Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halauaisitko tietää, että puolisosi mahdollisesti pettää sinua?

Vierailija
10.03.2017 |

Halauaisitko tietää, että puolisosi mahdollisesti pettää sinua?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielummin elat valheessa. Huh. Itse en haluaisi. Ja olisi kauheaa jos esim hyva ystava tietaisi muttei kertoisi. Silloin olisi tuplasti petetty. En tajua ihmisia jotka sulkevat silmat ongelmilta mielummin kuin koittaisivat ratkaista ne.

Niin no, kuten edellä kerroin, minusta se ei muuttaisi meidän suhdettamme valheeksi.

Jos hyvä ystäväni tietäisi, että mieheni pettää, niin olen melko varma, että hän tekisi samoin kuin itse hänen asemassaan: kertoisi miehelle tietonsa ja kehottaisi häntä tekemään asialle jotain. En kyllä pysty edes kuvittelemaan tilannetta, jossa ystäväni tietäisi miehestäni jotain, mitä minä en tiedä, koska eivät he hänen kanssaan niin kovin läheisiä ole.

Vierailija
42/77 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielummin elat valheessa. Huh. Itse en haluaisi. Ja olisi kauheaa jos esim hyva ystava tietaisi muttei kertoisi. Silloin olisi tuplasti petetty. En tajua ihmisia jotka sulkevat silmat ongelmilta mielummin kuin koittaisivat ratkaista ne.

Tässäkin ketjussa on sekä niitä, jotka haluaisivat tietää ja niitä, jotka eivät haluaisi. Mistä se ystävä voi tietää sinun kantasi asiaan, jos siitä ei ole keskusteltu?

Vierailija
45/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taatusti haluaisin. Elämä on liian lyhyt hukattavaksi petollisiin ihmisiin.

Vierailija
46/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ehdottomasti tietää. 

Joskus ajattelin pettämisen olevan ehdottomasti suhteen loppu ja pelkästä itsekunnioituksestani lähtisin. Pelkäsin kamalasti, että joutuisin toisen päätöksen takia jättämään kaiken tämän hyvän elämän. Tajusin, että sen ei tarvitse välttämättä niin olla. Tätä en tietysti ole miehelleni kertonut ;)

Vierailija
47/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on päässä vikaa, jos ei halua tietää ja väistelee tosiasioita. Tietyti jos ei koe sillä olevan mitään väliä, niin sittenhän se ei oikeastaan ole pettämistä vaan avoin suhde.

Vierailija
48/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin todennäköisesti tietäisin asiasta ennen sinua, joten ei sun tarvi huolehtia asiasta. Mieheni ei osaa salata minulta asioita. Näen naamasta jos peittelee minulta jotain. 

Vierailija
49/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haluaisin tietää. Miksi EN haluaisi?

Miksi olisin paskan kanssa yhtään ylimääräistä sekuntia?

Ja tuolla aiemmassa kommentissa joku sanoi, että ei se mennyt huonoksi muuttuisi: (teoreettinen esimerkki) jos mieheni olisi vaikkapa pettänyt 10 v kestäneen suhteen aikana useammin, mielestäni se 10 vuotta "pilaantuisi", koska sehän olisi perustunut valheelle. Hän olisi pettänyt paitsi parina minut, myös ystävänä ja partnerina.

Vierailija
50/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, koska ottaisin avioeron samantien. 

Vierailija
51/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, kuten edellä kerroin, minusta se ei muuttaisi meidän suhdettamme valheeksi.

Jos hyvä ystäväni tietäisi, että mieheni pettää, niin olen melko varma, että hän tekisi samoin kuin itse hänen asemassaan: kertoisi miehelle tietonsa ja kehottaisi häntä tekemään asialle jotain. En kyllä pysty edes kuvittelemaan tilannetta, jossa ystäväni tietäisi miehestäni jotain, mitä minä en tiedä, koska eivät he hänen kanssaan niin kovin läheisiä ole.

On vaarallista pyytää paatunutta psykopettäjämiestä kertomaan kumppanilleen, ulkomailla siten jotkut naiset ovat päässeet hengestään. Mies voi muuttua arvaamattomaksi sitä kysyjää kohtaan tai sanoo että kertoi ja "voi voi", vaikkei olisi totta. Myös voi olla aggressiivinen ja haukkuva. Kannattaa kertoa mahdollisimman kaukaa ja nimettömänä petetylle, todisteilla, jos kokee tarpeelliseksi suojata vaimoa tuomalla tietoa.

Vierailija
52/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa on sekä niitä, jotka haluaisivat tietää ja niitä, jotka eivät haluaisi. Mistä se ystävä voi tietää sinun kantasi asiaan, jos siitä ei ole keskusteltu?

En ole se jolle vastasit. Sen voi kertoa ystävälle ja ystävä saa lopettaa myös ystävyyssuhteen (tai jää) jos kokee että sellainen kertomattomuus, salailu ja tiedon panttaaminen ahdistaa liikaa siinä pettämisasiassa. Vaikka muita salaisuuksia olisikin kertomatta ilman ongelmia. On hyvin oleellista elääkö joku väärässä suhteessa vai ei, koska se vaikuttaa niin paljon elämään. 

Vierailija
53/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tietää. Haluaisin, että hän lopettaa moisen hölmöilyn ja on hiljaa asiasta jos on tehnyt jotain niin tyhmää. En halua kuulla asiasta häneltä enkä varsinkaan ulkopuolisilta. Haluan elää elämääni rauhassa, enkä ota ristikseni kenenkään törttöilyjä vaan oletan että aikuinen ottaa opikseen jos toilailee.

Vierailija
54/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa jännä nähdä kuinka moni haluaa mieluummin elää valheessa kuin tietää että mies pettää.

Itse haluaisin ehdottomasti tietää jotta voisin lopettaa suhteen. En ole niin epätoivoinen että tuhlaisin elämäni pettävän miehen kanssa, mieluummin olisin vaikka yksin.

Minusta pettäminen ei tee suhteesta valhetta eikä elämä siinä tuhlaannu. Ehkä se selittää asian.

Minun on jotenkin vaikea ymmärtää, että miten se ei tee suhteesta valhetta? Mies olisi tietoisesti ottanut riskin oman liiton hajoamisesta, valinnut jonkun, pahimmillaan pelkän kertapanon tärkeämmäksi - ja tämä ei ole suhteen kannalta oleellinen tieto? Jos samaan aikaan kotona vetää roolia että oma perhe ja vaimo on tärkeimmät?

Kuvitellaan tilanne, jossa mieheni on pettänyt minua esimerkiksi viiden vuoden yhdessäolon jälkeen työmatkalla (ei tietääkseni ole tapahtunut, meistä minä olen se jolla työhön kuuluu matkustamista - enkä ole itse pettänyt eli sitä korttia ei kannata heiluttaa). Ne neljä vuotta, 11 kuukautta, 3 viikkoa ja 6 päivää sitä ennen eivät muutu valheeksi. Se onnellisuus, mitä olen niiden vuosien ajan hänen kanssaan kokenut, ei ole kadonnut enkä ole tuhlannut elämääni. Ja jos jatketaan leikkiä kuvittelemalla, että tuosta episodista on kulunut vaikkapa puoli vuotta ennen kuin kuulen siitä, ja sen puolen vuoden ajan olen ollut hänen kanssaan yhtä onnellinen kuin aina ennenkin, niin sekään aika ei ole tuhlaantunut mihinkään. Onko se ollut hänen puoleltaan valhetta, sen tietää vain hän itse, mutta mikäli hän parhaansa mukaan haluaa pitää syrjähyppynsä minulta piilossa koska pelkää menettävänsä minut, niin enköhän minä silloin ole hänelle tärkein ja ilmeisesti rakkain.

Jos mies alkaisi "pettää ympäriinsä", hän jäisi kyllä siitä kiinni ennen pitkää ihan ilman ulkopuolisten ilmoituksiakin. Sellainen muutos arvomaailmassa ei voisi jäädä pitemmän päälle huomaamatta. Plus että meidän suhteessamme molemmat ovat vain ja ainoastaan omasta vapaasta halustaan; jos maailma polttelee jalkojen alla, niin on vapaa lähtemään. Sama pätee siihen, jos rakastuisi toiseen. Ei se loputtomiin pysyisi salassa.

Eli en haluaisi kuulla ulkopuolisilta, jos mies pettäisi.

Keskustelua olisi mielenkiintoista jatkaa mutta enää tänä iltana en ehdi.

Aamen. Olen tismalleen samaa mieltä kuin sinä.

Vierailija
55/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ei tiedä, se ei voi loukata, eli en haluaisi.

Se ei tarkoita, että mieheni saisi puolestani kuksia niin monia kuin haluaisi ja se olisi minulle ok, ei tietenkään. Mutta niin kauan kuin hänen kanssaan olen onnellisempi kuin häntä ilman, haluan olla parisuhteessa. Jos jonakin päivänä huomaan olevani onneton, epäluuloinen, mustasukkainen tai hän kertoo rakastuneensa toiseen, niin sitten eroan.

Todella surullista että pelkäät yksinoloa niin paljon että hylkäät itsekunnioituksesi kokonaan :(

Päinvastoin. Uskallan rakastaa ilman pelkoa, koska tiedän, että jos suhde päättyy niin selviän siitä. Minun ei tarvitse koko ajan varautua eroon tai pelätä, että muut tietävät jotain, mitä minä en tiedä. Pelko, mustasukkaisuus ja epäluulo ovat erittäin raskaita elämänkumppaneita.

Mutta elä sinä tavallasi, minä elän omallani. Peace & love.

Erittäin viisaita sanoja. Voisi kuvitella, että olet kokenut mustasukkaisuuden,pelon, ja epäluulon, koska tiedät. Itse elän niiden kanssa päivittäin, ja on raskasta. Yritän olla kaatamatta niitä kumppanin niskaan, yleensä onnistuen. Joskus en. Mieluummin silti jatkan tässä suhteessa. Anteeksi on annettu, ja ymmärrän syyt. Aikaakin on kulunut 20v, mutta epäilys jäi.

Petetty mies

Vierailija
56/77 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
57/77 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ei tiedä, se ei voi loukata, eli en haluaisi.

Se ei tarkoita, että mieheni saisi puolestani kuksia niin monia kuin haluaisi ja se olisi minulle ok, ei tietenkään. Mutta niin kauan kuin hänen kanssaan olen onnellisempi kuin häntä ilman, haluan olla parisuhteessa. Jos jonakin päivänä huomaan olevani onneton, epäluuloinen, mustasukkainen tai hän kertoo rakastuneensa toiseen, niin sitten eroan.

Todella surullista että pelkäät yksinoloa niin paljon että hylkäät itsekunnioituksesi kokonaan :(

Päinvastoin. Uskallan rakastaa ilman pelkoa, koska tiedän, että jos suhde päättyy niin selviän siitä. Minun ei tarvitse koko ajan varautua eroon tai pelätä, että muut tietävät jotain, mitä minä en tiedä. Pelko, mustasukkaisuus ja epäluulo ovat erittäin raskaita elämänkumppaneita.

Mutta elä sinä tavallasi, minä elän omallani. Peace & love.

Nyt ei puhuta pelosta, mustasukkaisuudesta tai epäluulosta, vaan tilanteesta jossa sinua oikeasti petetään. Pitääkö tämä kiertelysi ja kaartelusi nyt tulkita niin, että haluat vain laittaa sormet korviisi ja kieltää tosiasiat, koska et pysty olemaan yksin, mieluummin siedät vaikka pettäjää?

Vierailija
58/77 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka oma-aloitteisesti tunnustavat pettäneensä parisuhteessa. Siitä mistä toinen ei tiedä, niin siitä hän ei välitä.

Vierailija
59/77 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, tottakai. Mutta vain häneltä itseltään, en keneltäkään muulta.

Tämä sama keskustelu käytiin eilen enkä ole muuttanut yön aikana mieltäni. Jos joku muu tulisi sen minulle kertomaan, leimaisin hänet kaikkien silmissä juorukelloksi. Niille, jotka ehdottavat nimetöntä viestiä, toivon sellaisen saamista tulevaisuudessa, jotta he pääsevät itse kokemaan, miltä tuntuu kun ei voi ikinä varmuudella tietää, mikä oli totta ja mikä ei.

Vierailija
60/77 |
21.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ei se järvi soutamalla kulu ja oppii mahdollisesti uusia temppuja. En nyt varsinaisesti lupaa anna, mutta käy vieraissa, jos kokee tarpeelliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme