Millaisia palkankorotuksia ootte saaneet? Ja millasen palkan lisäksi?
Itse kävin tammikuussa puhumassa esimiehen kanssa ettei ole palkasta hirveästi puhuttu kahteen vuoteen. Nyt tänään pyysi luokseen ja kertoi että saan 300€ lisää kuussa. Eli tuo tulee 2400€ päälle.
Ite oon ainakin sika tyytyväinen! :)
Kommentit (27)
Koskaan ei ole palkka pyytämällä noussut. Ihan urani alussa sain pari kertaa 500 markan palkankorotuksen, jolla otin hieman kiinni vanhempia työnjohtajia. 10 vuoden jälkeen pomoni sanoi totuuden mukaisesti firman palkkapolitiikasta, että palkka nousee vain työpaikkaa vaihtamalla. Niinpä pyrin ja sain paremman homman ja peruspalkka nousi 2300€:stä 3000€:oon.
8 vuotta meni jällee yleiskorotuksilla ja palkka nousi 3500€:oon. Sitten tein jälleen omat johtopäätöiseni ja vaihdoin firmaa saaden nyt vähän yli 4000€/kk. Edellisen johdosta ihmettelen, missä saa jatkuvasti lisää liksaa vain pyytämällä.
Ekan työpaikan kk-ansio 1500 e. Sitten siirryin toiseen duuniin jossa palkka oli alkuun 1900, tällä hetkellä 2130 mutta oikeita korotuksia ei ole tullut, ainoastaan KVTES:n mukaiset sekä ekat ikälisät. Nyt koitan neuvotella palkkaa edes pykälän isommaksi kun työnkuvani on laajentunut, harmi vain että meillä tuijotetaan taulukkopalkkoja kuin mykkä pyhää v...ua joten taitaa jäädä saamatta.
Palkkansa tyytyväinen kirjoitti:
Koskaan ei ole palkka pyytämällä noussut. Ihan urani alussa sain pari kertaa 500 markan palkankorotuksen, jolla otin hieman kiinni vanhempia työnjohtajia. 10 vuoden jälkeen pomoni sanoi totuuden mukaisesti firman palkkapolitiikasta, että palkka nousee vain työpaikkaa vaihtamalla. Niinpä pyrin ja sain paremman homman ja peruspalkka nousi 2300€:stä 3000€:oon.
8 vuotta meni jällee yleiskorotuksilla ja palkka nousi 3500€:oon. Sitten tein jälleen omat johtopäätöiseni ja vaihdoin firmaa saaden nyt vähän yli 4000€/kk. Edellisen johdosta ihmettelen, missä saa jatkuvasti lisää liksaa vain pyytämällä.
Asiantuntijatehtävissä. Jos mietitään vaikka juristeja, niin vastavalmistunut on vielä melko hyödytön. Palkka voi olla 3000-3500. Sen sijaan juristi, jolla on 3-5 vuotta työkokemusta, on jo hyvinkin ammattitaitoinen ja tuottava. Näin ollen on ihan luonnollista että palkka nousee esim. 5000 euroon muutaman vuoden aikana.
Joskus kun valmistuin palkka nousi 2 e/h. Sen jälkeen on kerran noussut ehkä 0,13 e/h
Aloitin tällä alalla vastavalmistuneena vuonna 2004 ja palkka oli 2700e/kk. Koeajan päätteeksi nousi 3000e euroon. Siitä sitten pikku hiljaa muutamalla satasella vuodessa (kolme äitiyslomaa välissä) niin että vuonna 2011 palkka oli 3900e/kk.
Vaihdoin työpaikkaa ja sain alkupalkkaa 5200e/kk. Vuoden päästä pyysin tonnin lisää ja siihen päälle tuli TES-erät -> 6300e/kk. Tämä siis vuonna 2014. Nyt ei ole paljoa enää noussut, tällä hetkellä palkkani on 6700e/kk.
Eli 12 vuodessa 2700e/kk -> 6700e/kk. Korotusta 150%.
Niin ja tuli 3 alaista myös