Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksivuotias teenjuoja

20.03.2006 |

Kaksivuotias tyttäremme on innostunut teen mausta ja on vaatimassa aina myös itselleen kuppia, kun aikuiset sitä hörppivät. Ja hän myös juo vaikka koko mukillisen, jos se hänelle annetaan.

Mitä mieltä olette: sopiiko tee kaksivuotiaalle? Ei tietystikään kuin silloin tällöin, ei edes joka päivä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille sopivia. Ainakaan päivittäin ja suuressa määrin (=vahvana).

Itse olen antanut lapsen maistaa kahvia - kupin pohja peittoon ja loput maitoa laimennuksena.

Teestä olen samaa mieltä kuin moni muukin mm. " saksalaiset" . Kofeiinittomat = ei oikeita teelehtiä sisältävät ovat sopivia. Humatkaa että kaikki hedelmäteet eivät ole sellaisia - suurinosa on vain hedelmillä tai marjoilla maustettuja.

Joku mainitsi ja viestissä oli oikein linkkikin Rooibos teehen. Moniko sen jälkeen vastannut oli lukenut sen linkin? Se on hyvä esimerkki lapsille sopivasta " teettömästä" teestä. Aikuisillekin terveellistä ja sitä paitsi mietoa ja hyvää! Vihreä tee (ei tarkoita minttuteetä!) ei ole myöskään mielestäni tarkoitettu lapsille vaikka muuten terveellisiä olisivatkin - tästä voi joku viisaampi olla eri mieltä ja kiinassa varmaan juotetaan lapsillekin!

Addikti asiaan - ei Maanmainio varmaan tarkoittanut että kofeiiniin sellainen addiktio tulee kuin huumeisiin, mutta kyllähän se on vanha tieto, että joidenkin on pakko saada kahvia, muuten eivät " voi elää" . Mitäs se muuta on kuin addiktiota? Olen samaa mieltä - ei pieniä lapsia pidä altistaa sellaiselle. Päivittäinen kofeiinituotteiden käyttö on altistamista. Satunnainen maistaminen ei.

Ja pienet lapset minun viestissäni tarkoittaa noin alle kouluikäisiä.

Vierailija
22/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäteetä tai rooibossia jossa puolet maitoa seassa. Kahvia, tai lähinnä maitoa kahvilla saavat myös toisinaan. Annan heille myös pillimehuja silloin tällöin, limsaa ja karkkia kerran viikossa. Ja ruokajuomana juomme punaista maitoa, ruoanlaitossa tykkään käyttää aitoa voita ja kuohukermaa, hui! Ja väitän ihan tosissani, että tarkoituksenani ei ole päästä eroon tytöistä mahdollisimman pian =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivukommenttina...

Vierailija
24/31 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni tavallinenkin tee on aika mieto juoma kahviin verrattuna. Itse juon kahvia ihan liikaa, mutta en aio opettamalla opettaa lapselleni tätä samaa tapaa. Itse aloitin kahvinjuonnin murkkuiässä, kun kavereiden kanssa piti valvoa koko yö...

Korkea kolesteroli, korkea verenpaine, vatsahaava, kofeiiniriippuvuus...hmmm...ja mitähän vielä. Siinä pari pikku probleemia ihan vinkvink niille, jotka jo taaperoitaan opettavat kahvinjuontiin.

Vierailija
25/31 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niin kuin karkki, limsakin. Eihän niitä tietenkään ihminen tarvitse elääkseen, vaan nautinnon vuoksi.

Mun on vaikea ymmärtää sitä, että kielletään kaikki nautinnot. Sen sijaan aion (yrittää) opettaa, miten näitä nautintoaineita käytetään siten, ettei ihminen vahingoita itseään (addiktiot, kolesteroli, liikalihavuus ja siitä aiheutuvat taudit...)

Mielestäni ei ole mitään pahaa siinä, että lapsi haluaa silloin tällöin juoda teetä tai kahvia. Niin kuin edellä on sanottu, niitä voi lantrata maidolla. Luulen, että lapsi vain haluaa tehdä samaa kuin aikuiset ja tuntea itsensä isoksi...

Vierailija
26/31 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin oli pienenä mummulassa oikein oma tuttipullo kahvinjuontia varten enkä minä ainakaan mielestäni mitään traumoja kahvinjuonnista saanut eikä minussa tietääkseni ikinä havaittu mitään kahvin aiheuttamia haittoja.

Oma 2v3kk pojuni on nyt hetken aikaa maistellut kahvia melkein joka aamu minun tai isukin mukista emmekä ole sitä kieltäneet.Omaan mukiin emme tosin kahvia anna.

Teestä hän sen sijaan ei vielä välitä.

Vierailija
27/31 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiiniton tee on mielestäni ihan ok lapsille. Mutta kahvinjuontia en voi ymmärtää. Itse kuulun niihin onnettomiin, jotka näin aikuisiälläkin saavat kahvista sydämentykytystä, unettomuutta ja vatsavaivoja. Ei tulisi kyllä mieleenkään antaa moista ainetta taaperolle. Vaikka onhan meilläkin kaksivuotias sitä joskus pyytänyt, kun on nähnyt aikuistenkin juovan. Pojalle on kerrottu, että kahvi on aikuisten juomaa ja siihen hän on tyytynyt.

Vierailija
28/31 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaat osaavat _vaatia_, kuten monen muunkin ikäiset, yhtä ja toista. Aika jännää on, että lapset voidaan jo kaksivuotiaana helposti opettaa _pyytämään_ asioita kauniisti.

Siltikin, vaikka kaksivuotias kauniisti pyytäisi kuppia kahvia tai teetä, en sitä hänelle antaisi, ellei se olisi sellaista sorttia, joka on nimenomaan lapsille tarkoitettu. En näe _mitään_ järkeä siinä, että lapselle annetaan nautittavaksi edes pieniä määriä aineita, jotka eivät tee hänelle hyvää.

Tituliini

Vierailija
29/31 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kävi naurattamaan tuo Hyppeli-hiiren kertomus maitokavvista =D ja pitkälti samoilla linjoilla olen, vaikkakaan kokemusta asiasta ei ole, koska poika on vasta vähän yli 1vee.

En ole tarjoillut kummemmin herrallemme edes mehua, koska tyytyy hyvin veteen ja maitoon (mahataudissa kyllä on mehua tyrkytetty). Ehtinee isommalla iällä tottua makeisiin ja " ei-terveellisiin" -juttuihin ihan ilman totuttamisiakin :)

Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
30/31 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei oikeata teeta!

Mutta sisareni poika juo 1v:sta lähtien teetä (nyt 3,5v), eli kamomilla, minttu, roobios ja vastaavia. Yrteistä pitää tiedä, mitä saa anta, monet on hyviä. Esim. mökillä mustaherukan lehdistä tai vadelman varsista tehtyä " teetä" .

Meidän 2v joskus pyytää omaa kahvia, joka on mikrossa lämmitetty maito jossa pikkusen hunajaa. Itsekin juon flunssan aikana sitä, olen koko lapsuudeni aina kuumaa hunajamaitoa flunssaan saanut.

Oikeastaan on lämmin juoma ihan eri juttu kuin vesi tai maito, kylmään talveen kuuluu mielestäni lämmin juoma!

Vierailija
31/31 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo meidän 2v8kk, se on kofeiinitonta " teetä" ja sitä voi juottaa myös lapselle.