Ruokajuomana maitoa juovat aikuiset ihmiset
...on jotenkin niin vastenmielisiä. En tajua itsekään miksi minulla on kamala antipatia heitä kohtaan. Oikein raivostuttaa aikuinen maidonlatkija! 😤🤢
Kommentit (23)
Mulla suvussa paljon osteoporoosia. Juon kyllä enemmän piimää kuin maitoa, mutta päivittäin juon jompaa kumpaa ja vedän kalkki-tabletteja. Silti luut narisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalit, ap! <3
Itse en ymmärrä tätä yhtäkkiä revennyttä tolkutonta maitovastaisuutta. Joo, ei se mikään terveysjuoma ole mutta maistuu hyvältä ja toimii mainiona palautusjuomana proteiinipitoisuutensa ansiosta. Auttaa muuten myös krapulaan.
Usein maidonvihaajahörhöt käyttävät juurikin tuota "miksi ihminen joisi toisen eläimen vauvan juomaa" -argumenttia minkä numero ysikin jo mainitsi. Vastaus on että samasta syystä kuin syömme toisia eläimiä ja niiden vauvoja. Runsas lihansyöntikään ei ole terveellistä ja aiheuttaa syöpää huomattavasti enemmän kuin maito, mutta vain maito on bännättyjen eläinkunnan tuotteiden listalla. Logiikkaa tässä ei ole. Lisäksi ihmiset syövät ja juovat paljon muutakin minkä ei kuuluisi olla osa aikuisen ihmisen ruokavaliota.
Tiesittekö muuten, että laktoosin pilkkoutumisen mahdollisuus suolistossa on geenimutaatio, joka on levinnyt populaatioon koska siitä on ollut hyötyä? Ihminen, joka on tämän mutaation ansiosta voinut juoda maitoa aikuisikään asti, on saanut suuremman valintahyödyn kuin sellainen, jolle mutaatiota ei ole tullut. Maitoa juoneet siis ovat lisääntyneet todennäköisemmin, koska ovat juoneet ravinteikasta maitoa. Nyt voitte lopettaa jutut maidonjuonnin totaalisesta turhuudesta. Maito ei ole ainakaan enää ihmiselle mitenkään erityisen hyödyllistä, mutta ei kyllä haitallistakaan. Lihansyöntiin kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota kuin maidon vihaamiseen.
Ps. Juon tälläkin hetkellä kylmää maitoa makaronilaatikon kanssa. Ah, miten raikasta. <3
N24
No minäpä (maidonvihaajahörhö?) kerron, miksi mielestäni maito on saatanasta ja liha taas ei. Meidän perheestä ei kenellekään käy lehmänmaito. Ja uskon, että elimistö kyllä kertoo, mikä on ravinnoksi sopivaa (juu, ei ole laaja tutkimus tämä). Lihaa kyllä syömme, kun sen vuoksi ei kukaan itse vatsakipujaan.
Ja onhan se aika kuvottavaa "varastaa" vasikan ruoka, lihaa syödessä eläin on kuitenkin jo (toivottavasti ainakin) kuollut (ilman nyt lisälässytystä tehotuotannosta).
Sen ymmärrän hyvin, miksi laktoosi-intolerantikot eivät juo maitoa. Sitä en ymmärrä, miksi maitoa kestävät aikuiset ihmiset näkevät niin paljon vaivaa muiden maidonjuonnista. Et siis kuulunut kohderyhmääni. :D
Oma vatsani kestää maitoa mainiosti ja toimii kellontarkasti. Voin muutenkin hyvin ja olen hyvässä kunnossa, ihoni on virheetön, joskin vähän kuiva. Siksi on vaikeaa ymmärtää ihmisiä, jotka tulevat suu vaahdossa paasaamaan että maito on helvetistä eikä sovi ihmiselle. Ei se ehkä optimaalista ravintoa olekaan, mutta sopii minulle jonka ruokavalio on muutenkin jokseenkin.... epäoptimaalinen.
/11
No minäpä (maidonvihaajahörhö?) kerron, miksi mielestäni maito on saatanasta ja liha taas ei. Meidän perheestä ei kenellekään käy lehmänmaito. Ja uskon, että elimistö kyllä kertoo, mikä on ravinnoksi sopivaa (juu, ei ole laaja tutkimus tämä). Lihaa kyllä syömme, kun sen vuoksi ei kukaan itse vatsakipujaan.
Ja onhan se aika kuvottavaa "varastaa" vasikan ruoka, lihaa syödessä eläin on kuitenkin jo (toivottavasti ainakin) kuollut (ilman nyt lisälässytystä tehotuotannosta).