Lue keskustelun säännöt.
Totaaliyh ja sairasloma. Saanko viedä lapset päiväkotiin?
11.03.2017 |
Eli olen totaaliyh ilman tukiverkkoa. Lapset on vuoropäiväkodissa ja minulle on tulossa leikkaus. Leikkauksen jälkeen en saa nostaa mitään yli 1kg painoista ja muutenkin pitää olla liikkumisen kanssa varovainen. Onko minulla oikeus viedä lapset päiväkotiin sairaslomallani? Siis ihan arki ja aamuaikaan. Ja jos en saa viedä heitä hoitoon niin onko minulla mahdollista saada vapautus maksusta se kuukausi? Onko yksinhuoltajalla mitään mahdollisuuksia saada mitään apua muutenkaan leikkauksen jälkeen? Taitaa tulla myös kaupassakäynti ja muut arjen asiat hetkeksi aika hankalaksi kun ei saa ponnistaa, eikä kyykkiä ja huonolla tuurilla on paljon kipuakin.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En tule olemaan lääkepöllyssä koska en tule ottamaan kolmiolääkkeitä. Pää ei niitä kestä, olen sitten vaan kipeä. Minut on ennenkin leikattu kun lapset oli pienempiä ja silloin hoidin heidät yksin vaikka en pystynyt suorassa kävelemään ja vauvan vaipan vaihdoin lattialla kun en uskaltanut nostaa hoitopöydälle. Nyt lapsilla on päiväkotipaikka ja he on isompia. He kaipaa enemmän seuraa ja tekemistä ja mietin saanko viedä heitä päiväkotiin kun joudun siitä monta sataa maksamaan vai maksanko sitten turhasta ja hoidan kokonaan yksin.... Ap