Onko sinulla jokin merkkilaukku?
Omistatko myös jotain muuta sen laukkusi merkkistä tuotetta esim.lompakon?
Kommentit (53)
Kolme Kånkenia, 5 Converset ja 3 Martensit.
Samsoniten matkalaukkuja 3 eri kokoista, Marimekon olkalaukkuja pari, Haglöfsin reppu ja kassi.
Tätähän sä kysyit?
Minä rakastan laukkuja ja kaapista löytyy:
By Malene Birger ostoskassi
Longchamp ostoskassi
Marimekon olkalaukku
Decadent olkalaukku/käsilaukku
Trussardi reppu
Burberry reppu
Tiger of Sweden pikkulaukku
Ja aarteeni:
Valentino pikkulaukku
Chanel käsilaukku
Hermes käsilaukku (tässä kohtaa varmaan parempi tarkentaa, ettei tietenkään Birkin tai Kelly vaan halvempi ja käytännöllisempi Jypsiére)
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan laukkuja ja kaapista löytyy:
By Malene Birger ostoskassi
Longchamp ostoskassi
Marimekon olkalaukku
Decadent olkalaukku/käsilaukku
Trussardi reppu
Burberry reppu
Tiger of Sweden pikkulaukku
Ja aarteeni:
Valentino pikkulaukku
Chanel käsilaukku
Hermes käsilaukku (tässä kohtaa varmaan parempi tarkentaa, ettei tietenkään Birkin tai Kelly vaan halvempi ja käytännöllisempi Jypsiére)
Paljon pulitit Jypsiérestä? Käsitin että edullisin niistäkin olisi 5 tonnin hujakoilla, eli ei kauhean kaukana perusbirkinin hinnasta.
Kaikki laukkuni ovat merkkilaukkuja. Minulla on Marimekon käsilaukku, Samsoniten reppu ja Camelin reppu. Samsonitelta minulla on myös matkalaukku ja sateenvarjo. Marimekolta pyyhkeitä ja toilettipussi. Muita Camelin tuotteita minulla ei ole, mutta miehellä on Camelin vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Paljon pulitit Jypsiérestä? Käsitin että edullisin niistäkin olisi 5 tonnin hujakoilla, eli ei kauhean kaukana perusbirkinin hinnasta.
Liki 6000 euroa. Ymmärtääkseni Birkin maksaa lähemmäs kympin ja sen itselleni ehdottomasti liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liki 6000 euroa. Ymmärtääkseni Birkin maksaa lähemmäs kympin ja sen itselleni ehdottomasti liikaa.
Olen joskus lueskellut netistä, että edullisimmat Birkinit olisivat reilut 6 tonnia. Tietty saatavuus on mitä on ja tuolla hinnalla ei kyllä huvittaisi lähteä siihen liikkeissä ramppaamiseen, suhteiden luomiseen ja muuhun pelleilyyn, mitä nykyään joutuu ilmeisesti harrastamaan varauslistan poistuttua.
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, mammoilla on Hermesiä, Chanelia, Pradaa... uskoiskohan?🤔
Mun kokoelma:
- 1 x Mulberry
- 2 x Vuitton
- 1 x Gucci
- 1 x Chanel
- 1 x Chloe
- 1 x Coach
- 2 x Marc Jacobs
- 1 x Furla, 2 x Michael Kors, 1 x Dkny
Usko tai älä ;) Hermesiä ei ole (paitsi pari huivia), niiden hinnat alkaa olla jo aika suolaiset... Enpä tajunnutkaan, että veskoja on tässä vuosien varrella kertynyt noin paljon!
On useita kohtuuhintaisia merkkilaukkuja. En ole kiinnostunut sijoittamaan esimerkiksi tuhansia euroja laukkuun, vaan mulla on kyllä muuta ostettavaa niillä rahoilla.
En omista.
Kyllä minulla olis varaa hankkia se merkkilaukku, mutta kun en näe mitään syytä laittaa rahaa sellaiseen, jota en varmasti tulisi käyttämään. En nimittäin omista lompakkoa, enkä käytä edes käsilaukkua, joten itselleni moinen kapistus olisi täysin turha, ja varmaan unohtaisin sen jonnekkin kahvilan pöydän alle ensimmäisellä käyttökerralla. =) Toisaalta, olen heikkona näyttäviin ja kauniisiin merkkikelloihin.. eli on mullakin heikkokohtani ;)
Mutta nauttikaa te muut vuittoneista ja korsseista.
Kestävä, käytännöllinen/tarkoituksenmukaisesti muotoiltu ja silmää miellyttävä laukku kuuluu omaan työarkeen ja vapaa-aikaan, juhlassa riittää kun laukku on vain pieni ja asuun sopiva, ei siis todellakaan tarvitse olla koru. Merkillä ei väliä.
Mitään kaikkein kalleimpia merkkilaukkuja (esim. Hermès, Chanel, Fendi) ei kaapistani löydy. Pradaltakin on vain korkkarit. Bottega Venetaa teki jossain vaiheessa mieli, kun kestävää työlaukkua etsin, mutta löytyi muuta sopivampaa ja nyt laukkukiintiö onkin jo täynnä. Ehkä jopa loppuelämäksi, matkalaukkuja lukuunottamatta. Uudemmat Rimowat ovat hajoilleet, mutta vanhemmat porskuttavat näköjään mainiosti edelleen ja toivottavasti vielä kauan.
Aika monesta suositusta laukkumerkistä itselläni löytyy vaatteita, huiveja tai kenkiä, muttei niitä laukkuja.
Guccin nahkalaukku löytyy, on pian kymmenen vuotta vanha, taitaa edelleen olla se kallein, tilava, kaunis ja ihana edelleen milloin suurempaa laukkua tarvitaan. Luja kuin mikä, testattu monet kerrat.
LV:t ovat jo vanhempia hankintoja nekin, viikonloppulaukkuna iso keepall, kaapista löytyy myös Tivoli, työlaukuista vernis Melrose ja samaa kiiltonahkaa lompakko ja pieni iltalaukku. Meikkipussi on kestänyt hyvin käyttöä, on kanvaasia, samoin passin kannet.
Pari Brahmin-merkin pientä nahkalaukkua löytyy, toinen crossbody ja toinen clutch. Ovat vuosikymmenen alusta ja laatu oikein hyvää, kunhan värit milloin sopivat asuun.
Muita uudempia tai "uudempia" laukkuja ovat Gigin nahkasatchel vaihdellen työkäytössä ja tänä keväänä New Yorkin muotiviikoilla esitellyn suunnittelijan näpsä nahkainen työlaukku (logossa yhdistetty kahden pääsuunnittelijamiehen nimi, ovat myös pariskunta, mutten muista nyt merkkiä ja laukku ei ole tässä mukana).
Lempilaukkuni on kuitenkin ammattikuvaajille suunniteltu Manfrotto-reppu, en siis ole itse ammattikuvaaja, mutta reppu istuu selkään kuin valettu, on kevyt, oikeista kohdista pehmustettu, sulavasti muotoiltu, hillitty ja asiallinen, lokeroiltaan ja taskuiltaan täydellinen. Materiaali on jotain vettähylkivää tekstiiliä.
Louis Vuitton: 2 käsilaukkua, weekender, lompakko, avainkotelo, vyö
Gucci: 2 käsilaukkua, lompakko, huivi
Burberry: lompakko, huivi
Mulberry: käsilaukku
Marc Jacobs: käsilaukku, korttikotelo, tabletinsuojus
Rebecca Minkoff: reppu, clutch
Longchamp: trolley
Louis Vuittonilta 2 laukkua