Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas super nopea ja helppo ruoka! Ja kyllä maistui..

Vierailija
10.03.2017 |

Knorrin tomaattikeitto pussista pannulle, loraus kuohukermaa ja sinne pyörittelin suoraan paketista lihapullia kypsymään. Perunaa ja salaattia kylkeen. Kyä oli taas hyvää ja nopeaa.

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mitä paskaa! Jos mulla ei huvita tai on kiire mää käyn mäkissä tai tilaan pitsaa. En väännä mitään tekotaiteellista ällöruokaa. Teen ruokaa kun kerkiän, kunnolla enkä käytä " muovilihoja":D

Vierailija
122/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lihapulliin ei tarvi käyttää hetkeäkään, kun ostaa tuoretta snellun jauhista ja pyörittää suoraan paketista, pysyy hyvin kasassa ja oikein lihaisa maku. Imee makuja tuhdista kastikkeesta.

Käykö muu kuin snellun jauhis?

Teen usein myös broilerin jauhelihasta tai muustakin jauhelihasta, snellu paras, kun on oikeastikin aika tuoretta ja " kuivaa". Muista tulee melkoisesti nestettä.. Oisko se se pakastusjuttu, jota mainostavat?

Entä ihan kaupassa jauhettu liha?

No joo, kukin tyylillään. Ne yleensä ei vaan ole niin tuoreita lihoja, kuin annetaan ymmärtää, mitkä siellä jauhetaan. Käytettävä saman päivän aikana, siksi ostan ikävä kyllä muovilihaa pitkällä päivällä.

Tämä kertoo ettet ymmärrä ruuasta mitään tai ole maistanut oikeaa ruokaa

Ohis, mutta ihan oikeassa edellinen on.

Elintarviketiskissä työskennellyt (tuoretiskiksi en sitä sanoisi).

Samoin olen itse työskennellyt. Kaikki 2- 3 päivää vanhat lihat jauhetaan aamulla ja myydään iltaan asti, joskus seuraavanakin päivänä.

Jep...Ja jos kala ei mene kaupaksi, se savustetaan ja kas, myyntiaika pitenee kummasti. Meillä myös avattiin leikkelepaketit tiskiin päiväyksen lähetessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itkettää 😿

Vierailija
124/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Knorrin tomaattikeitto pussista pannulle, loraus kuohukermaa ja sinne pyörittelin suoraan paketista lihapullia kypsymään. Perunaa ja salaattia kylkeen. Kyä oli taas hyvää ja nopeaa.

Syöt siis kanannahkapullia tomaattikastikkeessa...

Mistä pahvilaatikosta sinä heräsit?

Tuoreemmasta kuin sinä 😂 Minä olen tehnyt noita einislihapullia, enkä ole syönyt niitä sen jälkeen. Et edes halua tietää mitä ne "lihaan verrattavat valmistusaineet" ovat. Laillisia ja turvallisia joo, mutta yököttäviä 🤢

http://www.is.fi/ruokala/uutiset/art-2000000964463.html

Kananjalkoja, sulkia jänteitä, you name it. Itse en koske einespulliin, ajatuskin etoo.

Vierailija
125/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiskeittopussista kastike ja siihen pyöritellään pillerit snelmannin paketista?

Ja ranskalaiset

Ensin lämmität uunin. Paistat ranskalaiset - ei alle puolen tunnin selviä

En ymmärrä mitä pikaista tässä ateriassa on

Miksei voi kuoria perunoita ja porkkanoita. Lohkoa. Laittaa se jauheliha plus mausteet ja yrtit ja parmesaani (kestää kone minuuttia sekoittaa) pötkyläksi. Nopeampi kuin pulleroiden vääntö. Murekkeen ympärille juurekset ja uuniin

Tai paistaa pillerit pannulla ja kermaa päälle

Tai.kuori ja piko sipuli ja valkosipuli. Kuullota oliviöljyssä. Lisää tomaattimurska. Paista lihapullat ja loppukypsetä kastikkeessa. Lisänä mitä vaan paitsi ranskalaisia

Tuohan on aivan eri ruokalaji! Hyvä vaihtoehto sekin, mutta se ei vähennä aloittajan ruoan hyvää ideaa. 

En ole koskaan pyöritellyt lihapullia pelkästä jauhelihasta. Kiitos tästä vinkistä. Kokeilen joku päivä.

Sitten vielä kiinnostuin tuosta hiivauutteesta, kun joku kirjoitti sen olevan natriumglutamaattia. Googlasin sitä. Alla joku osumista:

https://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/natriumglutamaatti-vaarallinen…

"Useat ruokatalot ovat siivonneet natriumglutamaattia tuotteistaan. Asia ei kuitenkaan ole niin mustavalkoinen. Osa tuotteista sisältää edelleen hiivauutetta, joka on periaatteessa samaa tavaraa kuin natriumglutamaatti. Se on vain valmistettu luonnollisemmalla tavalla, eli uuttamalla hiivasta proteiinia." Tämän mukaan hiivauute on tosiaan natriumglutamaattia. 

Vierailija
126/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5 vuotiaan lempiruokaa on knorrin valmis tomaattikeitto, jossa on nakinpaloja. :D

Vierailija
127/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teen itse tomaattikeiton kesäisin kun tomaatit halpoja, norrit ei maistu. 

Vierailija
128/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paan ne ranskalaiset mikroon. Joskus oli mummon mikroranskalaisia, ohjeet oli mikroon tai uuniin. Saatan paistaa pannullakin.  Lihat, oli ne sitten jauhelihaa, nakkia tai nötköttiä, voi vähän pyöräyttää pannulla, vettä ja makaronit, ketsuppia, liemikuutio ja kohta on valmis sapuska.

Vierailija
129/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on näköjään kaikki vähänkin valmiimpi ruoka-aine suoraan saatanasta. Valmiit elintarvikkeet on kuitenkin syötäväksi tarkoitettu, joten niitä voi ihan hyvin syödä. Isoäitini on 94-vuotias eikä ole koskaan ollut mikään gourmet-kokki, on käyttänyt aina paljon eineksiä ja puolivalmiita ja elää kuitenkin vielä. En muutenkaan ole koskaan kuullut että joku olisi kuollut esim. eineslihapullien takia.

Vierailija
130/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v***u täällä on häiriintynyttä porukkaa.

Kiitti ap vinkistä!

Vierailija
131/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin oli. Join appelsiinimehua suoraan pullosta jääkaappikylmänä. Ja kyllä maistui.

Vierailija
132/133 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

teen itse tomaattikeiton kesäisin kun tomaatit halpoja, norrit ei maistu. 

Juu. Ja lopun vuotta mennään pyhällä hengellä?

En mäkään sanonut että parasta maan päällä, mutta helpottaa kummasti kun keksii kaikkea nopeaa.

Kiitos kaikille " asiani" ymmärtäneille! 😀

Vierailija
133/133 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ranskalaiset ja muutkin pakasteperunat on kauhistus

Perunaruuat tehdään aina oikeista perunoista

En myöskään koskaan käytä pussikeittoja. Tomaattimurskasta tekee nopeasti kastikkeen

Kerran kokeilin jotain valmispastakastiketta - ihan hirveää

Ei ole myöskään mikään vaiva sekoittaa jauhelihaan mausteita, joten en ymmärrä lainkaan aloittajan vinkkejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä