Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa äidin avuttomuus

10.03.2017 |

Se ei osaa sanoa sen omille lapsille suoraan, että nyt ei saada kaikkea. Siis oikeasti pikkuveljeni (9v, 11v) pomottaa äitiä, haukkuu ja hakkaa sitä. Äiti ei osaa sanoa mihinkään suoraan "ei", vaan antaa lastensa määräillä sitä. Nyt tämä toinen pikkuveljeni on saamassa crossin. Kysyin asiasta äidiltä että miksi se antaa kaiken periksi, mutta vastaus on tämä: "älä sinä puutu tähän". Siis oikeasti äiti antaa kaiken periksi sillä, kun sen lapset hakkaa, huutaa ja haukkuu sitä. Isänikään harvoin puuttuu tähän. Muutenkin vanhempani syyttävät mua siitä, jos toinen veljistäni on esim. hakannut mua mailalla päähän, vaikka todellisuudessa en olisi edes sanonut kummallekkaan sanaakaan. Vanhempani kaltaiset ihmiset vituttaa mua syvästi. Siis ihan oikeasti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua.

Vierailija
2/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat ajatella, sinulla on ns. omatunto... Nauti tulevasta masennuksestasi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sua.

En ymmärrä kommenttisi pointtia. :)

Vierailija
4/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko kotona vielä?

Minkä ikäinen olet?

Kurjaa tuollainen suosiminen ja pojille kuritta kasvaminen on karhunpalvelus.

Mutta sinun on oikeastaan aika turha yrittää puhka äidillesi järkeä. Hän kokee sen kumminkin syyllistämisenä, koska ITSEKIN TIETÄÄ, että toimii väärin. Ei vaan kykene ryhdistäytymään. Poikien kuriin pistäminen olisi usean vuoden urakka, ja isäsi näyttää tyystin laistavan vastuusta.

5/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt täysin tätäkään kommenttia.

Vierailija
6/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa meidän perheeltä, siis minun vanhemmiltani. Äitini on täys tossu ja käyttäytyy juuri noin. Ei siihen mikään auta, kokemusta löytyy. :(

Vierailija
7/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sua.

Mulla on 3 jo aikuista tytärtä ja nää sun alotukset herättää aina mun äidin vaistot. Sä tunnut olevan välillä niin eksyksissä.

Vierailija
8/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä kerron. Omantunnon omaavat ihmiset nauttivat masennuksesta yleisemmin kuin omatunnottomat ihmiset :)

9/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutko kotona vielä?

Minkä ikäinen olet?

Kurjaa tuollainen suosiminen ja pojille kuritta kasvaminen on karhunpalvelus.

Mutta sinun on oikeastaan aika turha yrittää puhka äidillesi järkeä. Hän kokee sen kumminkin syyllistämisenä, koska ITSEKIN TIETÄÄ, että toimii väärin. Ei vaan kykene ryhdistäytymään. Poikien kuriin pistäminen olisi usean vuoden urakka, ja isäsi näyttää tyystin laistavan vastuusta.

Täytän toukokuussa 15.

En sanoisi kurjaa, mutta erittäin vituttavaa.

Totta. Olen kyllä myös sanonut tästä sossuille, mutta äitiä ei kiinnosta ottaa apua vastaan.

Vierailija
10/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakkaaminen on tietenkin väärin mutta mitä pahaa crossiksessa on? Tai muutenkaan mitä pahaa jos lapsilleen ostaa harrastusvälineitä? Kai he ostavat sinullekin?

11/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa meidän perheeltä, siis minun vanhemmiltani. Äitini on täys tossu ja käyttäytyy juuri noin. Ei siihen mikään auta, kokemusta löytyy. :(

Niin. Tämän takia en osaa oikein arvostaa vanhempiani.

12/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sua.

Mulla on 3 jo aikuista tytärtä ja nää sun alotukset herättää aina mun äidin vaistot. Sä tunnut olevan välillä niin eksyksissä.

No mukava kuulla.

13/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä kerron. Omantunnon omaavat ihmiset nauttivat masennuksesta yleisemmin kuin omatunnottomat ihmiset :)

Juu.

Vierailija
14/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt suolle, keittiöpsykologi! Uskon, että ap:n pää pysyy kyllä kasassa vaikuttaa sen verran fiksulta.

Vierailija
15/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sua.

Välillä?!

Vierailija
16/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti ap, ei ole sinun asiasi puuttua siihen mitä äitisi antaa periksi lapsilleen ja mitä ei. He päättävät kasvatuksesta, et sinä. Toki jos mielestäsi sinua on kohdeltu muihin nähden epäoikeudenmukaisesti, esim. veljet ovat saaneet huomattavasti enemmän ja kalliimpia harrastusvälineitä jne, niin tästä voit huomauttaa, mutta yleisiin linjoihin on aivan turha puuttua.

17/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakkaaminen on tietenkin väärin mutta mitä pahaa crossiksessa on? Tai muutenkaan mitä pahaa jos lapsilleen ostaa harrastusvälineitä? Kai he ostavat sinullekin?

Eli mielestäsi lasten kuuluu saada kaikki haluamansa huonolla käytöksellä? Ja eivät osta, koska teen itse töitä ja ostan sillä rahalla jotain, jos tarvitsee.

Vierailija
18/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sua.

Välillä?!

Välillä joo. Onhan niitä ihan fiksujakin alotuksia, kuten tämä.

19/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti ap, ei ole sinun asiasi puuttua siihen mitä äitisi antaa periksi lapsilleen ja mitä ei. He päättävät kasvatuksesta, et sinä. Toki jos mielestäsi sinua on kohdeltu muihin nähden epäoikeudenmukaisesti, esim. veljet ovat saaneet huomattavasti enemmän ja kalliimpia harrastusvälineitä jne, niin tästä voit huomauttaa, mutta yleisiin linjoihin on aivan turha puuttua.

Mitähän tähän pitäisi sanoa.

Vierailija
20/25 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Vetis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi lasten kuuluu saada kaikki haluamansa huonolla käytöksellä? Ja eivät osta, koska teen itse töitä ja ostan sillä rahalla jotain, jos tarvitsee.

No, joissain perheissä lapset saa kinuamalla ja huonolla käytöksellä kaiken, eikä se ole mitenkään laitonta. Meilläkin minä sisukkaimpana vinkujana varsinnkin teininä sain, eikä siitä nyt minulle haittaakaan ole ollut. 

Se että käyt itse töissä ja maksat itse, on oma valintasi. Entäpä jos vaatisit tasapuolisesti vanhemmilta vaikka käytkin töissä, ja laittaisit omia tienestejäsi säästöön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi