän kodissa. Meillä huuhdellaan ja jätetään luukku raolleen.

Tietyt ruuat on syytä huuhdella paremmin. Esim. ketsuppi palaa helposti kiinni, maito samentaa lasit ja isot kököt ym. vaan aiheuttaa sen, että saa olla jatkuvasti puhdistamassa suodattimia.

Lisäksi ei oikeasti käytetä mitään pikaohjelmia normaaleihin tiskeihin. Jotkut ison joukon kahvikupit voi pestä pikaohjelmalla. Muuten kunnon lämmöllä ja pituudella varustettu ohjelma.

Pesuaine on myös tärkeä. Hyviä löytyy useampia, mutta ei missään nimessä mitään Rainbowia tai vastaavaa. Ne ei vain toimi. Useampi täällä kehui Fairyn tabletteja, mutta mielestäni ne on kaamean hajuisia. Meillä syöpyi niiden "tuoksu" muoviastioihin ja kuluttivat astioita. Finish on meillä käytössä.

Hajuaisteissakin on selvästi eroja, mun mielestä huuhdellutkin astiat koneessa (ja ylipäätään tiskikone puhdistettunakin) haisee pahalle, enkä vois kuvitellakaan pitäväni konetta siksi kokoajan raollaan. Mieluummin avatessa haisee, kuin että kokoajan keittiössä.

Vierailija
47/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu että ihmiset saa tappelun aikaiseksi typeristä aiheista. Joo ja huuhtelen astiat ennen koneesen laittoja ja kone käy vain kun se on suht täynnä lälläs lää.

Vierailija
48/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ostat oman uuden koneen, jonka otatte muuttaessa mukaan (vanha kone varastoon) pyydät vuokraisännältä uuden tiskikoneen tai tiskaatte käsin. Ei tommosella romulla tee mitään.

Vierailija
49/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas rouva laittaa tiskit koneeseen tyhjentämättä vaikka lautasella on isoja tähteitä ja ruokaa.

En uskalla huomauttaa kun tiedän että vetää naaman norsunv***ks ainakin viikoksi.

Vierailija
50/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä huuhtelen astiat ennen tiskikoneeseen laittamista. Olisi ikävää miten ruokatahrat rupeaisivat haisemaan kun ehkä kerran viikossa pistän koneen päälle.

T: Keskiviivan Mies.

Aion tehdä kokeen. Seuraavaksi pesen astioita tahroineen kaikkineen. Sitten vertailen pesutulosta astioihin mitkä olen huudellut hyvin ennen koneeseen laittamista ja tietenkään en "seisota" likaisia astioita viikkoa tiskikoneessa.

Vierailija
51/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on selkeesti liikaa luppoaikaa. Mitäpä jos menisit röihin, niin ei tarttisi koko luppoaikaa pohtia joutavia. Jos koneeseen jää jotain likaista ne jätetään seuraavaan pesuun ilman kitinöitä. 

Sinkkumies

Vierailija
52/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela - 72 kirjoitti:

Huono tiskikone ilmeisesti? Itse olen pyytänyt, että mies jättää likaiset asiat tiskialtaaseen, josta itse sitten huuhtelen jos on tarvis ja nostelen koneeseen. Tämä johtuu siitä, että mä olen jonkinlainen tiskikonenatsi, haluan siis täyttää koneen omalla tavallani. Huomattavasti helpompaa täyttää se itse kuin alkaa miehelle nipottamaan jostain lautasten asettelusta ja mukien "oikeanlaisesta" sijoittelusta. No, mies on ihan mielellään luovuttanut tiskikoneen täytön yksinoikeuden minulle. Ei ole tullut riitoja. 😃

Tyhmä kommentti. Eihän se ole oikeudenmukaista, että vain toinen joutuu tekemään kaikki kotityöt.

Olisin ikionnellinen jos meidän taloudessamme tiskikoneen täyttö olisi kaikki kotityöt. Meillä on sen lisäksi pyykinpesua, siivoamista, kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa yms. Tiskikoneen täyttöön mulla menee aikaa n. 5 minuuttia, vaikka olenkin tiskikonenatsi. Jo pelkästään päivittäiseen ruuanlaittoon kuluu helposti moninkertainen aika. Meillä muuten mies huolehtii pääosin ruuanlaitosta, minä hoidan pääosin tiskit ja pyykit ja pikkuraivailut. Yhdessä käydään kaupassa ja siivotaan. Aika tasan meillä minusta kotityöt näin menee.

Vierailija
53/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne koneeseen lisätään tippa pari fairia pesutuloksen parantamiseksi tai sitä voi myös suihkia astioihin.

Sinkkumies

Vierailija
54/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä yhtään ihmettele ap:n miehen käytöstä. Ap vaikuttaa todella kumppanilta, jonka kanssa seurustelu on todella rankkaa. Hellitä ap vähän ja koita välillä myöntää, ettet ole itsekään täydellinen.

Kommenttisi tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta ottaen huomioon, että teen käytännössä kaikki muut kotityöt, olen maksanut kodissamme lailen, osittain elätän miestä, en koskaan pihtaa seksiä enkä 'nalkuta' mistään muusta. Enkä edes vaadi miehen viettävän aikaa kotona, tulee joskus klo 21 aikaan enkä kysele, missä liikkuu. Toisin kuin hän, joka vahtii tekemisiäni tarkkaan. Mitenköhän tästä enää muuttuisin vähemmän rasittavaksi AVIOpuolisoksi?

Ap

Vierailija
55/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuka katsoisi sua?

Vierailija
56/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskejä ei saa huuhdella ennen koneeseen laittamista. Kone ei pese niitä kunnolla, koska luulee niiden olevan jo puhtaita.

Mitä?????????

Kone analysoi poistovettä ja jos se on puhdasta, vähentää vedenkäyttöä jne. Kysy valmistajalta jos et minua usko.

Mitä väliä sillä siis on? Jos kone analysoi tiskit puhtaiksi, niin mitä väliä sillä on, onko ne peseytynyt puhtaaksi jo siinä huuhdellessa vai onko kone pessyt ne sen ohjelman aikana?

Vierailija
57/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi tuntuu todella epäoikeudenmukaiselta ottaen huomioon, että teen käytännössä kaikki muut kotityöt, olen maksanut kodissamme lailen, osittain elätän miestä, en koskaan pihtaa seksiä enkä 'nalkuta' mistään muusta. Enkä edes vaadi miehen viettävän aikaa kotona, tulee joskus klo 21 aikaan enkä kysele, missä liikkuu. Toisin kuin hän, joka vahtii tekemisiäni tarkkaan. Mitenköhän tästä enää muuttuisin vähemmän rasittavaksi AVIOpuolisoksi?

Ap

Olet kertonut useamman kerran ettet pihtaa seksiä. Jos pidät sitä jonain tekona niin ei voi sanoa, kuin voi voi.. Jos seksiä ei ole, niin akka lentää pellolle alta aikayksikön. Turhaan sinä sitä jankutat.

Sinkkumies

Vierailija
58/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on nainen joka täyttää koneen aina kolmeen kerrokseen ja huuhtelematta. Ihmettelee sitten, kun astiat on paskasia. Todella ärsyttävää.

Vierailija
59/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä huuhtelen astiat ennen tiskikoneeseen laittamista. Olisi ikävää miten ruokatahrat rupeaisivat haisemaan kun ehkä kerran viikossa pistän koneen päälle.

Aion tehdä kokeen. Seuraavaksi pesen astioita tahroineen kaikkineen. Sitten vertailen pesutulosta astioihin mitkä olen huudellut hyvin ennen koneeseen laittamista ja tietenkään en "seisota" likaisia astioita viikkoa tiskikoneessa.

Sama sun olis tiskata ne astiat heti, eikä odotella tiskikoneen täyttymistä. Vettä kuluisi vähemmän. Ei yksinasuva tarvitse tiskikonetta.

Vierailija
60/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olet kertonut useamman kerran ettet pihtaa seksiä. Jos pidät sitä jonain tekona niin ei voi sanoa, kuin voi voi.. Jos seksiä ei ole, niin akka lentää pellolle alta aikayksikön. Turhaan sinä sitä jankutat.

Sinkkumies

Kanattaisikohan sinun ihan suosiolla jättäytyä pois keskusteluista, jotka koskevat elävän elämän parisuhteita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme