Piirteitä, jotka minussa ärsyttävät muita - peukutusketju
Mistä piirteestäsi ystäväsi, kumppanisi tai perheenjäsenesi eivät sinussa pidä? Oletko kontrollifriikki, jonka mukaan kaikki tehdään ja jonka täytyy aina sanoa se viimeinen sana? Oletko krooninen myöhästelijä, jota toiset saavat aina odottaa? Sivallatko riidellessäsi toista todella pahoilla sanoilla? Tähän ketjuun tunnustamaan omia huonoja puolia. Peukku ylös = tunnistan samaa itsessäni, peukku alas = en ole tuollainen.
Ap aloittaa:
Jos joku ihminen kettuilee mulle, rupean kettuilemaan itse takaisin piikittelevään sävyyn
Kommentit (46)
En oo Facebookissa. Suuri ongelma tuntuu monille olevan.
Juon alkoholia sivistyneesti. Kun sanon lähteväni yksille, se on sen yksi tai max lasillista viiniä ja sitten lähden kotiin. Osaa ärsyttää todella paljon, kun en välitä örveltämisestä.
Tää ketju ois jo kymmensivuinen, jos etsittäis piirteitä jotka nyppii itsen sijaan omassa puolisossa, ystävissä jne. :D
olen ihan luokattoman kova levittelemään tavarat pitkin kämppää (käytetyt vaatteet, lehdet ym)
Olen nuori aikuinen. Tämä häiritsee monia keski-ikäisiä naisia työpaikallani.
Mökötän suuttuessani ja minun on vaikea keskustelemalla selvittää että mikä on vialla vaikka toinen kysyy.
Olen hiukan päällepäsmäri, tietyt asiat täytyy tehdä juuri minun tavallani. Kontrollifriikki siis. Joskus tiedostamattani komennan muita, kuitenkin ihan ystävällisesti. Kiroan ihmisiä, jotka eivät esim käytä heijastinta tai tekevät jonkun muun 'turvallisuusrikkeen'. Silti itse ajelen autolla hurjia ylinopeuksia. Onnekseni sentään tiedän nämä ongelmani nii pystyisin ne korjaamaan ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollit huomaavinani, että ihmisiä ärsyttää se, että ihailen tavallaan omia valintojani ja tekemisiäni, siis niitä, joista puhun muille. Jos jokin asia on sellainen, että moitin itseäni siitä tms. en kerro siitä kellekään (etteivät pääsisi olemaan samaa mieltä, koska se haavoittaa minua lisää). Sitten ihmisistä mä olen joku itserakas ilmeisesti. Vaikka itse he minusta ovat, kun hyväksyvät itsessään kaikenlaisia puutteita ja vikoja yrittämättä päästä niistä mihinkään. Ovat vain rauhassa moitittavasti toimivia, kuin siinä ei olisi mitään vikaa.
Hae apua.
Miksi? En näe mitään syytä, itsekin olen samanlainen? Eikö saa olla tyytyväinen onnistuneisiin elämänvalintoihin esim hyvään koulutukseen ja työpaikkaan ? Hyvään aviomieheen? Eikö saa olka hiljaa asioista jotka omassa elämässä ahdistavat, ja/tai omista luurangoista elämässään?
Kannatan rokotuksia. Töissä on muutamakin ihminen, joka tykkää tästä huonoa.
Normaali painoni tuntuu häiritsevän työpaikallani viisikymppisiä, lähes poikkeuksetta ylipainoisia naisia.
"Kyllä sinäkin vielä tuosta lihot."
Akateeminen koulutus. Töissä suurimmalla osalla muita on amk/opisto tai alempi. Lisäksi siellä on joskus vuonna miekka ja kirves ollut yt-neuvottelut, mikä riitautti vanhojen opisto- ja teknikko/merkanttiporukoitten välit. Siksi siellä vain oma ryhmä kelpaa.
Hajamielisyys, huono muistisuus, hölmöys ja kun joutuu selittelemään montakertaa samat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollit huomaavinani, että ihmisiä ärsyttää se, että ihailen tavallaan omia valintojani ja tekemisiäni, siis niitä, joista puhun muille. Jos jokin asia on sellainen, että moitin itseäni siitä tms. en kerro siitä kellekään (etteivät pääsisi olemaan samaa mieltä, koska se haavoittaa minua lisää). Sitten ihmisistä mä olen joku itserakas ilmeisesti. Vaikka itse he minusta ovat, kun hyväksyvät itsessään kaikenlaisia puutteita ja vikoja yrittämättä päästä niistä mihinkään. Ovat vain rauhassa moitittavasti toimivia, kuin siinä ei olisi mitään vikaa.
Hae apua.
Miksi? En näe mitään syytä, itsekin olen samanlainen? Eikö saa olla tyytyväinen onnistuneisiin elämänvalintoihin esim hyvään koulutukseen ja työpaikkaan ? Hyvään aviomieheen? Eikö saa olka hiljaa asioista jotka omassa elämässä ahdistavat, ja/tai omista luurangoista elämässään?
Eikö? Miksi? Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Olen hyväsydäminen/empaattinen. Huomaan tämän joistain ihmisistä että heitä tämä ärsyttää. Tykkään kuunnella muita ja osaan samaistua toisen tilanteeseen. Muodostan ihmisistä itse mielipiteeni enkä kuuntele muiden mollauksia. Tämä etenkin suututtaa joitakin kun en suostu juoruamaan ja puhumaan kenestäkään selän takana pahaa vaan löydän jokaisesta ihmisestä jotain hyvää, edes vähän.
Voi kumpa minäkin pystyisin tuollaiseen, vaikka jo nyt tuntuu että jotkut ihmiset vertailee minun ( omasta mielestäni vähäpätöisiä) saavutuksia itseensä ja näin ollen peilaavat sitäkautta oman epävarmuutensa, vaikka he tekevät saavutuksia, mihin itse taas en pysty. Sitten on ikävää jos ihmiset sen takia vähättelevät itseään tai ovat saavutuksistani jotenkin kateellisia.
Kun en sano mitään, vaan annan toisten lyhytpinnaisten elämöidä. Huomannut tosin että itseänikin ärsyttää vaikka se kun työpaikalla sängyn nostovivun alle jäi kaverin varpaat- hän oli kauhistuneen näköinen muttei sanonut mitään, ärsytti kun hän muutenkin piti jonain taakkana minua joka vain kestettävä. Eikä ikinä kertonut miksi!
Kehuin joskus kuinka kivaa on kun työpiste on lähellä kotia ja voi käydä ruokiksella kotona, tyttöjä risoi, minkähän takia.
Vierailija kirjoitti:
Normaali painoni tuntuu häiritsevän työpaikallani viisikymppisiä, lähes poikkeuksetta ylipainoisia naisia.
"Kyllä sinäkin vielä tuosta lihot."
Ihmisiä ennen häiritsi se, että olin laiha, luiseva ja söin vähän ( painoindeksini oli kuitenkin normaalipainoisen rajoilla). Nyt kun olen alkanut tekemään asian eteen jotakin, niin ihmisiä ärsyttää sitten kuntoiluni, terveellisempi elämäntapa + ulkonäkö, sekä se kun syön paljon tämän takia ( pitäisi syödä kyllä enemmänkin).
Minun kanssani ei voi keskustella tv-ohjelmista, koska en katso niitä. Se katsomattomuuteni tuntuu harmittavan monia.
Haluan seksiä hyvin vaihtelevasti, joskus voi mennä pitkäkin aika ilman.
Miehet ei tästä piirteestä perusta.