Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisin arvoiltani lähempänä vasemmistoa, mutta..

Vierailija
11.03.2017 |

en vain millään jaksa suurta osaa vasemmistolaisista ihmisistä. Valittavat kapitalisteista ja siitä miten joutuvat asumaan "huonommalla alueella" tietysti yhteiskunnan maksamana. Kaikki on aina yhteiskunnan vika ja vastuuta omasta toiminnasta ei voi ottaa. Lisäksi pakolaisia pitää ottaa paljon, mutta joku muu saa maksaa homman

Miksei meillä ole liberaalia vasemmistopuoluetta, jossa tajutaan, ettei Suomi voi toimia koko maailman sosiaalitoimistona. Kannatetaan mahdollisuuksien tasa-arvoa niin, että opiskelupaikat menevät kyvykkäimmille ja ahkerimmille eikä rikkaimmille. Ollaan suomalaisen asialla, mutta ei vanhoillisia änkyröitä kuten persut

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus korreloi äänestysaktiivisuuden kanssa.

Helppohan sitä kokoomusta on äänestää, jos sattuu asumaan Eirassa ja on korkeastikoulutettu ja hyväpalkkainen. Kokoomus ajaa erittäin hyvin toimeentulevien etuja nyt ja tulevaisuudessa.

Siis täh? Onko sun mielestä Eirassa helpompi äänestää kuin vaikka Konalassa? Vai mitä v...ua yrität selittää? Miksi Jakomäessä ei voi äänestää, onko se kauheen vaikeeta?

Vierailija
42/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en vain millään jaksa suurta osaa vasemmistolaisista ihmisistä. Valittavat kapitalisteista ja siitä miten joutuvat asumaan "huonommalla alueella" tietysti yhteiskunnan maksamana. Kaikki on aina yhteiskunnan vika ja vastuuta omasta toiminnasta ei voi ottaa. Lisäksi pakolaisia pitää ottaa paljon, mutta joku muu saa maksaa homman

Miksei meillä ole liberaalia vasemmistopuoluetta, jossa tajutaan, ettei Suomi voi toimia koko maailman sosiaalitoimistona. Kannatetaan mahdollisuuksien tasa-arvoa niin, että opiskelupaikat menevät kyvykkäimmille ja ahkerimmille eikä rikkaimmille. Ollaan suomalaisen asialla, mutta ei vanhoillisia änkyröitä kuten persut

Ei se silloin ole enää mikään vasemmistopuolue. Mahdolllisuuksien tasa-arvo on oikeiston lanseeraama käsite sille, ettei tarvi ajaa tasa-arvoa, vaan voi valita, kelle sitä ns tasa-arvoa jaetaan.

Tuo juttusi alku paljastaa sen, että sinulla ei ole pienintäkään aikomusta missään milloinkaan äänestää vasemmistoa, vaan yrität propapagandoida vasemmistolaisia vastaan älyttömillä väittämilläsi. Minä tunnen aika monta vasemmistolaista ja heistä jokainen on työelämässä, eikä heidän asumistaan yhteiskunta maksa, enkä ole koskaan kuullut heidän urputtaneen mitään asuinpaikastaan. 

Käsitykseni mukaan meidän molemmat vasemmistopuolueet on hyvinkin arvoliberaaleja. Talousliberaalisuus taas on ihan puhdasta oikeistolaisuutta, joten miksi ihmeessä vasemmistopuolueen pitäisi sellaista politiikkaa kannattaa, joka kurjistaa duunarin asemaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ihan taida ymmärtää mitä sana liberaali tarkoittaa tai sitten et vain ymmärrä politiikasta mitään.

Libertas ei tarkoita homostelua tai maanpetturuutta

Vierailija
44/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on hyvä että isot kihot tuntevat toisensa ja tämä on turvallinen ja tehokas maa. Informaatioyhteiskunta.

Vierailija
45/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutus korreloi äänestysaktiivisuuden kanssa.

Helppohan sitä kokoomusta on äänestää, jos sattuu asumaan Eirassa ja on korkeastikoulutettu ja hyväpalkkainen. Kokoomus ajaa erittäin hyvin toimeentulevien etuja nyt ja tulevaisuudessa.

Siis täh? Onko sun mielestä Eirassa helpompi äänestää kuin vaikka Konalassa? Vai mitä v...ua yrität selittää? Miksi Jakomäessä ei voi äänestää, onko se kauheen vaikeeta?

Ei ole syytä äänestää sekoomusta jos on niin persaukinen jotta joutuu jakelumäellä asumaan. Kokoomuslaisilla on omat konkreettiset ja perityt syynsä,saavutetut edut äänestää kykypuoluetta

Vierailija
46/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silloin ole enää mikään vasemmistopuolue. Mahdolllisuuksien tasa-arvo on oikeiston lanseeraama käsite sille, ettei tarvi ajaa tasa-arvoa, vaan voi valita, kelle sitä ns tasa-arvoa jaetaan.

Tuo juttusi alku paljastaa sen, että sinulla ei ole pienintäkään aikomusta missään milloinkaan äänestää vasemmistoa, vaan yrität propapagandoida vasemmistolaisia vastaan älyttömillä väittämilläsi. Minä tunnen aika monta vasemmistolaista ja heistä jokainen on työelämässä, eikä heidän asumistaan yhteiskunta maksa, enkä ole koskaan kuullut heidän urputtaneen mitään asuinpaikastaan. 

Käsitykseni mukaan meidän molemmat vasemmistopuolueet on hyvinkin arvoliberaaleja. Talousliberaalisuus taas on ihan puhdasta oikeistolaisuutta, joten miksi ihmeessä vasemmistopuolueen pitäisi sellaista politiikkaa kannattaa, joka kurjistaa duunarin asemaa?

Ihan vain uteliaisuudesta: Keitä sitten tukien nostajat ovat, jos ei vasemmistolaisia? Oikeistolaisia?

Vierailija
47/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just puhuin mun miehelle aamulla, että ekan kerran jään mitä luultavimmin nukkuvien puolueeseen kunnallisvaaleissa. En vain yksinkertaisesti näe, että kukaan/ mikään puolue voisi ajaa mun asiaani.

Tämä on ärsyttävä piirre Suomessa. Suurin äänestysprosentti on presidentinvaalissa, jolla on vähiten merkitystä ihmisten arkeen ja matalin kunnallisvaaleissa, joka on monin verroin tärkeämpi ihmisten arjen kannalta. (....)

Piti googlettaa, mikä on meritokratia, koska en ollut termiä ennen kuullut. Sanoin tuon kunnallisvaalit siksi, koska se on seuraavaksi tulossa. Varmaan yhtä ymmälläni tulen olemaan muissakin vaaleissa. Sen sijaan pressanvaaleissa on helpompi äänestää, koska siellä äänestän lähinnä henkilöä sen mukaan, olisiko hän mielestäni presidentiksi sopiva. Silloin ei puolueella ole juurikaan merkitystä.

Mitä enemmän vaaleilla on merkitystä nimenomaan kansalaisten hyvinvoinnille, sitä vaikeampi on äänestää, koska pitäisi löytyä juuri se sopivin ja mieluisin ehdokas eikä jotain sinne päin. Jos/kun en sellaista löydä, en äänestä. Aina ennen olen äänestänyt, mutta nyt meno on mennyt niin älyttömäksi, etten ehkä enää kykene.

Ansiottomat eivät ansioista tiedä

Vierailija
48/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein yhden lehden vaalikonetta ja sain arvioksi omasta arvomaailmastani että vasemmistoliberaali ja aivan siellä kulmassa eli kaukana keskiosasta. Kuitenkin kaikki ehdokkaat joita minulle ehdotettiin olivat kokoomusta, rkp:ta tai persuja. AIka pitkään sai rullata että rupesi löytymään demari tai vasemmistoehdokkaita.

Joko vaalikone oli pielessä tai sitten suomalainen niinsanottu oikeistokin on äärimmäisen vasemmistolaista :D

Suomessa toki erot on pienemmät kuin muualla Pohjoismaiden ja etenkin Euroopan ulkopuolella, mutta jos kuntavaalien vaalikoneen teit, niin eipä sen perusteella voi kovin pitkälle meneviä aatteellisia päätelmiä tehdä, kun aika monet aiheet on sellaisia, jotka ei koske suoranaisesti puolueita.

Itse tein eilen Ylen vaalikoneen ja kaikkein kauimpana mielipiteistäni oli itseni ikäinen mies (olen siis mies itsekin) puolueesta, jota olen koko ikäni äänestänyt ja äänestän nytkin. Ehdokas, jota olen jo useammissa kuntavaaleissa äänestänyt ja jonka olen tuntenut jo lapsuudesta asti, oli 60 ehdokkaasta vasta 47 sopivin ja silti tiedän, että hän ajaa juuri niitä asioita, joita itsekin kannatan, joten on oikeasti minulle kaikkein sopivin ehdokas. Eli vaalikoneet varsinkin kuntavaaleissa on melko syvältä.

Vierailija
49/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain uteliaisuudesta: Keitä sitten tukien nostajat ovat, jos ei vasemmistolaisia? Oikeistolaisia?

No kaikkien puolueiden kannattajia tietenkin. Heitä on ihan kaikissa yhteiskuntaluokissa. Tukia on todella monenlaisia ja suurimmmista tuista nauttivat oikeistolaiset. Kaikkein pienimpien tukien saajista taas suurin osa tuskin on politiikasta yhtään mitään mieltä. Jos ihan oikeasti ne kaikkein köyhimmät äänestäisivät kaikki vasemmistoa, niin eihän oikeistolla olisi vaaleissa mitään mahdollisuuksia. 

Vierailija
50/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ihan taida ymmärtää mitä sana liberaali tarkoittaa tai sitten et vain ymmärrä politiikasta mitään.

Mitä liberaalia on siinä, että Suomeen päästetään äärimmäisen konservatiivisia ihmisiä? Ymmärtäisin jos pakolaiset tulisivat Tšekkoslovakiasta epäonnistuneen vallankaappausyrityksen jälkeen, mutta nykyiset pakolaisethan vain muuttaisivat Suomea huonompaan, konservatiiviseen suuntaan näin liberaalin näkökulmasta.

Vierailija
51/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein yhden lehden vaalikonetta ja sain arvioksi omasta arvomaailmastani että vasemmistoliberaali ja aivan siellä kulmassa eli kaukana keskiosasta. Kuitenkin kaikki ehdokkaat joita minulle ehdotettiin olivat kokoomusta, rkp:ta tai persuja. AIka pitkään sai rullata että rupesi löytymään demari tai vasemmistoehdokkaita.

Joko vaalikone oli pielessä tai sitten suomalainen niinsanottu oikeistokin on äärimmäisen vasemmistolaista :D

Suomessa toki erot on pienemmät kuin muualla Pohjoismaiden ja etenkin Euroopan ulkopuolella, mutta jos kuntavaalien vaalikoneen teit, niin eipä sen perusteella voi kovin pitkälle meneviä aatteellisia päätelmiä tehdä, kun aika monet aiheet on sellaisia, jotka ei koske suoranaisesti puolueita.

Itse tein eilen Ylen vaalikoneen ja kaikkein kauimpana mielipiteistäni oli itseni ikäinen mies (olen siis mies itsekin) puolueesta, jota olen koko ikäni äänestänyt ja äänestän nytkin. Ehdokas, jota olen jo useammissa kuntavaaleissa äänestänyt ja jonka olen tuntenut jo lapsuudesta asti, oli 60 ehdokkaasta vasta 47 sopivin ja silti tiedän, että hän ajaa juuri niitä asioita, joita itsekin kannatan, joten on oikeasti minulle kaikkein sopivin ehdokas. Eli vaalikoneet varsinkin kuntavaaleissa on melko syvältä.

Noissa vaalikoneissa on se ongelma, että niissä kysytään paljon asiaan liittymättömiä kysymyksiä, koska ihmiset ovat keskimäärin liian tyhmiä ottamaan kantaa itse asiakysymyksiin. Vain valistuneet äänestäjät esimerkiksi tajuaa sen mikä on perustulo, suurin osa joutuu äänestämään sen varassa kannattaako kansanedustaja enemmän vai vähemmän köyhien kyttäystä ja parempia vai huonompia tukia.

Vierailija
52/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä arvokestustelut on tällä palstalla aina yhtä säälittäviä, koska ne kääntyy aina vain ja maahanmuuttoon, ihan kuin se olisi tavallisen ihmisen elämässä se kaikkein tärkein asia.

Itseäni kiinnostaa huomattavasti enemmän oma toimeentuloni, kuin maahanmuutto. Sen perusteella minä äänestyspäätökseni teen, kuka ajaa parhaiten juuri minun asiaani.

Vierailija
53/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tarvitaan maahanmuuttokriittinen liberaalipuolue. Kansallisliberaalit. Vasemmistolaiset haluavat "tehdä oikein", vaikka se tarkoittaisi täystuhoa. Näin on tapahtunut jokaisessa maassa, jossa sosialistit ovat saaneet vallan. Maailman tasolla pieni vähemmistö ihmisiä uskoo länsimaisiin liberaaleihin arvoihin ja demokratiaan - tai on edes kuullut niistä. Vasemmisto haluaa "oikeudenmukaisuuden" nimissä kansainvaellukset, joiden seurauksena esim. Eurooppaan haalitaan määrätön määrä ihmisiä, joille puheet tasa-arvosta ja naisten oikeudesta ovat käsittämättömyyksiä. Kaiken lisäksi vasemmistolaiset haluavat tasoittaa tietä näille ihmisille, jotta he eivät radikalisoituisi. Näin heitä ei tarvitse olla edes kovin suurta määrää ja kaikki se, mihin olemme uskoneet, heitetään menemään. Vasemmistolaisten makeileviin populistisiin puheisiin ei kannata uskoa. Vasemmistolaisuus on viime kädessä ihmisten hyvätahtoisuuteen vetoava kuolemankultti, joka tuottaa tasan yhtä hyvä tuloksia kuin kaikki muutkin ufo-itsemurhalahkot.

Vierailija
54/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä arvokestustelut on tällä palstalla aina yhtä säälittäviä, koska ne kääntyy aina vain ja maahanmuuttoon, ihan kuin se olisi tavallisen ihmisen elämässä se kaikkein tärkein asia.

Itseäni kiinnostaa huomattavasti enemmän oma toimeentuloni, kuin maahanmuutto. Sen perusteella minä äänestyspäätökseni teen, kuka ajaa parhaiten juuri minun asiaani.

Ihmisillä voi olla myös laajempaa kiinnostusta yhteiskunnasta kokonaisuutena. Kyllähän MINÄ nyt aina Ullanlinnaan pystyn muuttamaan pakoon monikulttuuria, mutta en silti halua että muodostuu slummiutumista.

Vierailija
55/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen tarvitaan maahanmuuttokriittinen liberaalipuolue. Kansallisliberaalit. Vasemmistolaiset haluavat "tehdä oikein", vaikka se tarkoittaisi täystuhoa. Näin on tapahtunut jokaisessa maassa, jossa sosialistit ovat saaneet vallan. Maailman tasolla pieni vähemmistö ihmisiä uskoo länsimaisiin liberaaleihin arvoihin ja demokratiaan - tai on edes kuullut niistä. Vasemmisto haluaa "oikeudenmukaisuuden" nimissä kansainvaellukset, joiden seurauksena esim. Eurooppaan haalitaan määrätön määrä ihmisiä, joille puheet tasa-arvosta ja naisten oikeudesta ovat käsittämättömyyksiä. Kaiken lisäksi vasemmistolaiset haluavat tasoittaa tietä näille ihmisille, jotta he eivät radikalisoituisi. Näin heitä ei tarvitse olla edes kovin suurta määrää ja kaikki se, mihin olemme uskoneet, heitetään menemään. Vasemmistolaisten makeileviin populistisiin puheisiin ei kannata uskoa. Vasemmistolaisuus on viime kädessä ihmisten hyvätahtoisuuteen vetoava kuolemankultti, joka tuottaa tasan yhtä hyvä tuloksia kuin kaikki muutkin ufo-itsemurhalahkot.

Niin mikä tässä sinun hajatelmassasi oli sitä liberaalisuutta :D

Eli jälleen pelkkää vaahtoamista maahanmuutosta. Mahtuuko nuppiisi mitään muuta kuin maahanmuutto, vai elätkö ja vihaatko sitä 24/7?

Kerro nyt ihmeessä, mitä se sinun liberaaliutesi on? 

Vahva veikkaukseni on, että se on pelkkää talousliberaalisuutta, eli äärioikeistolaisuutta myös talouspolitiikassa. Tosin talousliberaalit kyllä kannattavat innolla maahanmuuttoa, koska haluavat tänne halpatyövoimaa.

Vierailija
56/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä voi olla myös laajempaa kiinnostusta yhteiskunnasta kokonaisuutena. Kyllähän MINÄ nyt aina Ullanlinnaan pystyn muuttamaan pakoon monikulttuuria, mutta en silti halua että muodostuu slummiutumista.

Missä se sinun laajempi kiinnostuksesi näkyy? Pauhaat täällä 24/7 vain ja ainoastaan maahanmuutosta, etkä mistään muusta. Kerro nyt vähän niistä muistakin asioista. Odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
57/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se sinun laajempi kiinnostuksesi näkyy? Pauhaat täällä 24/7 vain ja ainoastaan maahanmuutosta, etkä mistään muusta. Kerro nyt vähän niistä muistakin asioista. Odotan mielenkiinnolla.

En edes ole sama henkilö kuin 53. Teillä suvaitsevaisilla on aina tapana olla sellainen psykoosi, että kaikkien maahanmuuttoa vastustavien on pakko tulla pienestä porukasta, ja esimerkiksi AV:lla on pakko olla vain yksi henkilö, joka vastustaa maahanmuuttoa. Mistä sinä voit olla niin varma että pauhaan täällä vain maahanmuutosta 24/7, enkä kirjoita mistään muusta, kun täällä keskustellaan anonyymisti?

Vierailija
58/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin just hesarin vaalikonekysymyksiä ja tuli mieleen, että ainakin tämä liberaali - konservatiivi -jako on väärä. Pitäisi olla radikaali ja konservatiivi, koska silloin haettaisiin ääripäitä asioihin. Eli suojellaanko vanhaa vai pistetäänkö se säpäleiksi. Esim. maahanmuuton voi nähdä kysymyksenä siitä, pidetäänkö yllä suomalaisia arvoja vai korvataanko ne muualta tulleiden arvoilla. Tämä on tietenkin kärjistys, koska poliittiset ideologiat eivät koskaan esiinny puhtaina ihmisten ajattelussa tai arjessa. Samoin sitten pitäis olla liberaali ja totalitarismi (tai esim. fasismi), eli vapauden kannattaminen ja sen vastustaminen.

Vierailija
59/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma toimeentulosi, terveydenhuoltosi vanhana, eläkkeesi, lapsiesi turvallisuus, kaikki nämä ovat vahvasti muokattavissa maahanmuutopäätöksillä.

Jos tähtäät täysin yksityiseen vahustenhoitoon ihan lopussa, eli olet varakas, niin kannattaisi muistaa että se ei ole vaihoehto useimmille. Jos muita kuin meitä etuoikeutettuja pystyt edes ajattelemaan.

Vierailija
60/60 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt ihmeessä, mitä se sinun liberaaliutesi on?

Tiivistetysti ilmaisten voisin sanoa, että haluan yhteiskunnan, joka perustuu ihmisten vapaaseen toimeliaisuuteen ja ajatuksenvaihtoon. Olen koko ikäni kamppaillut uskonnollista konservatismia vastaan, enkä ole tekemässä maahanmuuttajien kanssa poikkeusta. Liberalismini on vastakohtaista vasemmistolaisuudelle, joka perustuu vaatimukseen yksiarvoisuudesta sekä sen pönkittämisestä väkivalloin. Kannatan sitä, että ihmiset saavat ilmaista ajatuksiaan. Myös vasemmistolaiset poliittiset vastustajani, jotka mieluusti julistavat klassiset liberaalit rasisteiksi ja fasisteiksi sekä haluavat polttaa heidän kirjansa. Vastustan siis totalitaristeja - olivat nämä sitten internationalistisia tai nationalistisia sosialisteja. Varmaankin tarkoituksella sivuutit kaikki esittämäni pointit, mutta millaiseksi odotat yhteiskuntamme muuttuvan rajat auki politiikalla, joka johtaa siihen, että länsimaat täyttyvät länsimaisista yksilönvapauksista kovin vähän ymmärtävällä ihmisjoukolla? Ei pidä unohtaa, että valistusarvoihin nojaava länsimaisuus on maailmanjärjestelmässä harvinainen anomalia. Sille käy aika huonosti, jos rajat poistetaan internationalismin nimissä.