Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin opiskella sairaanhoitajaksi MUTTA...

Vierailija
10.03.2017 |

En halua 3-vuorotyötä osastolla ja tästä asiasta olen satavarma. Olen kuitenkin mielestäni hyvä sairaanhoitajan ammattiin kaikin puolin. Sh:lla on niin erilaisia työnkuvia ammatin sisällä ja laaja työkenttä, että kannattaisiko lähteä hakemaan alalle nyt yhteishaussa? Olen kiinnostunut 2-vuorotyöstä sekä tavallisesta päivätyöstä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgenhoitajilla on enemmän päivätyötä. Harkitse sitä.

Vierailija
2/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasemat ja monet yksityiset lääkäriasemat on auki 8-4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä jos kiinnostaa! Ei läheskään kaikki sh:t tee kolmivuorotyötä.

Vierailija
4/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessä jos kiinnostaa! Ei läheskään kaikki sh:t tee kolmivuorotyötä.

Kyllä tekee.

Vierailija
5/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä, mä en esimerkiksi ole koskaan tehnyt yövuoroja. Työajat on usein sovittavissa sellaisiksi mikä itselle on sopivaa.

Tv sh

Vierailija
6/25 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tee kaikki sh:t öitä! Itse olen työskennellyt useassa paikassa missä ei ole öitä tarvinnut (eikä saanut vaikka olisi halunnut) tehdä. Ihan perus vuodeosastoilla monesti kyllä joutuu öitäkin tekemään mutta on paljon muitakin vaihtoehtoja. Eikä edes aina ole vuodeosastoillakaan pakko tehdä öitä. Riippuu paikasta. Jossain on niin paljon halukkaita tekijöitä ettei kaikkien ole pakko tehdä. Polilla tietysti tehdään pelkkää päivää, samoin esim päiväkirurgiassa tai psykiatrisillla päiväosastoilla. Terveysasemat ovat myös yksi vaihtoehto. Monissa vanhusten ja vammaisten hoivakodeissa ei sh saa tehdä öitä koska pitää olla mahdollisimman paljon käytettävissä päivisin ja lisäksi tulee kalliimmaksi kuin lh pitää öissä. Nämä nyt tulivat heti mieleen, varmasti on paljon muitakin paikkoja. Itse teen tällä hetkellä kahta vuoroa lastenpsykiatrian osastolla.

Vierailija
7/25 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten palvelutaloissa, kotihoidossa, terveyskeskuksen sh vastaanotolla ja päiväpoliklinikoilla on päivä tai 2-vuorotyö. Joillakin osastoilla missä tehdään kolmivuoroa on vakiyökköjä jotka tekee pelkkää yötä joten muille jää 2-vuoroa. :)

Vierailija
8/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kommenteista! Näin tosiaan olen itsekin ajatellut. Sairaanhoitajan työ on kyllä ainoa, joka tällä hetkellä kiinnostaa ja on jo pidemmän aikaa kiinnostanut. Ehkäpä rohkaistun hakemaan alalle... :)

Kiitos vielä kaikille ja lisää saa laittaa kommentteja, kuulen mielelläni kaikenlaisia kokemuksia etenkin juuri työajoista ja mahdollisuuksista päivätyöhön sekä 2-vuorotyöhön.

Ap

Vierailija
9/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioithan kuitenkin, että työssäoppimisjaksoilla on myös 3-vuototyötä. Siitä ei voi kieltäytyä, jos "ei vain huvita".

Vierailija
10/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivätyö kiinnostaa, kannattaa miettiä terveydenhoitajan koulutusta. Saa sh:n pätevyyden mutta lisäksi avautuu mahdollisuudet kouluterveydenhuoltoon, neuvoloihin, työterveyshuoltoon ym.

Vierailija
11/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina ja heti valmistumisen jälkeen ei kuitenkaan välttämättä voi olla tekemättä yötyötäkin.

Vierailija
12/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomioithan kuitenkin, että työssäoppimisjaksoilla on myös 3-vuototyötä. Siitä ei voi kieltäytyä, jos "ei vain huvita".

Tottakai olen tietoinen siitä. Kyllä olen valmis opiskeluaikana ja työelämän alussa työskentelemään 3-vuorotyössä, lähinnä ajattelen etten halua koko uraani olla 3-vuorotyössä osastolla.

Ap

Vierailija
13/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkarilla, röntgenhoitajalla, suuhygienistillä ja bioanalyytikolla on päivätyötä. Toisaalta toki sh:lla on valtavasti työmahdollisuuksia ja sieltä löytyy sitä päivätyötä ja 2-vuorotyötä.

Vierailija
14/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta 2-vuorotyökin onnistuu, niin hakemaan alalle vaan! 2-vuorotyön tekemiseen on erittäin hyvät mahdollisuudet kyseisellä alalla.

Vierailija
15/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaopinnot ovat syvältä perseestä. Kannattaa vielä harkita.

Vierailija
16/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliklinikat, kotisairaanhoito, terveyskeskukset, yksityiset lääkäriasemat... Onhan niitä? Ja sairaalassa voi tehdä 2-vuorotyötä, usein vuorot on hyvin sovittavissa ja sairaalassa on erikseen ihan "yökköjä" jotka tekee pelkkää yötä.

Vierailija
17/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Mä vaihdoin alaa, koska olin liian herkkä sairaanhoitajaksi. Tykkäsin kuitenkin koulusta tosi paljon, ja harmitti ihan todella lähteä sieltä.

Vierailija
18/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kaikki lääkiksessäkään haluaa 3-vuorotyötä. Hyvin voi hakea vaikka haluaakin päivätyön tai 2-vuorotyön. Hae vaan jos ala kiinnostaa!

Vierailija
19/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on vielä ihan ok, mutta palkat ja työolot ovat perseestä. Kannattaa harkita muuta, sellaista työtä josta on hyvät mahdollisuudet myös yksityiselle puolelle.

Vierailija
20/25 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat on pullollaan hoitajia, jotka pyrkivät päivätyöhön koska 3-vuoro on liian raskasta. Todellisuudessa 2-vuorotyö on harvojen herkkua... sillä vaikka olisikin vakiyököt, niin jokaiseen listaan (3viikkoa) tulee 1-2 yövuoroa.

Jos teet 2-vuorotyötä, aamut 7-15 ja illat esim. 13.30-21.30. Kannattaa miettiä haluaako tuolla palkalla nukkua 5-6h yöunia, sillä niin se menee kun pääset illalla puoli 10 ja heräät aamulla 5:00.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän