Haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi MUTTA...
En halua 3-vuorotyötä osastolla ja tästä asiasta olen satavarma. Olen kuitenkin mielestäni hyvä sairaanhoitajan ammattiin kaikin puolin. Sh:lla on niin erilaisia työnkuvia ammatin sisällä ja laaja työkenttä, että kannattaisiko lähteä hakemaan alalle nyt yhteishaussa? Olen kiinnostunut 2-vuorotyöstä sekä tavallisesta päivätyöstä.
Kommentit (25)
Olisikohan terveydenhoitajan koulutus sitten parempi idea. Käsittääkseni siihen sisältyy samat opinnot kuin sairaanhoitajilla + vähän muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan terveydenhoitajan koulutus sitten parempi idea. Käsittääkseni siihen sisältyy samat opinnot kuin sairaanhoitajilla + vähän muutakin.
Suosittelen Th:n opintoja, saat pienellä vaivalla 2 tutkintoa ja lisää mahdollisuuksia.
Sairaalamaailma on karu paikka. Työsopimusta ei jatketa jos et halua tehdä öitä, iltoja, viikonloppuja, vappua, juhannusta, joulua ym. Todetaan vaan, että tämä ei taida olla sinulle sopiva työpaikka.
Kuulemma ihmisiä, jotka ovat valmiita uhraamaan terveytensä ja yhteiset perhejuhlat työpaikan takia löytyy kyllä tilalle. Kilpailu on loputonta, sillä sijaisuuksia tulee 3-6kk pätkissä. Loputonta joustoa ja itsensä tuhoamista. Jos pyydetään jäämään pitkään päivään, niin työpäivän kesto on 15h. Et välttämättä ehdi syömään, käymään kahvilla saati pissalla. Seuraavana aamuna taas töihin klo7:00.
Monella on jopa lääkärintodistus, että terveydentilan vuoksi ei pysty tekemään öitä... vaihtoehdot ovat työttömyys tai yövuorojen tekeminen. Eli oma terveys uhrataan ja sinnitellään koska ei haluta menettää työpaikkaa.
Ei mene päivääkään etten kadu päätöstäni opiskella sairaanhoitajaksi. 6 vuotta työssä ja nyt suunnitelmissa onkin täysi alanvaihto. Yksityiset lääkärikeskukset voi unohtaa samantien, paikkoja auki todella harvoin ja palkkaavat ainoastaan jo vankan työkokemuksen omaavia henkilöitä. Palkkaus myös huonompi kuin esim kunnilla tai sairaanhoitopiireillä. Kaikilla työpaikoilla voi varautua joutumaan naisten nokittavaksi. Myös terveydelle voi heittää hyvästit hoitotyössä, kroppa ei tule kestämään 100+ kiloisten ihmisten nostelua minimimiehityksellä.
Olisipa joku ystävällisesti kertonut alan karusta todellisuudesta jo opiskeluvaiheessa, nyt 10 vuotta myöhemmin uusi alku on enemmän kuin tervetullut.
Minäkään en halua tehdä 3 -vuorotyötä, sitä todellakin olisi tarjolla pilvin pimein. En jaksa öitä, ja kun on pienet lapset niin päivätyö tuntuu paremmalta vaihtoehdolta senkin takia.
Olen nyt työtön, mutta aloitan pian päivätyön terveysasemalla.
T.sh