Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuvatko kaikki miehet tällaisesta?

Vierailija
12.03.2017 |

Meillä on tiskikone ja mies laittaa sinne astioita likaidina. Kone ei pese niitä vaan ruuat kuivuvat kiinni haarukoihin jne. Juuri jouduin laittamaan koneen uudestaan päälle siksi. Ärsyttää. Huomautin miehelle, että voisiko hän jatkossa huuhdella ne paremmin ennen pesua, ettei aina kävisi näin. Mies suuttui ja lähti ulos sanomatta mitään.

Antakaa ulkopuolinen arvio tilanteesta. Eikö mun olisi pitänyt sanoa mitään? Onko ok, että astiat jäävät hänen toimestaan likaisiksi? Pitäisikö vaan hyväksyä se, että syödään astioista, joissa on kuivunutta vanhaa ruokaa?

En muuten mielestäni nalkuta. Minä elätänkin meitä osin miehen huonon rahatilanteen takia, niin ei ole asetelmaa, että kotityöt olisivat vain mun vastuulla, vaikka teen suurimman osan. Seksiä on aina kun mies haluaa. Jne. En ole mikään kiukkuinen justiina mielestäni. Miten te toimisitte tällsisessa tilanteessa? Kiitos kommenteista!

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokraliset ilmoittivat astianpesukoneen menneen rikki. Syyksi paljastui ruokatöhnää täynnä oleva poistoputki, joka oli mennyt tukkoon.

Ap:n mies on uusavuton.

Vierailija
22/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa parempi tiskikone. Se nimittäin on monen mielestä täysin turha kapine, jos astiat pitää esipestä hyvin huolellisesti, jotta puhdistuvat koneessa.

Se voi olla kyllä nykyään aika vaikeaa, kun sähkön- ja vedensäästössä on unohtunut kaksi tärkeämpää asiaa: ajansäästö ja astioiden puhdistuminen.

Kyllä tässä yhtälössä on kone se, joka pitäisi vaihtaa eikä mies.

Eli minun pitäisi ostaa monella sadalla eurolla uusi kone, koska mies ei viitsi huuhdella astioita ennen koneeseen laittoa? Todellako?

Omasta puolestani mies saisi tiskata käsinkin, ellei saa tiskejä puhtaiksi koneella. Minä saan, mutta hän voisi toki halutessaan tiskata käsinkin, eikö?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskikonetta käytetään niin, että kaavitaan ruuantähteet lautasilta ja laitetaan lautaset koneeseen. Tiskikoneen luukku suljetaan. Näin lika ei kuivu astioihin. Käytetään riittävän kuumaa ohjelmaa ja sopiva annos pesuainetta. Astioita ei siis huuhdella ennen pesua, se on koneen tehtävä.

Näillä tiedoilla saatte avioelämänne taas raiteilleen. Eipä kestä.

Sitten pitäisi pestä paljon useammin, koneen täyttyminen kestää meillä n kolme päivää. Lisäksi sähköt on vedetty niin, että keittiössä ei saa olla mikään muu sähkölaite samaan aikaan päällä eli hankalaa olisi pestä joka päivä ja puolityhjiä koneellisia.

Ap

Ei tarvitse pestä useammin. Miksi tarvisi? Aloitit tämän ketjun satavarmana siitä, että ongelma on miehen väärässä toiminnassa. Sinulle on osoitettu, että omissa käytännöissäsi on varaa parantaa. Onko sinussa naista ottaa opiksesi?

Vierailija
24/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ET voi määrätä aikuista ihmistä. Minä en tuollaista katsoisi päivääkään.

Eli kertoisitko ratkaisusi ongelmaan? Kaikkien pitäisi syödä likaisilla astioilla, koska mies ei viitsi pestä kunnolla? Vai mies saisi vapautuksen kaikista kotitöistä, syystä että x?

Kone on todellakin huono. Se oli asunnossa jo valmiiksi ja koska se toimii auttavasti, en haluaisi laittaa rahaa uuteen, olen ostanut tänne kaiken muunkin jokaista astiaa myöten. Eli miten te toimisitte?

Ap

Jos et voi hankkia uutta konetta, tiskatkaa käsin.

Eli minun on ok vaatia mies hoitamaan tiskit käsin, ellei hän saa niitä puhtaaksi koneella? Että siitä hänellä ei ole sitten oikeutta suuttua?

Ap

Vierailija
25/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tiskataan käsin, mies useammin kuin minä.

Voi olla, että nykyisin on jo "myrkyttömiä" tiskiaineita koneisiin, josko on, voisi mahdollisesti tulevaisuudessa kokeilla konetiskaustakin.

Meillä ei tulistuta ja lähdetä ulos kalppimaan, jos asiallisesti jostakin huomautellaan, kuulostaa moinen  lähinnä keskenkasvuisten touhulta.

Vierailija
26/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suutu. Ainakaan minä

Vierailija
27/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiskikone käy kuumana ja tiskikone on oikein suunniteltu niin koneeseen menevä lämpö on huoneilmassa ennenpitkään eli vähentää köökin lämmitystä eli on ekotehokas. 

Vierailija
28/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela - 72 kirjoitti:

Huono tiskikone ilmeisesti? Itse olen pyytänyt, että mies jättää likaiset asiat tiskialtaaseen, josta itse sitten huuhtelen jos on tarvis ja nostelen koneeseen. Tämä johtuu siitä, että mä olen jonkinlainen tiskikonenatsi, haluan siis täyttää koneen omalla tavallani. Huomattavasti helpompaa täyttää se itse kuin alkaa miehelle nipottamaan jostain lautasten asettelusta ja mukien "oikeanlaisesta" sijoittelusta. No, mies on ihan mielellään luovuttanut tiskikoneen täytön yksinoikeuden minulle. Ei ole tullut riitoja. 😃

Tyhmä kommentti. Eihän se ole oikeudenmukaista, että vain toinen joutuu tekemään kaikki kotityöt.

Vierailija
29/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kertoisitko ratkaisusi ongelmaan? Kaikkien pitäisi syödä likaisilla astioilla, koska mies ei viitsi pestä kunnolla? Vai mies saisi vapautuksen kaikista kotitöistä, syystä että x?

Kone on todellakin huono. Se oli asunnossa jo valmiiksi ja koska se toimii auttavasti, en haluaisi laittaa rahaa uuteen, olen ostanut tänne kaiken muunkin jokaista astiaa myöten. Eli miten te toimisitte?

Ap

Irrottaisin pesuvarret ja puhdistaisin ne kunnolla kuten pohjassa olevan suodattimenkin kaikki osat.

Vierailija
30/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskejä ei saa huuhdella ennen koneeseen laittamista. Kone ei pese niitä kunnolla, koska luulee niiden olevan jo puhtaita.

Mitä?????????

Kone analysoi poistovettä ja jos se on puhdasta, vähentää vedenkäyttöä jne. Kysy valmistajalta jos et minua usko.

Joo, mäkin olen lukenut aiheesta jonku artikkelin. Jännää, mutta totta..

Vierailija
31/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miksi vaimolla on valkoinen hääpuku????

Jotta se sopisi paremmin muiden keittiökoneiden joukkoon

Vierailija
32/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee samaa ja säästösyistä pesee lyhimmällä mahdollisella ohjelmalla. Käyttää niitä mainostettuja FairyPlatinum-tabletteja, jotka äärettömän tehokkaasti tuhoavat muovia ja naarmuttavat laseja. Sen jälkeen hän iloisena ja tyytyväisenä laittaa astia paikalleen kaappiin huomaamatta sitä, että teekupeissa on huulipunatahroja (ei minun vaan miehen ystäväpariskunnan) ja kaurapuuro jumittunut lautasiin.

Muistattehan te kaikki, jotka laitatte astiat huuhtelematta koneeseen: koneen siivilä pitää puhdistaa jokaisen käytön jälkeen ja kone kokonaisuudessaa puhdistaa joka 5. pesun jälkeen eli kerran viikossa. Me typerät huuhtelijat voimme tehdä saman joka toinen viikko.

Vierailija
33/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tulistumisesta ja kiukustumisesta niin se on tavallista vähääkään pidemässä parisuhteessa - pullosako te olette eläneet? Onko pullon seinämät riittävän kirkkaat että näkee edes ulos? 

-

Paitti jos se sovintoseksi maistuu parhaimalle. 

Vierailija
34/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tiskialtaassa mukissa vettä. Kaikki ruokailuvälineet upotetaan sinne ja siinä itsestään irtoaa kaikki kiinni oleva lika. Sitten myöhemmin ne siirretään mukista tiskikoneeseen lionneina. Tämä siis pienissä perheissä, jos vaikka ap olisi lapseton eikä konetta käytetä kuin pari kertaa viikossa. 

Vierailija
35/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskejä ei saa huuhdella ennen koneeseen laittamista. Kone ei pese niitä kunnolla, koska luulee niiden olevan jo puhtaita.

Siis täähän oli vitsi eikö vain?

Vierailija
36/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiskikoneen täyttö tuskin on teilläkään ainoa kotityö, joten se ei ole ongelma, että mies saisi vapautuksen kaikista kotitöistä, vaikkei tiskaria täyttäisikään. Sopikaa vaikka, että sinä täytät ja mies tyhjentää. Tai että sinä hoidat tiskit kokonaan ja mies pesee pyykit.

Kieltämättä typerältä tuntuu, että mies suuttuu kun aiheesta sanoo. Toisaalta tämä ei ole minusta niin iso asia, että sinunkin kannattaisi siitä suuttua. Yritä vaikka joku rauhallinen hetki jutella asiasta uudestaan. Yritä esittää asia niin, ettei se kuulosta syytökseltä. Lähde siitä, että mies ei sinällään tee mitään huonosti tai väärin, mutta koska teidän tiskikone on niin huono, pitäisi astiat huuhdella tarkkaan. Syytä tiskikonetta älä miestä.

Jos tästäkään ei ole apua, niin ehkä kannattaa antaa olla? Jos se sitten olisi se pienemmän riesan tie kuin tällaisesta riitely?

Vierailija
37/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä huuhtelen astiat ennen tiskikoneeseen laittamista. Olisi ikävää miten ruokatahrat rupeaisivat haisemaan kun ehkä kerran viikossa pistän koneen päälle.

T: Keskiviivan Mies.

Vierailija
38/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi pestä käsin ne tiskit, ensin tiskiveteen likoamaan vaikka vartiksi, ja sitten on helppo pestä. Fairyä kehiin vaan. Ei tarvi tapella huonon koneen takia.

Vierailija
39/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kone sanoo ennen pesua, että älä pese niitä, tai mä en pese.

Vierailija
40/92 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies tekee samaa ja säästösyistä pesee lyhimmällä mahdollisella ohjelmalla. Käyttää niitä mainostettuja FairyPlatinum-tabletteja, jotka äärettömän tehokkaasti tuhoavat muovia ja naarmuttavat laseja. Sen jälkeen hän iloisena ja tyytyväisenä laittaa astia paikalleen kaappiin huomaamatta sitä, että teekupeissa on huulipunatahroja (ei minun vaan miehen ystäväpariskunnan) ja kaurapuuro jumittunut lautasiin.

Muistattehan te kaikki, jotka laitatte astiat huuhtelematta koneeseen: koneen siivilä pitää puhdistaa jokaisen käytön jälkeen ja kone kokonaisuudessaa puhdistaa joka 5. pesun jälkeen eli kerran viikossa. Me typerät huuhtelijat voimme tehdä saman joka toinen viikko.

Teidän tiskikoneessa on vikaa, jos astiat on likaisia ja tuhoutuvat pestessä. Meilläkin käytetään fairy platinumeja ja astiat on naarmuttomia ja ehjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi