Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläinrakas ihminen ei ota lemmikkiä

Vierailija
09.03.2017 |

"Eläinrakkaus" on yksi vääristyneimmistä termeistä puhekielessä. Lemmikin ottaminen on ihmisen itserakkautta. Yksikään koiran- tai kissanpentu ei tarvitse ihmisen rakkautta yhtään mihinkään. Lemmikin ottaja tekee turhan ja jopa vahingollisen teon ja kutsuu henkilökohtaista tyydytyksen hakemistaan "Eläinrakkaudeksi". Samat ihmiset kutsuvat oikeasti eläinrakkaita ihmisiä "kissojen-" ja "koirienvihaajiksi", kun nämä perustellen kertovat miksi lemmikkien pito on väärin ja tarpeetonta ja esittävät että eläimelle on parasta saada toteuttaa lajilleen ominaista käytöstä luonnossa, tai luontokelvottomaksi jalostettuna eettisintä olisi lopettaminen. Eläin ei pohdi eksistentialistisia ongelmia ja sen tietoisuus on hyvin suppea, eikä sen omaa näkökulmaa voi käyttää minään argumenttina lemmikkien pidolle. Eläin ei ymmärrä juuri mitään. Yksikään kulkukoira ei kaipaa adoptointia Romaniasta. Lemmikkieläinten pidon voisi rinnastaa masturbointiin ja hyväksikäyttöön, koska eläimen kantaa tälle toiminnalle ei voi saada. Ihmisrinnastukset eivät toimi tässä asiayhteydessä, koska ihminen ja eläin ovat tietoisuudessa hyvin eri tasoilla.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä tv-ohjelmassa akateemisesti koulutettu käytti pääministeristä puhuessaan se-muotoa ja koirastaan hän.

Vierailija
22/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua joksenkin huvittaa niiden, jotka rinnastaa eläimet ihmisiin kaikessa, lemmikkieläinten haalimiset. Ja samoin vegaanien lemmikit. Hieman epäloogista. Toisaalta ollaan niin sitä mieltä että eläimiä pitäis kohdella kuten ihmisiä ja sitten raahataan itse pitkin poikin jossain kaulapannassa. Mutku mä halun.

Mitä tekemistä eläinten massatuotannon vastustamisella on lemmikin ottamisen kanssa? Mitä epäloogista siinä on, että vegaanilla on vaikkapa koira lemmikkinä? En siis puhu mistään ylijalostetusta mopsista, jota raahataan koiranäyttelyihin, vaan ihan tavallisesta koirasta, puhumattakaan näistä pelastetuista katukoirista.

Hieman mustavalkoinen ajattelutapa, että kaikki vegaanit pitäisivät eläimiä ihmisten vertaisina, vaikka ovatkin niiden kiduttamista vastaan.

Epäloogista on, jos vegaani syöttää koiralleen koiranruokaa, jossa on massatuotettua lihaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut tänään ajatella kovin positiivisesti koiranomistajista, kun aamulla katukäytävän keskellä oli suuri koiran kakkapökäle!

Vierailija
24/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan totta, annoin koiran äidilleni hoitoon kun elämään tuli niin monta kuviota. Ikävöin silti koiraani. Äitini kiintyi häneen.

Vierailija
25/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua joksenkin huvittaa niiden, jotka rinnastaa eläimet ihmisiin kaikessa, lemmikkieläinten haalimiset. Ja samoin vegaanien lemmikit. Hieman epäloogista. Toisaalta ollaan niin sitä mieltä että eläimiä pitäis kohdella kuten ihmisiä ja sitten raahataan itse pitkin poikin jossain kaulapannassa. Mutku mä halun.

Mitä tekemistä eläinten massatuotannon vastustamisella on lemmikin ottamisen kanssa? Mitä epäloogista siinä on, että vegaanilla on vaikkapa koira lemmikkinä? En siis puhu mistään ylijalostetusta mopsista, jota raahataan koiranäyttelyihin, vaan ihan tavallisesta koirasta, puhumattakaan näistä pelastetuista katukoirista.

Hieman mustavalkoinen ajattelutapa, että kaikki vegaanit pitäisivät eläimiä ihmisten vertaisina, vaikka ovatkin niiden kiduttamista vastaan.

Epäloogista on, jos vegaani syöttää koiralleen koiranruokaa, jossa on massatuotettua lihaa.

Toisaalta vegaani tietää että pärjää itse ilman eläinperäisiä tuotteita, mutta koira luultavasti ei.

Vierailija
26/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vegaani tietää että pärjää itse ilman eläinperäisiä tuotteita, mutta koira luultavasti ei.

Niin, ja koska vegaani tietää tuon, miksi hankkia koira? Vegaanejakin lemmikkejä on olemassa, vaikka pupu :D

Vierailija
27/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja koska vegaani tietää tuon, miksi hankkia koira? Vegaanejakin lemmikkejä on olemassa, vaikka pupu :D

En osaa puhua vegaanien puolesta, mutta kaikki vegaanit jotka tunnen ovat ottaneet lemmikkinsä ennen vegaaniksi ryhtymistä.

Vierailija
28/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rescue eläimiä, ja olen vegaani. Koen vääräksi että on kasvatettava eläimiä teollisesti lemmikkien ruoaksi. Sian tai naudan elämä ei ole arvokkaampi kuin koiran.

Vierailija
29/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rescue eläimiä, ja olen vegaani. Koen vääräksi että on kasvatettava eläimiä teollisesti lemmikkien ruoaksi. Sian tai naudan elämä ei ole arvokkaampi kuin koiran.

Ei tarvitse kasvattaa eläinten ruuaksi yhtään mitään, jos hyödyntää lemmikilleen esim. hevosenlihaa tai maitolehmän lihaa. Näin toimin itse, tietysti välillä ostan massatuotettuakin, mutta en mitään sisäfilettä vaan teurastuksen sivutuotteita, jotka menisi muuten poltettavaksi.

Vierailija
30/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen luonnossa elämisen ihannointia. Luonto nimittäin on ihan helvetin kova ja kylmä paikka useimmille lajeille. Siellä kuolee viluun, nälkään, janoon, loisiin, synnytyksiin, tulehduksiin, onnettomuuksiin, lauman hylkäämäksi tulemiseen jne. Silti ihannoidaan että oi, eläimen paikka olisi aina luonnossa, siellä se onnellisena kulkisi villinä ja vapaana, ja säälitään jotain hemmoteltuja lemmikkikoiria ja -kissoja jotka näyttävät aika jumalattoman paljon tyytyväisemmiltä kuin joku loisten riuduttama kapinen luonnon koiraeläin...

Toki on totta että monet eläinlajit ei sovi ihmisasumuksiin eikä ihmisten elämäntapaan. Mutta nämä tavallisimmat lemmikit sopeutuvat hyvin, ja minusta -20 vuotta koiria kasvattaneena- näyttää, että suhteesta nauttivat molemmat osapuolet, niin lemmikki kuin ihminenkin. Omat koirani saisivat joka päivää täysin vapaasti karata metsään, kun ovat suurimman osan aikaa irti lenkeillä, vaan eipä ne halua. Ne viihtyvät kotilaumassa, kotonani jossa ruoka tuodaan eteen 2 kertaa päivässä, järjestetään virikkeitä harrastuksista ja vaelluksista ja pelastuskoiratoiminnasta jne.

Vierailija
31/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikit ja n_ekr_ut: rumien naisten lapsen korvikkeita

Vierailija
32/32 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä ymmärrän tuon ristiriidan vegaaniuden ja lihansyöjälemmikin välillä, mutta tähän on ns. lieventäviä asianhaaroja:

1) Koiran ruokia tehdään yleensä ruhonosista, joita ei käytetä ihmisravinnoksi, tai muuten ihmiselle kelpaamattomasta tavarasta. Eli eläimiä ei varsinaisesti tapeta koiranruoaksi, vaan lihaa syövien ihmisten ruoaksi, ja koirat vanin käyttävät rääppeet.

2) Jotkut vegaanit ajattelevat että on väärin tuottaa lihansyöjälemmikin poikasia, mutta on ok ottaa rescue-eläin ja huolehtia siitä sen elämän loppuun niin hyvin kuin voi. Ihminen on kuitenkin sen eläimen tähän maailmaan tuottanut, ja tavallaan on ihmisen moraalinen vastuu huolehtia siitä loppuun asti. Monet vegaanithan tosiaan on sitä mieltä että paras olisi jos hoidettaisiin nyt olemassa olevat kissat ja koirat vanhoiksi hyvin, kaikki sterilisoitaisiin eikä uusia pentueit aenää tuotettaisi, jolloin vähitellen lemmikkien pito loppuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi