Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lihava löytää ulkoiluhousut näille keleille?

Vierailija
12.03.2017 |

Haluaisin tehdä hyllyvälle kropalleni jotain ja kävelylenkkeily olisi se mistä kykenen aloittamaan. Mutta mitä päälle? Olen lyhyehkö, mutta en mikään poikkeuksellisen pieni. Olen vähän ylipainoinen, eli reittä ja perää riittää. Toppahousut olen löytänyt D-mitoituksella, mutta tällaiseen välikauteen ne ovat liian kuumat. Pelkät verkkarit ovat liian kylmät. Asun Itä-Suomessa, ja meillä on kyllä ihan reilusti vielä talvi, vaikka aurinko lämmittääkin mukavasti. Muutaman kaupan kävin läpi, ja useimmissa paikoissa myytiin vain kireitä juoksuhousuja (en juokse). Useimmiten tarjolla oli vain takkeja.

Pitääkö tässä nyt lähteä äitin kellarista etsimään aidot kasarimalliset tuulipuvun housut ja sinne pitkät kalsarit alle, vai mistä voisin ostaa sopivat ulkoiluhousut kevätsäähän? Vai eikö meille paksuille ole ulkoiluvaatteita?! Jos valitsen L-koon, ne ovat yleensä armotta liian pitkiä, eikä useimpia housuja voi edes lyhentää, kun niissä on monenlaisia hankalia leikkauksia ja ylipäänsä mallit on suunniteltu tietylle pituudelle eikä leveydelle.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy tuo ettei voi lyhentää.

- leikkaat vaan sen lahkeen ja ne lahkeessa olevat nyörit, yms pois. Sitten taitat ja liimanauhalla kiinni. Ovat sopivan kokoiset.

- osta mustat, siniset tai muut YKSIVÄRISET

- osta MIESTEN osastolta, kuten joku jo neuvoi. Lyhennät vaan lahkeeet

Jos Ellokseltakaan ei löydy, olet muuta kuin "vähän ylipainoinen"

Olen tosiaankin vain vähän ylipainoinen, mutta selkeästi persevä. Mallit on liian matalia ja kapeita, varsinkin miesten mallit. Ja lyhentäminen ei tosiaan käy noin.

Vierailija
22/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raiskilla on plus-mallisto, jossa on paljon erilaisia d-mitoitettuja ulkoiluhousuja. 

Jes! Nyt löytyi ja tilaus lähti saman tien! Kiitos vinkistä!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa on ollut. Rumia ovat mutta voi niillä kävellä. Pyllyn peittävä ulkoilutakki päälle jos ärsyttää huono istuvuus

Vierailija
24/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarissa on ollut. Rumia ovat mutta voi niillä kävellä. Pyllyn peittävä ulkoilutakki päälle jos ärsyttää huono istuvuus

Huono istuvuus ärsyttää yleensä vähemmän ulkonäöllisesti kuin siksi, että housut tuntuu pahalta. Sitä ei taksilla peitellä. Liikuntaan tarkoitetun vaatteen pitäisi olla sen verran mukava että niillä voi liikkua.

Vierailija
25/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

What.

Asun Keski-Suomessa ja täällä pystyy ulkoilemaan ihan collegehousut jalassa. Jos on enemmän pakkasta, niin pitkät kalsarit alle. Tuulisella ilmalla voit laittaa ne toppahousut. Osta tekniset pitkät kalsarit urheilukaupasta, ne ei hiosta.

Citymarketissa oli 10 € sellaisia ohuita toppahousuja, vähän kuin vanutäytteisiä tuulihousuja. Oli D-mitoitus myös saatavissa. Noin halvat sietää vaikka lyhennyttää ompelijalla ja jää silti alle 50 € hinnaksi.

Vierailija
26/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama ongelma täällä! Ulkoiluvaatteet ovat pitkille lähes kaikki. Sattumalta löytyy d-mitoitus mutta juuri välikausi tuntuu toivottomalta! Toppahousut mullakin ja olen yrittänyt kiertää urheilukauppoja mutta tarjonta lihavalle olematon ja hinnat satoja euroja! Lyhyt ja punkero on hylkiö vaatekaupoissa. Edes kaunista istuvaa kuoritakkia koossa 46 ei enää keväällä löydä.

Vierailija
27/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin joskus reilu 10 vuotta sitten Luhdalta, mutta raskaudet muuttivat kroppani mittasuhteita niin, että entiset housut eivät mahdu, vaikka kiloja on ihan sama määrä. Erityisesti jälkimmäinen kaksosraskaus jätti jälkensä. Tarvitaan tosiaan D-mitoitus, eikä isompaa kokoa. Itse tarvitsen tarpeeksi tilaa vatsalle, mielellään siis korkeutta, eikä se onnistu vain kokoa kasvattamalla, jos malli on matala tai pitkälle ja hoikalle suunniteltu, eikä tosiaan varsinkaan miesten vaatteita sovittamalla. Toppahousuissa on D-mittaa, mutta välikauteen ei. Enkä tosiaan ulkoile mitkään collegehousut jalassa, koska tarvitsen ihan jo työssäni hyvät säänkestävät ulkoiluvaatteet. Toistaiseksi ahtaudun niihin vanhoihin, ja kärsin sitten siitä, että vyötäröllä on inhottavat hiertymät. En etsi mitään kikkakolmosia, joilla rumat vaatteet muuttuvat sellaisiksi, että niitä melkein kehtaa käyttää, vaan minäkin toivoisin valmiita vaatteita kaupasta. Itse en edes ole aikeissa laihduttaa, koska painoni on ihan ok, mutta kroppani nyt vaan on tällainen, eikä taatusti enää muuksi muutu näillä ikävuosilla. En siis kasva pituutta tai pienene ympärysmitasta, mutta olen silti päivittäin ulkona niin töissä kuin vapaallakin. Haluaisin ostaa kivoja, ajanmukaisia vaatteita, enkä viritellä hakaneuloja tai teippejä.

Sisäliikuntaan vaatteita löytyy oikein hyvin, se ei ole ongelma. Ulkovaatteissa nimenomaan housut on hankala.

Vierailija
28/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös Raiskin R+-malleja. Esim. kuorihousut on hyvät, jos ostaa tarpeeksi suuret (vaikkapa  48), sinne alle saa mahtumaan lämpimän kerroksen eivätkä housut sellaisenaankaan ihan kylmät ole. On myös samaa sarjaa takkeja. Miesten osasto on kyllä tosi huono ehdotus. Miesten mallit ovat aivan eri mitoituksella tehtyjä, yleensä pehvan kohdalta vielä kapeampia ja vastaavasti puntit taas liian pitkiä. Ongelma on myös nykymuoti ja vaatteiden liian pieni mitoitus; jos ei halua pitää sellaista A Stubb tyyppisiä just ja just kiinni meneviä vaatteita, ei löydy mitään. Päällystakitkin on sellaisia, ettei keskeltä mahdu napit kiinni, mainoskuvissa ne onkin aina auki. Ihan mukavaa Keski-Euroopassa varmaan.

Älkääkä ehdottako laihduttamista, tottakai se olisi mukavaa, mutta kun ikä alkaa olla lähellä seitsemääkymppiä, ei muodot oikein enää muutu, mutta ulkoilla haluaisi silti.

Vierailija
29/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pituutta 170cm ja useimmat ulkoiluhousut miesten osastolla yltävät kaulaani asti.

Yksi poikkeus löytyi prismasta. Halti Vuoksi housuissa löytyi lyhyt lahkeinen malli. Hintaa prismassa oli 90 euroa. Erinomaiset housut kevät liikuntaan

Vierailija
30/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tehdä sinulle sopivat housut? Taitavia ompelijoita voi olla tuttavissasi.

Olen itse ihan taitava ompelija, ja siksi tiedänkin, että niiden tekeminen ei ole mikään yksinkertainen homma, samoin kun sen, ettei lyhentäminen onnistu teippaamaan, jos lahje ei ole ihan suora ja mielellään vuoriton ja vailla mitään nyörejä tai tarroja tai muita yksityiskohtia. Ulkoilukankaita saa aika huonosti, ja ne yleensä tarvitsevat vuorittamista, mikä ei ole ihan helppoa. Ja jotta ne olisivat edes etäisesti kivan näköiset ja hyvin istuvat, täytyisi olla kaava, jossa on myös niitä erilaisia leikkauksia, eikä pelkästään kahta lahjepalaa. Toki voisin ammattiompelijan valjastaa tähän, mutta työtunteja tulisi niin paljon, että hinta nousee tosi korkeaksi. Olen kahdet vuoritetut ulkohousut tehnyt ompeluopettajan ohjauksessa, ja niistä tuli ihan kohtuulliset pienille lapsille, mutta ei missään tapauksessa niin hyvät, että tekisin itselleni. Aikuisen vaatteessa istuvuudelta vaaditaan kuitenkin enemmän. Ja kun tarkoitukseni on kuitenkin päästä näistä kiloista eroon, en ole valmis maksamaan sellaisia summia housuista, joita en toivo tarvitsevani enää seuraavana keväänä. Eli ihan tosiaankin etsisin valmiita (kuori)housuja, joihin iso ahterini mahtuu. Mutta mistä niitä saa?

Ap

Markettien miestenosastolta.

Ei on istu. Olen liian lyhyt ja toisaalta liian lanteikas miesten malleihin.

Ap

Unohda nyt se lyhyys, sehän on ratkaistavissa! Ostat isot miesten housut, jotka ovat mallia "löysät verskat/tuulta pitävät housut". Yksivärisenä. Vyötäröllä kiristysnauha. Sitten lyhennät lahkeet. Sinulla on ulkoiluhousut.

Vierailija
31/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raiskilla on plus-mallisto, jossa on paljon erilaisia d-mitoitettuja ulkoiluhousuja. 

Jes! Nyt löytyi ja tilaus lähti saman tien! Kiitos vinkistä!

Ap

Jos ensimmäinen malli ei istu hyvin, kokeile vielä jotain toista. Itse olen löytänyt sieltä housuja, jotka näyttävät jopa hyviltä jalassa. 

Vierailija
32/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lyhyt ja isoperseinen, löysin Stadiumista Björn Dählie- hiihtohousut. Näyttävät muuten ihan normaaleilta ulkoiluhousuilta mutta persus on jotain venyvää matskua, varmaan siksi että joku luisteluhiihto onnistuisi. Loisto-ostos, istuvat hyvin eikä taatusti kiristä. Lahje on kapea ja siinä on resori, joten ei haittaa että ovat aavistuksen liian pitkät.

Eli etsi rohkeasti myös muiden urheilulajien vaatteista, niissä voi olla yllättäviä funktionaalisia yksityiskohtia!

Vierailija
33/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä. Josku, jos jostain on löytynyt, niin hinta on hirveä, enkä halua maksaa noin satasta sellaisista housuista, joita on tarkoitus käyttää vain yksi kausi.

Tästä johtuen käyn nykyisin kävelyllä ihan samoissa H&M:n superstrecheissä, joita käytän muutenkin. Housut on kevyet, kun eivät ole farkkukangasta, joustavat nimensä mukaisesti tosi hyvin ja alle mahtuu sukkikset tai trikoot säästä riippuen. Kengät on kuitenkin tärkeimmät varusteet kävelylenkillä, muu joustaa.

Vierailija
34/35 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki yhdet hyvät urheiluliikkeestä. Monilla valmistajilla on kaksi, jopa kolme lahkeenpituutta tarjolla. Ja kun löydät sopivat, pane mieleesi merkki, malli ja koko. Myöhemmin voit tilata netistä. Raiskin joku jo tuolla mainitsikin. Heidän nettikaupastaan olen tilannut sekä vuorillisia että vuorittomia ulkoiluhousuja joustavasta materiaalista, mutta ei mitään nakinnahkoja, vaan mukavan väljiä D-mitoituksella (itse nimittävät R-mitoitukseksi). Ovat Haltin tekemiä, mutta myydään Raiskin merkillä. Ja ovat muuten kestäviä. Yhdet vuorilliset Raiskin ulkoiluhousut ovat olleet minulla lähes ympärivuotisessa käytössä varmaan seitsemättä vuotta. Ne ovat olleet ohjenuorana, kun olen hankkinut uusia. Nyt ne hyvin palvelleet pöksyt alkavat jo vedellä viimeisiään, enää ei kannata korjata, mitä sitäkin olen ehtinyt harrastaa kolme tai neljä kertaa (lahkeensuut kuluvat ja takasauma liestyi, kun saumanvara oli kapea ja saumateippaus oli jo uuvahtanut). Rönttähousuina kelpaavat kyllä vielä!

Vierailija
35/35 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset