Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-henkisen perheen ruokamenot

Vierailija
12.03.2017 |

Kuinka paljon muilla 5-henkisillä perheillä menee ruokaan rahaa kuukaudessa. Meillä siis vanhemmat, yksi ylä-ja yksi alakoululainen sekä yksi vaippaikäinen. Olen nyt ouolisen vuotta seurannut ruokamenoja ja kauppaan menee noin 600-700€ /kk, mukaanlukien siis pesuaineet yms. Miehen mielstä tuo on liikaa,mutta en itse tiedä mistä nipistää. Isommat lapset saa arkisin toisen lämpimän tuoan koulussa ja teen joka pöivä päivälliseb ja viikonloppuiisn kaksi lämmintä ateriaa. Mies syö työpaikalla ed.päivän jämiä. Yksi lapsista maitoallerginen, joten kauramaito maksaa hänen kohdallaan enempi kuin tavismiato,mutta juo ehkä pari dl/pvä maitoa (saa kalsium lisän)
Mistä nipistää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse nipistää miestään. Ruokamenonne ovat varsin kohtuulliset. Jos miehen mielestä menee liikaa rahaa ruokaan, voi hän ottaa kuukaudeksi vastuulleen ruuan ostamisen ja valmistamisen.

Meillä menee vähintään saman verran, mutta päälle vielä miehen lounaat ja muu ravintolassa syöminen. Ja meillä ruokakustannukset eivät sisällä pesuaineita.

Vierailija
2/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuulostaa kohtuulliselta. Meillä menee noin 800 euroa, sama perhekoko. Tuohon päälle tulee vielä jonkun verran kuluja työpaikkaruokailuista. Kaikki tässä perheessä liikkuvat aktiivisesti, joten ruoan laatuun yritän panostaa.

Jos oikeasti tarvitsee nipistää, miten olisi pavut ja linssit proteiinin lähteinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan pariskunta ja meillä menee 500€..

Vierailija
4/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

700. Syödään paljon luomua.

Vierailija
5/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voikin sitten ostaa ja tehdä ruoat pari kuukautta ja kokeilla nipistää menoista.

Vierailija
6/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hintaan varmaan syötte monipuolisesti. Itse en ala ruoasta säästämään, koska haluan tarjota monipuolista, suht terveellistä ja hyvää kotiruokaa. Ja tykkään tehdä erilaisia ruokia eikä viikosta toiseen samoja. Ruoka on meille nautinto, joka kokoaa perheen yhdessä kokkailemaan ja kokoontumaan pöydän ääreen.

Vierailija
7/7 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ok summa monipuoliselle ruoalle. Meillä myös 2+3 ja ruokaan menee ainakin 120 e per vko, syödään monipuolisesti myöskin. Olen huomannut myös että asuinpaikka vaikuttaa kauppojen hintojen myötä, kaikkialla ei vaan ole edullista ruokakauppaa lähellä vaan se lähimarket saattaa olla vieruskaupungin hintoja kalliimpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi