Tykkäisittekö, että miehenne hengailee eksänsä kotona?
Olenko nipo? Ärsyttää kun mieheni hengailee eksänsä luona milloin milläkin verukkeella.
Milloin käy asentamassa jotain, milloin auttamassa, jos eksä on sairas, milloin maistamassa jotain ruokaa jota tämä on kokannut.
Mies ei näe tässä mitään outoa. Sanoin hänelle, että en tykkää ja sanoi, että miksi valitan, eihän se minun kanssa vietetystä ajasta ole pois. (Käy siis aina vain, jos minulla on jotain menoa) Luulen myös, että eksä ei tykkää minusta, haukkuu yleisellä tasolla sellaisia valintoja, joita minä olen elämässäni tehnyt.
Kommentit (21)
Juu ei. Varsinkin jos heillä ei ole lapsia. Jos lasten takia siellä hengaa joskus niin ok. Miksi yleensä tuli ero jos viihtyvät hyvin yhdessä?
En tykkäisi kyllä itsekään. Ex on ex ihan syystä. Ja jos tollanen peli jatkuu, heillä on väkisinkin jotain selvittämättömiä asioita, tai joitain asioita kesken. Suhdejutuissa on usein jotain karmallista, jos karmaan uskoo. Heillä on välillä jotain, mikä vetoaa kumpaankin. Tässä voi olla tarkoituksena kokeilla myös sun rajoja, miten paljon joustat omia arvojasi vastaan. Sen voin kokemuksesta sanoa, että jos joustat liikaa ja liian kauan omia arvoja vastaan, tukahdutat itsesi, kadotat oman minuutesi ja sulla on huono olla, etkä edes välttämättä tajua, miksi.
Olet yhdessä täysin lapsellisen ja empatiakyvyttömän typeryksen kanssa. Vaikka mitään romanttista heidän välillään ei enää olisi niin noin ei vain tehdä, kunnioituksesta sinua kohtaan. Rakkaus perustuu kunnioitukseen, joten mitäpä luulet onko tuo tyyppi aikasi arvoinen?
Joo. Mies on tosi ihana muuten, mutta on eksänsä hyvä kaveri, jopa ystävä. En oikein tiedä mitä ajatella. Annanko ihanan miehen mennä vain tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mies on tosi ihana muuten, mutta on eksänsä hyvä kaveri, jopa ystävä. En oikein tiedä mitä ajatella. Annanko ihanan miehen mennä vain tämän takia.
Laita kiertoon, et sinä voi tuota katsoa sivusta ilman että se ei söisi sinua.
Palauta poju exällensä ja etsi itsellesi kunnon mies.
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi kyllä itsekään. Ex on ex ihan syystä. Ja jos tollanen peli jatkuu, heillä on väkisinkin jotain selvittämättömiä asioita, tai joitain asioita kesken. Suhdejutuissa on usein jotain karmallista, jos karmaan uskoo. Heillä on välillä jotain, mikä vetoaa kumpaankin. Tässä voi olla tarkoituksena kokeilla myös sun rajoja, miten paljon joustat omia arvojasi vastaan. Sen voin kokemuksesta sanoa, että jos joustat liikaa ja liian kauan omia arvoja vastaan, tukahdutat itsesi, kadotat oman minuutesi ja sulla on huono olla, etkä edes välttämättä tajua, miksi.
Mitä tarkoitat sillä, että suhdejutuissa on joskus jotain karmallista? Edellistä elämää?
Sille on ihminen rakas syynsä ettei hänellä ole kavereita (paitsi se exänsä) eivätkä hänen parisuhteensa onnistu.
Vierailija kirjoitti:
No, voithan sinä puhua miehelle ja kertoa miten epäkunnioittavalta ja pahalta tuollainen tuntuu. Mutta taidatkin jo arvata minkälainen vastaanotto tuolla keskustelunavauksella olisi.
En koskaan jäisi suhteeseen tuollaisen miehen kanssa.
Huono mies mutta tosi ihana mies vol 86437. 🙂
No ei se eksä kuule välttämättä halua miestäs takaisin itselleen. Hän on jo parhaat hetket nähnyt ja haluaa ihan muuta! Näin ainakin minä. En pieninä palasinakaan ottaisi takaisin. 

(en kyllä halua, että eksä hengaa täällä, lapset ei saa päästää sitä tänne ovesta sisään.) Näin meillä!
Olisi hemmetin outoa, jos kumppanini valittaisi tällaisesta. Ex on hyvä ystäväni ja olen hänen lapsensa kummisetä.
Minun miesystäväni (no tuleva, koska tiedän hänen haiuavan palata yhteen ja niin haluan minäkin yhden asian jälkeen) ei siedä edes neutraalia puhetta eksistä. Itse en koe siinä mitään niin erityistä, mutta koska tiedän sen häntä haittaavan ja loukkaavan, en sitä tee. Ei puhettakaan, että saisin hengailla muiden miesten luona kahdestaan. Eikä kyllä kiinnostaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun miesystäväni (no tuleva, koska tiedän hänen haiuavan palata yhteen ja niin haluan minäkin yhden asian jälkeen) ei siedä edes neutraalia puhetta eksistä. Itse en koe siinä mitään niin erityistä, mutta koska tiedän sen häntä haittaavan ja loukkaavan, en sitä tee. Ei puhettakaan, että saisin hengailla muiden miesten luona kahdestaan. Eikä kyllä kiinnostaisikaan.
Haluavan*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sillä, että suhdejutuissa on joskus jotain karmallista? Edellistä elämää?
Vaikka sitä, että kummankin sielulla on vaikka sama teema, joka pitää tässä elämässä oppia. Tai että toinen osaa sen opin luontaisesti ja toisen on tarkoitus oppia se häneltä.
Karma liittyy siis menneisiin elämiin, niistä on tullut mukana myös sellaista, joka ei enää palvele ja mistä pitää päästää irti. Siihen usein tarvitaan toinen ihminen ja välillä se toinen on puoliso, joskus sisar, vanhempi tai kuka tahansa. Karmalliset suhteet ovat myös sielunsopimuksella tehtyjä, samat tyypit on mukana elämissä niin kauan, kunnes se tietty oppi on opittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavan*
Pointti oli se, että minulle on aivan totaalisen neutraalia mainita joku kymmenen vuoden takainen eksä. Ei aiheuta mitään tuntemuksia paitsi ehkä naurattaa vain. Mutta mies ei halua kuunnella mitään puhetta eksistä, ei neutraalia eikä muutakaan. Niin en sitten puhu.
Minä käyn ex-mieheni luona lähes viikottain liittyen koiranhoitoon ja työkuvioihin. Ei se mun nykyistä miestäni haittaa. Ihan järkisyyt on ja ahdistaisi, jos olisi hän turhasta mustasukkainen. Jos ei olisi luottamusta, niin vaihtoon menisi.
Miksi sinä edes aloitit parisuhteen sellaisen ihmisen kanssa, joka on noin tiiviisti kiinni exässään, jos se ei ole sinulle ok?