Siis mikä idea on naistenpäivässä?
Kommentit (31)
Kommunismin jäänne. Meillä ei vietetä.
Neuvostoliiton suuri juhlapäivä kansan eteen uurastaville ja ponnistelleille naisille! Harasoo!
Mammat tietenkin odottaa taas lahjontaa, materiaa ja sirkushuveja. Onhan ne maanneet aamusta iltaan av-palstalla ympäri vuoden.
Kuulin siitä ekan kerran 80-luvun alussa, kun venäjän opettaja kertoi sen vietosta Neuvostoliitossa. Ihmettelin, että kaikkea ne keksii. Nykyisin vietetään myös miestenpäivää ja yhtä juhlittuja kummatkin päivät ovat Suomessa. Luulisin, että päivillä kiinnitetään huomiota naisten ja miesten asemaan maailmassa.
Naistenpäivä on naistenpäivä <3
älkää nyt jaksako ulista kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliiton suuri juhlapäivä kansan eteen uurastaville ja ponnistelleille naisille! Harasoo!
Mammat tietenkin odottaa taas lahjontaa, materiaa ja sirkushuveja. Onhan ne maanneet aamusta iltaan av-palstalla ympäri vuoden.
Niin kuka odottaa? Sinun vaimosiko? Itse en tunne ketään, joka odottaisi tai saisi mitään muuta kuin onnittelut naistenpäivän johdosta. Ja ne onnittelijatkin ovat yleensä toisia naisia. Minä onnittelen, mutta onnittelen myös miehiä miestenpäivänä.
Lapsia tai muuten vajaaälyisiä ja -lahjaisia on tapana aina erityisesti muistaa jonain järjestettyinä päivinä, että tuntisivat olonsa tärkeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia tai muuten vajaaälyisiä ja -lahjaisia on tapana aina erityisesti muistaa jonain järjestettyinä päivinä, että tuntisivat olonsa tärkeäksi.
Ilmankos meillä on miestenpäivä sekä pihvi/suikkaripäivä...
Meillä se on tekosyy herkutella viikolla. Ollaan kaikki herkkuperseitä, mutta vältellään viikolla herkuttelua..
Asun Virossa ja täällä naistenpäivää viettävät lähinnä venäjää puhuvat tai sitten nuoret jotka ei ole nevostosorrosta enää omakohtaisesti perillä.
On aika normaalia että mies pomot tuo työpaikan naisille kukkia. Tämä että hemmotellaan naisia yleensä eikä vain omaa kultaa on mulle outoa.
En kaipaa huomiota virealta ihmisiltä vain siksi että olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin siitä ekan kerran 80-luvun alussa, kun venäjän opettaja kertoi sen vietosta Neuvostoliitossa. Ihmettelin, että kaikkea ne keksii. Nykyisin vietetään myös miestenpäivää ja yhtä juhlittuja kummatkin päivät ovat Suomessa. Luulisin, että päivillä kiinnitetään huomiota naisten ja miesten asemaan maailmassa.
Mistä lähtien Suomessa on vietetty miestenpäivää?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa googlata naistenpäivän historia/tarkoitus, niin ei päästele tuollaisia tyhmyyksiä suustaa. Ettet vain itse kuulu niihin "vajaaälyisiin ja -lahjaisiin? Kannattaa ottaa asioista selvää, ennenkuin tuo tyhmyytensä julki kaikelle kansalle ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos meillä on miestenpäivä sekä pihvi/suikkaripäivä...
Tosiasiahan on, ettei miestenpäivää noteeraa kuin lassukat, ja steak & bj:stä ei olu kuullut juuri kukaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä myöskään. Sen viettämisen voisi lopettaa, en pidä tällaisesta sukupuolilokeroinnista. T. Nainen
Mun mielestä naistenpäivä voitaisiin vaihtaa ihmistenpäiväksi tms., missä pointtina on yhteisöllisyys ja tasa-arvo.
Vierailija kirjoitti:
Montakos joululahjaa sait viime jouluna? Noin muuten voisi todeta, että happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista:) Miten joku voi vetää näin kovat herneet nenään naistenpäivästä? Ei sitä tokikaan ole pakko viettää ja vie omalle äidillesikin risuja siitä hyvästä kun sinut kehtasi synnyttää. Paska nainen.
Ääh, se on niin vaivalloista!
Töissä pomo oikein panostaa ja tuo työpaikan naisille kukkia ja suklaata, kahvin kanssa on kakkua, ja pomo on itsekin ihan täpinöissään :D Tämähän on oikein kiva juttu ja ihanaa että pomolla on joku "syy" muistaa meitä, ja hän tekee sen täydestä sydämestään.
(Mut mä mietin, että kiva olla tämmöinen toissijainen apina, joka tarvitsee oman päivän siksi, että syntyi ilman pippeliä, enkä oikeastaan kestä mitään sukupuolijaottelua.... )
Naistenpäivä on saanut alkunsa Amerikasta, ei Neuvostoliitosta, kuten täällä luullaan. Wikipedia: "Amerikan sosialistipuolueen julistuksen mukainen ensimmäinen Yhdysvaltain kansallinen naistenpäivä julistettiin olevan 28. helmikuuta 1909, vuoden 1908 vaatetyöläisten lakon kunniaksi."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kansainv%C3%A4linen_vuosip%C3%A4iv%C3%A4
Vielä tuohon listaan muutama mahtuiskin. On se kurja kun mm. 28. päivä ei voi juhlia kansainvälistä vedä lärvit -päivää, eikä seuraavana päiväna kansainvälistä päänsärkypäivää.
No en tiiä. Minä ostin itse itselleni naistenpäivän kukkia, tuskinpa mies olisi kuitenkaan muistanut ja huomenna tuskin muistaa noteerata koko päivää. Aivan sama sinänsä, saan minä itsekin hankittua itselleni jotain mukavaa, mikäli niin haluan - ei siihen miestä tarvita.
En ymmärrä myöskään. Sen viettämisen voisi lopettaa, en pidä tällaisesta sukupuolilokeroinnista. T. Nainen