Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo ongelma, väsymyskohtaukset.

Vierailija
08.03.2017 |

Olen viime aikoina väsähtänyt välillä keskellä päivää täysin ilman mitään syytä. Kyseessä ei ole mikään pieni ramaisu vaan ihan salama kirkkaana taivaalta tuleva olo siitä, että pitää nukkua just nyt. Esimerkiksi olin eilen aamupäivällä kaupassa, olin nukkunut yöllä hyvin ja heräsin virkeänä. Kun pääsin kassalle minut valtasi ihan järkyttävä väsymys, ja ajattelin että nukahdan ihan varmasti rattiin. Mutta kun pääsin autolle ja istuin hetken, väsymys meni ohi. Olen perusterve, mikä tämän voisi aiheuttaa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa. Ollut monta vuotta. Iskee totaalinen uupumus. Töissä kävin torkuilla autossani lounastauolla. Jne. Ei kivaa.

Vierailija
2/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo oireet paljastuivat kakkostyypin diabetekseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin että syy kannattaa selvittää, ei ole normaalia. Mulle tuli normaalista poikkeavaa väsymystä lääkityksen seurauksena, joten tiedän millaista aivan järkyttävä pakottava väsymys on. Se ei todellakaan ole samanlaista kuin se väsymys, jonka kaikki tuntevat eikä käyttäydy samoin (väsyneenähän yleensä piristyy siitä, että puuhastelee jotain, pakottavaan väsymykseen ei auta).

Vierailija
4/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle endometrioosi aiheutti väsymystä. Kesti yleensä pari päivää, jolloin 9h yöunet + 1-2h päikkärit ja silti väsytti niin etten töiden jälkeen jaksanut tehdä mitään. Nyt raskaana ja raskausväsymys on onneksi itsellä lievempää.

Vierailija
5/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin ongelmat tulee mieleen. Myös raudanpuute aiheuttaa sellaista kokonaisvaltaista järkyttävää väsymystä, mutta se ei ole noin selvästi kohtauksittain. 

Vierailija
6/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa yhtäkkistä väsymystä. Samoin ms-tautiin kuuluu fatiikki, mutta muitakin oireita. 

Vierailija
7/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä väsyttää. 

Vierailija
8/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko rokotteen?

Vierailija
9/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko rokotteen?

Totta muuten, mulla oli tuollaista kahtena viimeisenä influenssapiikkitalvena. En ole enää sen jälkeen uskaltanut ottaa. 

Vierailija
10/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa muuta kuin että syy kannattaa selvittää, ei ole normaalia. Mulle tuli normaalista poikkeavaa väsymystä lääkityksen seurauksena, joten tiedän millaista aivan järkyttävä pakottava väsymys on. Se ei todellakaan ole samanlaista kuin se väsymys, jonka kaikki tuntevat eikä käyttäydy samoin (väsyneenähän yleensä piristyy siitä, että puuhastelee jotain, pakottavaan väsymykseen ei auta).

Se on vaan helpommin sanottu kuin tehty. Itse kävin muutaman vuoden aikana useammalla lääkärillä ja ainoat arvaukset oli masennus ja tyroksiiniannoksen nosto/lasku. 

Vierailija
11/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla verensokeri? Kauanko on ollut aikaa ruokailuista noihin väsymyskohtauksiin?

Vierailija
12/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan helpommin sanottu kuin tehty. Itse kävin muutaman vuoden aikana useammalla lääkärillä ja ainoat arvaukset oli masennus ja tyroksiiniannoksen nosto/lasku. 

Jep tiedän. Itsekin kuulin lääkäreiltä pelkkiä masennusarvailuja ja sellaista epäilyä, että keksin päästäni omituisia väsymysoireita. Myös sellaista asennetta, että kaikkiahan välillä väsyttää, vaikka kuinka yritin selittää, että tuo väsymys on ihan toisenlaista, lamaannuttavaa. Lopulta tajusin lääkityksen yhteyden väsymykseen itse, lopetin lääkkeen ilman lääkärin ohjetta ja ilmoitin seuraavan kerran vastaanotolla, etten enää syö sitä. Vain tuolla tavalla toimimalla sain reseptin vaihtoehtoiseen lääkkeeseen.

Vierailija
13/13 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep tiedän. Itsekin kuulin lääkäreiltä pelkkiä masennusarvailuja ja sellaista epäilyä, että keksin päästäni omituisia väsymysoireita. Myös sellaista asennetta, että kaikkiahan välillä väsyttää, vaikka kuinka yritin selittää, että tuo väsymys on ihan toisenlaista, lamaannuttavaa. Lopulta tajusin lääkityksen yhteyden väsymykseen itse, lopetin lääkkeen ilman lääkärin ohjetta ja ilmoitin seuraavan kerran vastaanotolla, etten enää syö sitä. Vain tuolla tavalla toimimalla sain reseptin vaihtoehtoiseen lääkkeeseen.

Joo, minullekin selitettiin, että väsyminen on normaalia, että kaikkia joskus väsyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi