Koirani ei pidä minusta, mutta tottelee minua?
Eli kyseessä on 4-vuotias koirani. Minulta hän ei kerjää ruokaa, jos sattuisi tilanne jossa kerjää, lähtisi heti pois kun sanon "pois". Jos kerjää joltain muulta ja käsken pois, tottelee. Muita ei tottele - jos joku muu käskee, niin rupeaa vinkumaan. Koirani ei kuitenkaan ole niin innoissaan seurastani kuin muiden ihmisten seurasta. Ei tykkää esim. leikkiä minun kanssa, mielummin leikkii muiden kanssa. Mistä johtuu?
Kommentit (13)
Harvoin sitä pomon kanssa ollaan kavereita niin kuin loppujen lopuksi. Kaipa sinä oot kieltänyt aina kaiken hauskan joten se aattelee että piä tunkkis. :)
Selkeästi siis kunnioittaa minua enemmän kuin muita, muttei kuitenkaan pidä seurastani. Ja koulutin koirani pelkästään sillä, että kehuin kun teki hyvin - en ole ottanut niskasta kiinni tms. En tiedä.. tuntuu ettei olisi oma koirani, kun se ei seurassani näytä viihtyvän kuin harvoin. Ap
sama homma...taidan olla liian tiukkapipo:)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on Aspergerin syndrooma.
Sepä kiva, niin sinullakin, anonyymi diagnosoija. :)
Koirasi kunioittaa ja ehkä pelkääkin sinua. Onhan sinun käsissäsi kaikki sen tarvitsemat resurssit: ruoka, ulkoilutus, koti... Ehkä et kuitenkaan ole näyttänyt sille nauttivasi sen seurasta? Oletko miten paljon läsnä koirallesi? Leikitkö sen kanssa?
Koira pitää sinua ns laumanjohtajana. Siis tottelee ja kunnioittaa mutta ei välttämättä pidä yhtä paljon, Koira on laumaeläin jonka luonteeseen kuuluu alfan totteleminen.
Koiraexpert kirjoitti:
Koira pitää sinua ns laumanjohtajana. Siis tottelee ja kunnioittaa mutta ei välttämättä pidä yhtä paljon, Koira on laumaeläin jonka luonteeseen kuuluu alfan totteleminen.
"Monien ihmisten käsitys koiran käyttäytymisestä perustuu edelleen 1940-luvulla tarhaoloissa tehtyyn lyhytaikaiseen susitutkimukseen. Tämän tutkimuksen tulokset todettiin myöhemmin virheellisiksi ja puutteellisiksi koska susien käyttäytymistä tulkittiin väärin. Valitettavasti näistä tulkinnoista syntyi yhä edelleen sitkeästi elävä dominanssimalli."
http://www.hankikoira.fi/koiratietoa/koiran-kayttaytyminen/johtajuus-ja…
Vierailija kirjoitti:
Koirasi kunioittaa ja ehkä pelkääkin sinua. Onhan sinun käsissäsi kaikki sen tarvitsemat resurssit: ruoka, ulkoilutus, koti... Ehkä et kuitenkaan ole näyttänyt sille nauttivasi sen seurasta? Oletko miten paljon läsnä koirallesi? Leikitkö sen kanssa?
Olen melko kiireinen, ja jos koiraani ei heti innostuta leikkiä, en leiki, koska ei yksinkertaisesti ole aikaa innostuttaa koiraa. Ruokaa, vettä ja ulkoilua on aina, näistä en tingi. Opiskelen ja käyn töissä ja ulkoilutan koiran. Olen silti ystävällinen ja kiltti äänensävyltäni - en ole antanut syytä pelätä missään vaiheessa. Omasta mielestäni olen hyvä ja viihdyttävä koiranomistaja, ehkä koirani prioriteetit eivät sitten kohtaa samoja niistä? Tämä on ensimmäinen koirani. Ap
Rajat on rakkautta ja kyllä koirakin sen tietää. Ehkä se kaipaa koirakavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko kiireinen, ja jos koiraani ei heti innostuta leikkiä, en leiki, koska ei yksinkertaisesti ole aikaa innostuttaa koiraa. Ruokaa, vettä ja ulkoilua on aina, näistä en tingi. Opiskelen ja käyn töissä ja ulkoilutan koiran. Olen silti ystävällinen ja kiltti äänensävyltäni - en ole antanut syytä pelätä missään vaiheessa. Omasta mielestäni olen hyvä ja viihdyttävä koiranomistaja, ehkä koirani prioriteetit eivät sitten kohtaa samoja niistä? Tämä on ensimmäinen koirani. Ap
Anteeksi, taisin ilmaista itseni huonosti. Tarkoitin että jos joku _haluaa_ viettää aikaa kanssasi, välittyy sinulle kuva henkilöstä, joka pitää sinusta. Olet harmissasi kun koirasi ei tunnu haluavan viettää aikaa kanssasi, mutta onkohan koiralla samanlainen olo, että sinä et viitsi viettää aikaa koiran kanssa? :)
Kai sä oot sit niin pomo. Emmäkään lähtis mun pomon kanssa perjantaina oluelle, mutta työkavereiden kanssa kyllä.
Up