Siis mikä idea on naistenpäivässä?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ääh, se on niin vaivalloista!
Töissä pomo oikein panostaa ja tuo työpaikan naisille kukkia ja suklaata, kahvin kanssa on kakkua, ja pomo on itsekin ihan täpinöissään :D Tämähän on oikein kiva juttu ja ihanaa että pomolla on joku "syy" muistaa meitä, ja hän tekee sen täydestä sydämestään.
(Mut mä mietin, että kiva olla tämmöinen toissijainen apina, joka tarvitsee oman päivän siksi, että syntyi ilman pippeliä, enkä oikeastaan kestä mitään sukupuolijaottelua.... )
Ottaen huomioon, että on olemassa myös kansainvälinen miestenpäivä, niin pippelin puutteesta ei tällainen "oma päivä" johdu. Jos teidän pomo ei miestenpäivää huomioi samalla tavalla kuin naistenpäivää, te työpaikkasi naiset voisitte kai yhteistuumin muistaa miespuolisia työkavereitanne miestenpäivänä?
Minä leivoin omenapiirakkaa viime marraskuussa miehelleni miestenpäivän kunniaksi. Töissä meillä ei muuten muisteta kumpaakaan päivää, kuin toivottamalla hyvää naisten-/miestenpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Naistenpäivä on saanut alkunsa Amerikasta, ei Neuvostoliitosta, kuten täällä luullaan. Wikipedia: "Amerikan sosialistipuolueen julistuksen mukainen ensimmäinen Yhdysvaltain kansallinen naistenpäivä julistettiin olevan 28. helmikuuta 1909, vuoden 1908 vaatetyöläisten lakon kunniaksi."
Mutta vasta Neuvostoliitossa se sai järeämmän muotonsa. Ja mitä väliä, samaa sossujengiä.
Eikös se sukupuoli olekaan vain konstruktio? Kuitenkin rusinat maittaa pullasta?
Se, että minä saan teen sänkyyn aamulla! :D
Ei sillä muuta vaikutusta taida olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin siitä ekan kerran 80-luvun alussa, kun venäjän opettaja kertoi sen vietosta Neuvostoliitossa. Ihmettelin, että kaikkea ne keksii. Nykyisin vietetään myös miestenpäivää ja yhtä juhlittuja kummatkin päivät ovat Suomessa. Luulisin, että päivillä kiinnitetään huomiota naisten ja miesten asemaan maailmassa.
Mistä lähtien Suomessa on vietetty miestenpäivää?
Mistä minä tiedän. Monena vuotena siitä on kuitenkin ollut puhetta niin lehdissä kuin radiossakin. Ihan yhtä tärkeitä ne on kuin moni muukin päivä eli ei mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se sukupuoli olekaan vain konstruktio? Kuitenkin rusinat maittaa pullasta?
Valitatko sinä samalla tavalla myös miestenpäivästä?
"Mihin me mitään omaa päivää miehille tarvitaan, onhan meillä isänpäivä"
Vierailija kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv%C3%A4linen_vuosip%C3%A4iv%C3%A4
Vielä tuohon listaan muutama mahtuiskin. On se kurja kun mm. 28. päivä ei voi juhlia kansainvälistä vedä lärvit -päivää, eikä seuraavana päiväna kansainvälistä päänsärkypäivää.
Sitä kutsutaan uudeksi vuodeksi. (Ja kansallisesti sama myös vappuna)
Joillekkin kehitysmaiden naisille toi voisi olla oiva tapa muistaa. Länsimaiden kermaperseille ei tarvi mitään fuckin ruusua ostaa. Ne ei ole täällä mitenkään alisteisessa osassa, että pitäis jotenkin muistaa.
Rahastusta seon, niinkun uusvuosi
Millaiset naiset sitten noteeraa naistenpäivän? Tussukat?