Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko tulossa hulluksi? Epäilen vahvasti, että tuttavani ovat "ostaneet" salaa vauvan ulkomailta. Eikä ole provo!

Vierailija
07.03.2017 |

Raskautta ei millään tapaa näkynyt naisesta ulospäin. Ei käynyt äitiysneuvolassa tai missään (no se kai ei ole pakollista mutta vähän outoa kun eka lapsi kyseessä kuitenkin), synnyttänyt oli kuulemma kotonaan, ja oli helppo synnytys, kun ihmettelin, miten on mahdollista pelkkä oma mies "kätilönä", ja mikseivät soittaneet hoitohenkilökuntaa? Tiedän, että pariskunnalla on lapsettomuustaustaa, ja hiljattain myivät tosi paljon omaisuuttaan. Lisäksi vauva ei mielestäni näytä pätkän vertaa vanhemmiltaan.
Voiko tällainen olla mahdollista Suomessa, vai olenko minä vaan sekoamassa??

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio ei tullut mieleen, kun kuitenkin nainen väittää synnyttäneensä. Ja vauva on kuitenkin ihan melkeen vastasyntynyt, käsittääkseni niin pieniä ei adoption kauttakaan ihan helposti saa?   ap

Kyllä jostain maista saa, tiedän että jossain on ongelmana erityisiin seimiin tai sairaaloihin hyljätyt lapset, ja näitä mielellään annetaan adoptioon hyviin koteihin. Ei ne adoptiosäännöt tuolla etelämpänä ole ihan samaa kuin Suomessa. Voi riittää että on rahaa maksaa adoptiomaksu ja vaikuttaa noin suurin piirtein kunnolliselta.

Vierailija
22/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä he sulle mainostaisivat neuvolassa käymättömyyttä ja epämääräistä kotisynnytystä, jos ovat syyllistyneet rikokseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites ne jotka yllärinä synnyttää eikä edes tienneet olevansa raskaana, niin eikö saa kelan tukia?

Kyllä ne saa, ne pitää vaan hakea ja perustella miksi hakee ne "myöhässä". Ainakin mun tuntema yllärisynnyttäjä sai kaikki samat tuet kuin muutkin. 

Vierailija
24/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adoptio ei tullut mieleen, kun kuitenkin nainen väittää synnyttäneensä. Ja vauva on kuitenkin ihan melkeen vastasyntynyt, käsittääkseni niin pieniä ei adoption kauttakaan ihan helposti saa?   ap

Ei halua kertoa adoptiosta ja aikovat salata lapselta sen että on adoptoitu?

Imettääkö hän?

Vierailija
25/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan noin olisi käynyt niin kyllä siitä vielä kiinni jää.. En vain käsitä miksi, kun lapsia laillisesti adoptoidaan joka päivä?

Vierailija
26/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta mitäs sitten käy, jos joku tulee raskaaksi ja synnyttää käymättä neuvolassa/sairaalassa? Vie vaan lapsen sitten ajallaan lääkäriin että niin, tämmönen synnytettiin tässä vuosi pari sitten?

Suomessa huostaanotettaisiin. 

Olisi tarpeeksi näyttöä, ettei lapsesta huolehdita, kun ei edes ole väestörekisterissä. Muutenkin tilanne viittaisi mielisairaisiin vanhempiin. Eihän kukaan terve ihminen noin toimisi. 

Vierailija
27/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että tiedät niin ostaavat sinut hiljaiseksi! 😂 ihan oikeasti, älä vaan sano mitään; pahimmillaan sinut leimataan koko loppuelämäksi hulluksi. 😂

Vierailija
28/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei käynyt neuvolassa niin ei ole oikeutta kelan tukiinkaan.. miten onkohan lapsi lainkaan rekisteröitykään syntyneeksi. Ihme porukkaa..jututa vielä niitä ja tee lasu jos epäilyttää että salailevat jotain. On lapsen oikeus terveydenhuoltoon ym. Voiko olla adoptoitu mutta eivät halua kenenkään tietävän?

Olen ollut 3 kertaa raskaana, minulla on 3 Suomessa syntynyttä omaa lasta, en ole koskaan käynyt neuvolassa ja olen saanut kaikki äitiyteen liittyvät Kelan tuet.

Yritäpä keksiä, miten olen näin voinut tehdä.

Vierailija
29/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tosiaan noin olisi käynyt niin kyllä siitä vielä kiinni jää.. En vain käsitä miksi, kun lapsia laillisesti adoptoidaan joka päivä?

Adoptioseula on tiukka. On paljon pareja, jotka haluaisivat lapsen, mutta heidät katsotaan sopimattomiksi. Esim. jokin sairaus tai vamma voi olla esteenä. 

Mutta en siis tähän stooriin usko. 

Vierailija
30/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän viranomaiset selvitä asian. Lapsi täytyy saada kuitenkin kirjoille.

Onhan nykyään paljonkin paperittomia partalapsia.

Vierailija
31/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan joku suomalainen voinut antaa/myydä heille vauvansa. Tällöin lapsella olisi suomalainen sosiaaliturvatunnus ja tämä systeemi saattaa pidemmänkin päälle toimia.

Jos lapsi on ulkomailta tuotu, ei sillä ole sosiaaliturvatunnusta ja ensimmäisen kerran, kun lapsi tarvitsee lääkärin apua, homma leviää käsiin. Jos nyt pärjää ilman lääkäriä, niin kouluun pitäisi jossain vaiheessa mennä.

Tuo systeemi ei todellakaan toimi. Lapsen sos.tunnus kertoo vanhemmat ja neuvola/sairaala/koulu/päiväkoti takuuvarmasti huomaa jos lapsi on jonkun muun kuin virallisen huoltajansa huostassa. Tähän puututaan, sillä Suomessa lapsiaan ei voi noin vaan antaa tai myydä toisille. Lapsen luovutus menee sossujen kautta, vähntään siihen pitää olle sossun hyväksyntä. Eli tuossa tapauksessa sossut kyllä puuttuu ja lapsi huostaanotetaan jos epäillään laittomuuksia.

Vierailija
32/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suulas tuttava sinulla, jos selittää kaikki synnytykset ja omaisuudenmyymiset. Minun tuttuni tietävät korkeintaan sen, että on ihanaa, kun kevät on jo pitkällä ja onhan se jännittävää, kun tytöllä on yo-kirjoitukset menossa. Tämän enempää en tuttavien kanssa rupattele.

Vierailija
33/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei käynyt neuvolassa niin ei ole oikeutta kelan tukiinkaan.. miten onkohan lapsi lainkaan rekisteröitykään syntyneeksi. Ihme porukkaa..jututa vielä niitä ja tee lasu jos epäilyttää että salailevat jotain. On lapsen oikeus terveydenhuoltoon ym. Voiko olla adoptoitu mutta eivät halua kenenkään tietävän?

Olen ollut 3 kertaa raskaana, minulla on 3 Suomessa syntynyttä omaa lasta, en ole koskaan käynyt neuvolassa ja olen saanut kaikki äitiyteen liittyvät Kelan tuet.

Olet tietysti käynyt yksityislääkärillä. 

Eikä neuvollassa käymättömyys vaikuta muutenkaan kuin äitiysavustukseen. Ihan oma valinta sen jälkeen, vaikkei kävisi missään. 

Vierailija
34/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta mitäs sitten käy, jos joku tulee raskaaksi ja synnyttää käymättä neuvolassa/sairaalassa? Vie vaan lapsen sitten ajallaan lääkäriin että niin, tämmönen synnytettiin tässä vuosi pari sitten?

Suomessa huostaanotettaisiin. 

Olisi tarpeeksi näyttöä, ettei lapsesta huolehdita, kun ei edes ole väestörekisterissä. Muutenkin tilanne viittaisi mielisairaisiin vanhempiin. Eihän kukaan terve ihminen noin toimisi. 

Ei huostaanoteta automaattisesti. Tiedän yhden tällaisen tapauksen, erikoinen luomuilijapariskunta. Eivät tosiaan ole mitään mielisairaita, vaan fiksuja ja korkeasti koulutettuja ihmisiä, mutta heillä on omanlaisensa maailmankatsomus johon kuuluu mahdollisimman luonnonmukainen elämä kaikilla tasoilla. Siksi ei halunneet sairaalassa synnyttää tai käydä missään tarkastuksissa jos kerran mitään erityistä lapsen vointiin liittyvää syytä ei ole.

Kai sitä vähän ihmeteltiin mutta ei millään huostaanotoilla uhkailtu edes missään vaiheessa. Ihan vaan keskustelulla halusiat varmistaa ettei luomuideologia mene niin pitkälle, ettei lapselle hankita lääketieteellistä hoitoa edes silloin jos hän on sairas.

Vierailija
35/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan mamu, mutta yleensä niillä on enempi lapsia. Ne saa tuet kyllä.

Vierailija
36/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan joku suomalainen voinut antaa/myydä heille vauvansa. Tällöin lapsella olisi suomalainen sosiaaliturvatunnus ja tämä systeemi saattaa pidemmänkin päälle toimia.

Jos lapsi on ulkomailta tuotu, ei sillä ole sosiaaliturvatunnusta ja ensimmäisen kerran, kun lapsi tarvitsee lääkärin apua, homma leviää käsiin. Jos nyt pärjää ilman lääkäriä, niin kouluun pitäisi jossain vaiheessa mennä.

Tuo systeemi ei todellakaan toimi. Lapsen sos.tunnus kertoo vanhemmat ja neuvola/sairaala/koulu/päiväkoti takuuvarmasti huomaa jos lapsi on jonkun muun kuin virallisen huoltajansa huostassa. Tähän puututaan, sillä Suomessa lapsiaan ei voi noin vaan antaa tai myydä toisille. Lapsen luovutus menee sossujen kautta, vähntään siihen pitää olle sossun hyväksyntä. Eli tuossa tapauksessa sossut kyllä puuttuu ja lapsi huostaanotetaan jos epäillään laittomuuksia.

HÄH? Lapsen henkilötunnus ei kerro yhtään mitään vanhemmista! Se on yksilöivä tunnus, jolla erotetaan lapsi kaikista muista ihmisistä. Se ei kerro vanhempia, etnistä taustaa tai edes kotikuntaa. Sukupuoli siitä selviää.

Vierailija
37/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisvanhempia, eivätkä halua lapselle mainetta sijoitettuna lapsena?

Vierailija
38/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan mamu, mutta yleensä niillä on enempi lapsia. Ne saa tuet kyllä.

Olen Suomessa syntynyt Suomen kansalainen, joten ilmaisit, että oikeasti et tiedä, mitä tuossa neuvolaviestissä oli täysin vialla.

Vierailija
39/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä 20 vuotta sitten ainakin onnistui. Tiedän tällaisen tapauksen, jossa erittäin monilapsisella perheellä (uskonnollinen syy olla käyttämättä ehkäisyä) oli taloudellisesti ja henkisesti tosi tiukkaa lapsilaumansa kanssa, kun taas naapuritilan emäntä oli lapseton. Järjestivät niin, että kuopus annettiin lapsettomalle pariskunnalle.

Tosin näin jälkeen päin miettien en tiedä onko hän ihan virallisesti paperilla edelleen biologisten vanhempiensa lapsi ja vain käytännössä naapurissa kasvatettavana.

Vierailija
40/48 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ovat joutuneet myymään omaisuuttaan, niin se tarkoittaa että rahat on vähissä. en ole asioihin paljoa perehtynyt, mutta uskoisin että adoptiovanhemmilla pitää olla vakaat taloudelliset oltavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä