Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Waist trainer korsetit - kokemuksia, hyötyä, huuhaata?

Vierailija
09.03.2017 |

Mitä mieltä ja millaisia kokemuksia teillä on waist trainereista? Siis niistä korseteista, joita ilmeisesti osa fitnesstyypeistäkin käyttää.
Onko niistä mitään hyötyä, oikeasti? Treenaako ne vyötäröä kuten waist trainer -nimike antaa olettaa?

Itselläni on Esbeltin Ipanema, mutta rehellisesti sanottuna en mitään hyötyä ole käytöstä saanut.
Paitsi sen, että uuma tietysti näyttää tiukka korsetti päällä pienemmältä ja ylävatsa litistyy (tosin läskit rullautuu korsetin alaosaan ja jenkkakahvat korostuu entisestään), mutta että siitä olisi jotakin hyötyä käytön jälkeen ilman että korsetti on koko ajan päällä? Ei ole ainakaan mulla ollut. En huomaa vyötäröni korsettia käyttämällä "treenautuneen" kuten tuotelupauksen mukaan kai pitäisi.
Onko teillä muilla treenautunut?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/34 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, mutta voinen vastata kun olen vaatemuotoilija ja keskittynyt kehoa muokkaaviin vaatekappaleisiin.

1. Waist trainer -korsetti on käytännössä kevyesti luitettu painonnostovyö. Se tukee, eli nostat oikeammassa asennossa.

2. Vyötärön treenaantuminen korsetilla on puppua. Uskoisin noiden lupausten perustuvan parempaan asentoon nostaessa. Mutta edes päivittäin 16-23h /7 käytettävä tight-lacing korsetti ei tee pysyviä muutoksia kehoon!

3. Waist training -korsetti on myös aika lyhyt, joten sitä ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön ja juuri tuon lyhyyden vuoksi se vaatii jo valmiiksi hyvin treenatut vatsalihakset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaskiinnitteisistä waist trainereista ei ole mitään hyötyä. Mikset hanki kunnon nyöritettävää korsettia jonka saa tarpeeksi kireälle.

Vierailija
4/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kokemusta, mutta voinen vastata kun olen vaatemuotoilija ja keskittynyt kehoa muokkaaviin vaatekappaleisiin.

1. Waist trainer -korsetti on käytännössä kevyesti luitettu painonnostovyö. Se tukee, eli nostat oikeammassa asennossa.

2. Vyötärön treenaantuminen korsetilla on puppua. Uskoisin noiden lupausten perustuvan parempaan asentoon nostaessa. Mutta edes päivittäin 16-23h /7 käytettävä tight-lacing korsetti ei tee pysyviä muutoksia kehoon!

3. Waist training -korsetti on myös aika lyhyt, joten sitä ei ole tarkoitettu päivittäiseen käyttöön ja juuri tuon lyhyyden vuoksi se vaatii jo valmiiksi hyvin treenatut vatsalihakset.

Oletko muka keskittynyt kehoa muokkaavii vaatekappaleisiin???

Ja kirjoitat tuollaista puppua!!!

Olen useamman vuoden harrastanut tight-lacingia eli hyvin kireiden ja paljon vyötäröä muokkaavien teräsluitettujen korsettien 23/7 käyttäjä ja minulla on paljon kokemuksia ja tuntemuksia naisvyötärön "pakottamisesta" pienemmäksi. Pysyviä tuloksia on varmasti tullut jo n. 10 cm, mutta koska jatkan edelleen aina vain pienemmäsi, niin "lopulliset" tulokset viipyvät vielä.

Mutta suosittelen ehdottomasti vyötärön muokkausta korsetilla.

Vierailija
5/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkoja korsetteja käytettiin vielä 1900-luvun alussa, mutta sitten niistä luovuttiin. Miksiköhän?

No tietysti siksi että olivat niin epäterveellisiä ja epämukavia.

Naisenkin pitää pystyä sulattamaan ruoka jota syö ja hengittämään keuhkoillaan sekä liikkumaan vapaasti.

MItään "tuloksia" näillä ei tule, ne voivat päinvastoin toimia apuna anoreksian pahenemisessa sekä lisäävät psykologisia ongelmia muutenkin.

Vyötäröä kannattaa treenata Pilateksella ja muulla sopivalla liikunnalla.

Vierailija
6/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukkoja korsetteja käytettiin vielä 1900-luvun alussa, mutta sitten niistä luovuttiin. Miksiköhän?

No tietysti siksi että olivat niin epäterveellisiä ja epämukavia.

Naisenkin pitää pystyä sulattamaan ruoka jota syö ja hengittämään keuhkoillaan sekä liikkumaan vapaasti.

MItään "tuloksia" näillä ei tule, ne voivat päinvastoin toimia apuna anoreksian pahenemisessa sekä lisäävät psykologisia ongelmia muutenkin.

Vyötäröä kannattaa treenata Pilateksella ja muulla sopivalla liikunnalla.

Olen kireän korsetin käyttäjä ainakin jo kolmannessa polvessa. Mummini on kuulemma käyttänyt koko ikänsä, äitini on käyttänyt teini-iästä ja käyttää edelleen ja minäkin aloitin jo 17 vuotiaana äitini suostumuksella. Kellään ei ole ollut korsetista johtuvia ongelmia, päinvastoin hyvä ryhti ja kapea vyötärö.

Vatsani sulattaa ruokani kun syön sitä useasti ja pieniä määriä kerrallaan. Juon myös paljon ja joudun toki käymään hieman useammin vessassa.

Hengitän vapaasti keuhkoillani. Käytän vyötärökorsetteja jotka eivät juurikaan paina keuhkojani ja hengityksestäni puuttuvat vain todella syvään hengenvedot.

Liikun aika vapaasti, mutta myönnän joissakin tilanteissa kun korsettini on äärimmäisen tiukalle nyöritetty sen hiukan rajoittavan, mutta minusta se vain kuuluu tähän harrastukseen.

Aina on vastustajia ja useimmiten ne ovat itse korsettia kokeilemattomia ja siitä omakohtaisia kokemuksia vailla olevia.

Vierailija
7/34 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, voisiko mukana olla osittain samaa ilmiötä kuin tukisukissa? Kun verenkierto/imunestekierto on häiriintynyt ja jalat jatkuvasti turvoksissa, niin ajan myötä jalkaan kertyy myös rasvaa, ja se saattaa turvota elefanttijalaksi. Mietin, voisiko joidenkin kohdalla sama tapahtua myös vartalolle. Eli "kuonaa" tai huonon aineenvaihdunnan aiheuttamaa rasvaa todella poistuisi.

Käsittämätöntä, miten taikauskoisesti korsetteja vastustetaan. Kuitenkin nykynaiset ovat valmiita tekemään mitä vain kauneutensa tähden. Käytetään myrkyllisiä kemikaaleja (hiusten värjäys, meikit, muu kosmetiikka), leikkautetaan tervettä kehoa (rintaimplantint, rasvaimut ym.), laihdutetaan sairailla dieeteillä, pilataan jalat korkokengillä (yli 90 %:illa rakenteellisia muutoksia). Korsetti kuuluu  varsin luomuihin ratkaisuihin, ainakin jos sillä ei tavoitella ampiaisvyötäröä.

Vammaisilla lapsilla on käytössä (tai ainakin pari vuosikymmentä sitten vielä oli) todella jämäköitä tukikorsetteja. Miksi ihmeessä aikuinen nainen ei saisi käyttää korsettia, onpa kyseessä sitten todellinen tarve tai turhamaisuus? Kirjoitin asiasta toiseenkin keskusteluun, mutta kannattaa ajatella yhtenä pakettina tukivyöt ja korsetit ja miettiä, mitä itse todella tarvitsee. Itse ainakin olen lonsuvine nivelineni ja pömppömahoineni kokenut selän tukivyön hyödylliseksi, ja seuraavaksi aion etsiä mieleisen (tuki)korsetin.

Vierailija
8/34 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan juttuani, kun oma waist trainerini saapui. Tilasin Tanskasta, todennäköisesti aikalailla sama kuin Esbelt. Kokemukseni ovat siis lyhytaikaisia.

Olen samaa mieltä, ettei tämä yksin vyötäröä tee, eikä edes vähennä syömistä. Syön pieniä diabetesannoksia muutenkin, joten korsetti ei vaikuta syömisiin tai juomisiin. Samoin hengitys kulkee, lateksi antaa sen verran periksi. Ostin korsetin, koska tarvitsin tukea selälle, ja pienikokoiselle ihmiselle tämä riittää selkätueksi. Alaselän tukivyö kun kuroi kaiken rasvanahan vyötärölle. Nyt tulos on esteettinen, ja voin pukeutua kauniisti. Jossain korsettisivustolla sanotaan, että esim. tiukat farkut jatkuvassa käytössä ovat vartalon muokkausta, ja niillä voi saada aikaan jenkkakahvat. Uskon, ja siksi en halunnut alaselän tukivyötä enää käyttää.

Mielestäni sekä terveydessä että kropan muokkauksessa tarvitaan sekä harjoittelua, sopivaa ruokavaliota että mahdollisesti korsettia. Mikään yksin ei riitä. Huonoa ruokavaliota mikään korsetti ei kompensoi. Sokeri on pahin myrkky. Se rasvoittaa maksan, vie vyötärön ja aiheuttaa diabetestä.

Standardikorseteista vielä sen verran, että niiden tilauksessa saatetaan kysyä vain vyötärön ympärys. Kuitenkin vyötärön ympärys voi olla sama hyvin eri muotoisilla, pituisilla ja painoisilla naisilla. Edes korsetin korkeutta ei ole välttämättä kerrottu. Itselläni tämä esim. mahdollistaa niukin naukin istumisen mukavasti, koska olen lyhyt. Ja kuten sanottu, suurin puristus sattuu kylkiluihin, mikä ei taatusti ole tarkoitus.

Eli mielestäni standardilateksikorsetit ovat hyvä ensikorsetti normaalivartaloiselle naiselle. Jos haluaa hyvän korsetin omien mittojen ja tarpeiden mukaan, se kannattaa teetättää, vaikka hinta on suolainen. Eli jos kokoa ja painoa on enemmän, kehossa on niukkaa enemmän epäsymmetrisyyttä (skoljoosi, lonkat eri korkeudella tms.), jos haluaa todella ampiaisvyötärön tai jos tarvitsee runsasta tukea selälle tai rinnoille.

Vierailija
9/34 |
04.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mistä hankit korsetit?

Vierailija
10/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koo kirjoitti:

Heips!

Mistä hankit korsetit?

Tuoltahan mina. Tuo neljas ylarivista on todella mukava ja hyva. Nyt kun odotan toista muksua, niin on ollut kyttamatta  hetken, mutta on hyva ja voin olikeesti suositella treenin kanssa tulokset on hyvia, ja  vyotaro kaventuu.

https://corset-story-fi.com/collections/steel-boned-corsets

Vierailija
11/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sports kirjoitti:

Koo kirjoitti:

Heips!

Mistä hankit korsetit?

Tuoltahan mina. Tuo neljas ylarivista on todella mukava ja hyva. Nyt kun odotan toista muksua, niin on ollut kyttamatta  hetken, mutta on hyva ja voin olikeesti suositella treenin kanssa tulokset on hyvia, ja  vyotaro kaventuu.

https://corset-story-fi.com/collections/steel-boned-corsets

Salilla on kans ihan kiva. Kyykkyjä kun tekee pitempiä sarjoja niin tehon huomaa parhaiten.

Vierailija
12/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä toimiiko nuo mutta mulla on hullua kyllä toiminut liikunnan lopettaminen. Ihmettelin, että miten minä joka nuorena olin tiimalasimallinen, olin nykyisin sellaisen tiukka suora pötkylä, vaikka käyn kuntosalilla kolmesti viikossa ja hölkkään lisäksi. Lapsi tuli, ja yh kun olen niin ei pystynyt enää oikein liikkumaan. Ja kun raskauskilot lähti, minusta tuli taas tiimalasi. Jotenkin mulla se lihastreeni lisäsi lihasta myös kylkiin ja vyötärön alueelle niin että vyötärö leveni ja meni tasapaksuksi.

Vierailija
13/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä toimiiko nuo mutta mulla on hullua kyllä toiminut liikunnan lopettaminen. Ihmettelin, että miten minä joka nuorena olin tiimalasimallinen, olin nykyisin sellaisen tiukka suora pötkylä, vaikka käyn kuntosalilla kolmesti viikossa ja hölkkään lisäksi. Lapsi tuli, ja yh kun olen niin ei pystynyt enää oikein liikkumaan. Ja kun raskauskilot lähti, minusta tuli taas tiimalasi. Jotenkin mulla se lihastreeni lisäsi lihasta myös kylkiin ja vyötärön alueelle niin että vyötärö leveni ja meni tasapaksuksi.

Ei se noin mene! Salitreeni pitaa kylla ihan oikeesti - Todella timmina. Kyykyt levytangolla pitavat vyotaron oikeasti kapeana, ja lisaavat lihasta  pakaroihin ja alaselkaan. Sama toimii kahvakuulalla.

Korsetti pitaa lampimana ja tukee kevyesti selkaa erityisesti maastavedossa. Ei sekaan vyotaroa levanna, mutta antaa volyymia reisiin.

Itse pidan juuri tuota mainittua korsettia.

https://www.shape.com/fitness/workouts/one-exercise-every-woman-should-…

Vierailija
14/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kapea vyötärö. Olen ollut hoikka mutta ihan tiimalasi musta tuli korsetilla. Aloitin waist trainerillä, nyt olen tilannut ihan kunnon kiristyskorsetteja wishistä. Toimivat. En aio maksaa itseäni kipeäksi tästä harrastuksesta, wishistä saan 10 korsettia sillä hinnalla missä täällä yhden mittojen mukaan tehdyn.

Ja olen löytänyt sieltä yhden todella tukevan mallin joka ei ratkea liitoksistaan millään. Toki huonojakin on tullut vastaan mutta mitä siitä jos kommen euron korsetista sauma aukeaa 20 käyttökerran jälkeen? Ihan sama, ostan uuden.

Vierailija
15/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se noin mene! Salitreeni pitaa kylla ihan oikeesti - Todella timmina. Kyykyt levytangolla pitavat vyotaron oikeasti kapeana, ja lisaavat lihasta  pakaroihin ja alaselkaan. Sama toimii kahvakuulalla.

Korsetti pitaa lampimana ja tukee kevyesti selkaa erityisesti maastavedossa. Ei sekaan vyotaroa levanna, mutta antaa volyymia reisiin.

Itse pidan juuri tuota mainittua korsettia.

https://www.shape.com/fitness/workouts/one-exercise-every-woman-should-…

Eika ainoastaan alaselkaan ja pakaroihin vaan myos syviin selkarankaa sivuaviin selkalihaksiin, (splenius) jotka tasapainottavat koko vartaloa. Ja myos niskaan plus ylaselkaan (trapezius). Mutta ei juuri hartioihin. Oikea tiimalasi liike. Silti.

Vierailija
16/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nopeasti tuloksia oikein tulee? Kuinkahan nopeasti se myös palautuu takaisin, jos lopettaa käytön? Varmaan sisäelimet yms vaan ahtautuvat tiukempaan, eihän korsetti poista ylimääröistä raavaa tai kudosta kuitenkaan.

Vierailija
17/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hourglass kirjoitti:

Mulla on kapea vyötärö. Olen ollut hoikka mutta ihan tiimalasi musta tuli korsetilla. Aloitin waist trainerillä, nyt olen tilannut ihan kunnon kiristyskorsetteja wishistä. Toimivat. En aio maksaa itseäni kipeäksi tästä harrastuksesta, wishistä saan 10 korsettia sillä hinnalla missä täällä yhden mittojen mukaan tehdyn.

Ja olen löytänyt sieltä yhden todella tukevan mallin joka ei ratkea liitoksistaan millään. Toki huonojakin on tullut vastaan mutta mitä siitä jos kommen euron korsetista sauma aukeaa 20 käyttökerran jälkeen? Ihan sama, ostan uuden.

Voin myos jotensaki suositella, vaikka itsellani myos wishin korsetti on ratkennut vyotaron ylapuolelta. Oli huono piva muutenkin ja tein ensin alareisia ja sitten ilmeisesti hiukan turhan kirealle vedettyna kyykkasin enkkaa, niin ratkesihan se ekalla. Yleensa en edes tavoittele isompia painoja, mutta noin ny kavi. 

Vierailija
18/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Wt-korsetti.

Ei siis ollut mikään sellainen ilkeä.

Vierailija
19/34 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin Wt-korsetti.

Ei siis ollut mikään sellainen ilkeä.

Ei minusta narutettava wt-korsetti todellakaan ole ilkea. Ongelma on vain usein se, etta esimerkiksi wishsta tilattu saattaa ratketa ensimmaisessa liikkeessa. Ei se paljoa lohduta. Vaivansa siinakin kun on ensin tilannut ja odottanut ja sitten ratkeaa hajalle kesken treenin.

Vierailija
20/34 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa mitään, millä saisi lantion (luita) pienemmäksi? Siis niin kuin korsetti mutta lantiolle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi