Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huolissaan mieheni terveydestä!!!! Mies on 47v ja...

Vierailija
12.03.2017 |

Hänellä on alkanut tulla ongelmia sokerin kanssa.

Eli hänellä on korkeat paastoarvot eli paastoarvo usein 6.

On alkanut ominpäin säätelemään syömisiään ja on jättänyt lähes kaiken sokerin pois.

Silti paasta-arvo on kuusi.

Eikä suostu lääkäriin ja sanoo vain, että mitä ne oikein sille voi...
Muuten olo kuulemma hyvä ja on muutenkin kovassa kunnossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin hänen suvussaan isän puolella on paljon diabetestä 2 tyyppiä siis.

Ap

Vierailija
2/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuolle paljoa voi. Vasta sitte aletaan hoitamaan, kun tauti pamahtaa kunnolla päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei noi nyt kauheen korkeat onneksi ole.

Vierailija
4/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele taivuttamaan oikein! Olet huolissasi miehen terveydestä.

1.Opettele ruoka-aineet jotka nostavat nopeasti verensokeria: leipä, pastat, viljat yleensäkin. Ne pois, korvaa kasviksilla. Hedelmät minimiin, korvataan marjoilla.

Painonpudotus lienee tarpeen. Rasvaa ei pidä  pelätä, liika proteiini ei ole hyväksi.

Vierailija
5/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On alkanut ominpäin säätelemään syömisiään ja on jättänyt lähes kaiken sokerin pois."

Mies toimii siis erittäin järkevästi. Tuo paastoarvo on ymmärtääkseni normaalin arvon ylärajalla, ja jos se siinä pysyy niin lääkitys ei liene tarpeen. Tästä olisi kuitenkin hyvä keskustella lääkärärin kanssa.

Vierailija
6/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas valkoinen sokeri on täysi  turhake. Kaiken lisättyä sokeria sisältävän voi rauhassa jättää veks, maksa kun pystyy tekemään glukoosia itse vaikka mistä.

Vierailija
7/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuolle paljoa voi. Vasta sitte aletaan hoitamaan, kun tauti pamahtaa kunnolla päälle.

Kyllä muuten voi. Ei tarvitse odottaa taudin puhkeamista. Ihan itse huolehtimalla oikeat syömiset.

Vierailija
8/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte katsoa tyypin 2 diabetes ruokailu ohjeet, näin alkuun

Vierailija
9/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Vierailija
10/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten voi. Ei tarvitse odottaa taudin puhkeamista. Ihan itse huolehtimalla oikeat syömiset.

Sen takia ei kuitenkaan tarvi hakeutua lääkäriin eikä lääkäri oikein voi asialle mitään tehdä jos henkilö itse ei halua sitä terveellistä ruokavalio noudattaa.

Vierailija
11/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia ei kuitenkaan tarvi hakeutua lääkäriin eikä lääkäri oikein voi asialle mitään tehdä jos henkilö itse ei halua sitä terveellistä ruokavalio noudattaa.

Ei syömisten korjaamiseen tietenkään tarvitse lääkäriä.

Vierailija
12/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Diabeetikon terveellinen ruokavalio ei poikkea normaalista terveellisestä ruokavaliosta. Säännöllisestä ateria rytmistä on ihan hyvä aloittaa.

Vierailija
13/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Diabeetikon terveellinen ruokavalio ei poikkea normaalista terveellisestä ruokavaliosta. Säännöllisestä ateria rytmistä on ihan hyvä aloittaa.

Mikä on normaali terveellinen ruokavalio sinun mielestäsi? Ja miksi se sopii 2diabeetikolle?

Vierailija
14/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Mikä on normaali terveellinen ruokavalio sinun mielestäsi? Ja miksi se sopii 2diabeetikolle?

Vaihtoehtojahan on useita, paras niistä on todennäköisesti se mitä diabeetikko pystyy ja haluaa noudattaa. Kehottaisin hän etsimään vaihtoehtoja vaikka netistä. Aika paljon riippuu siitäkin mitä diabeetikko ontähän asti tottunut syömään. Minä en suosittelisi muuttamaan ruokavalio täysin toiseksi mitä se nyt on, mutta ehkä sekin vaihtoehto jollekin sopii.

Vierailija
15/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on aikuisena ihmisenä itse vastuussa terveydestään. Voit ilmaista hänelle että olet huolissasi, mutta et varsinaisesti voi tehdä mitään. Paitsi terveellistä ruokaa, jos kokkaat teille molemmille.

Vierailija
16/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Vaihtoehtojahan on useita, paras niistä on todennäköisesti se mitä diabeetikko pystyy ja haluaa noudattaa. Kehottaisin hän etsimään vaihtoehtoja vaikka netistä. Aika paljon riippuu siitäkin mitä diabeetikko ontähän asti tottunut syömään. Minä en suosittelisi muuttamaan ruokavalio täysin toiseksi mitä se nyt on, mutta ehkä sekin vaihtoehto jollekin sopii.

Johan oli ympäripyöreää. Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä 2diabeetikon tai sitä välttelevän kannattaa syödä.

Vierailija
17/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Miehesihän tekee esimerkillisen hyvin. Miksi maksaa lääkäristä, joka toteaa vain, että hyvä masa just noin

Vierailija
18/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että myös liikunta ehkäisee 2. tyypin diabeteksen puhkeamista. Jo puolen tunnin päivittäisestä kävelystä on paljon hyötyä.

Vierailija
19/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Johan oli ympäripyöreää. Sulla ei taida olla hajuakaan, mitä 2diabeetikon tai sitä välttelevän kannattaa syödä.

Kasvisruokaa, sekaruokaa kasviksilla, karppausta jos se vaihtoehto tuntuu itselle sopivan jne...

Vierailija
20/20 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ehdotat?

Diabeetikon ravitsemussuosituksesta "Ravitsemusohjaus on yksilöllistä ja asiakaslähtöistä.

Sen perustana ovat diabeetikon tarpeet ja

aikaisemmat ruokatottumukset.

Ravitsemusohjauksen sisältö ja menetelmät valitaan

ohjattavan iän, oppimistyylin ja sairauden ajankohtaisen

tilanteen perusteella. Ohjauksessa otetaan

huomioon diabeetikon elämän muuttuvat tilanteet,

liikuntatottumukset ja diabeteksen lisäsairaudet sekä

muut sairaudet."