Vituttaa äidin avuttomuus
Se ei osaa sanoa sen omille lapsille suoraan, että nyt ei saada kaikkea. Siis oikeasti pikkuveljeni (9v, 11v) pomottaa äitiä, haukkuu ja hakkaa sitä. Äiti ei osaa sanoa mihinkään suoraan "ei", vaan antaa lastensa määräillä sitä. Nyt tämä toinen pikkuveljeni on saamassa crossin. Kysyin asiasta äidiltä että miksi se antaa kaiken periksi, mutta vastaus on tämä: "älä sinä puutu tähän". Siis oikeasti äiti antaa kaiken periksi sillä, kun sen lapset hakkaa, huutaa ja haukkuu sitä. Isänikään harvoin puuttuu tähän. Muutenkin vanhempani syyttävät mua siitä, jos toinen veljistäni on esim. hakannut mua mailalla päähän, vaikka todellisuudessa en olisi edes sanonut kummallekkaan sanaakaan. Vanhempani kaltaiset ihmiset vituttaa mua syvästi. Siis ihan oikeasti.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
T. Vetis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkaaminen on tietenkin väärin mutta mitä pahaa crossiksessa on? Tai muutenkaan mitä pahaa jos lapsilleen ostaa harrastusvälineitä? Kai he ostavat sinullekin?
Eli mielestäsi lasten kuuluu saada kaikki haluamansa huonolla käytöksellä? Ja eivät osta, koska teen itse töitä ja ostan sillä rahalla jotain, jos tarvitsee.
No, joissain perheissä lapset saa kinuamalla ja huonolla käytöksellä kaiken, eikä se ole mitenkään laitonta. Meilläkin minä sisukkaimpana vinkujana varsinnkin teininä sain, eikä siitä nyt minulle haittaakaan ole ollut.
Se että käyt itse töissä ja maksat itse, on oma valintasi. Entäpä jos vaatisit tasapuolisesti vanhemmilta vaikka käytkin töissä, ja laittaisit omia tienestejäsi säästöön?
Ei se ole siitä kiinni onko se laitonta vai ei, vaan siitä että on aivan hemmetin noloa alistua lapsensa tahtoon.
Haluan opetella itse tekemään töitä haluamani eteen, enkä niin että saisin kaiken helposti.
Vierailija kirjoitti:
Taivaan kiitos et ole minun lapsi. Olisi kyllä hermo kireällä asua pikku nillittäjän kanssa, teini-ikäisen mistään mitään tietämättömän mukulan joka yrittää muka ylemmän oikeudella puuttua siihen mitä vanhemmat lapsilleen ostavat ja miten elävät. Mieluummin vaikka mikä kapinallinen riiviö kuin tuollainen tulevaisuuden kerrostalokyttääjä ja itsenimetty korttelipoliisi.
Taidat olla samanlainen vässykkä kuin äitini?
Ei kuulosta hyvältä! Tuon ikäisten pitäisi kyllä jo tajuta, että väkivalta on väärin. Miten heillä menee koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä! Tuon ikäisten pitäisi kyllä jo tajuta, että väkivalta on väärin. Miten heillä menee koulussa?
Vanhemmalla veljistäni menee hyvin, mutta nuoremmalla taas ei niin hyvin.
T. Vetis
Taivaan kiitos et ole minun lapsi. Olisi kyllä hermo kireällä asua pikku nillittäjän kanssa, teini-ikäisen mistään mitään tietämättömän mukulan joka yrittää muka ylemmän oikeudella puuttua siihen mitä vanhemmat lapsilleen ostavat ja miten elävät. Mieluummin vaikka mikä kapinallinen riiviö kuin tuollainen tulevaisuuden kerrostalokyttääjä ja itsenimetty korttelipoliisi.