Jos lapsen yhteishuoltajat ovat eri mieltä lapsen leikkausoperaation tarpeellisuudesta?
Mitäs tehdään jos toinen vanhemmista vastustaa lapselle tehtävää suolistoleikkausta?
Kommentit (45)
tarvitsee äitiä, joka on paremmassa jamassa kuin sinä nyt.
etäisälle, katsotaan saako lapseni sitten parempaa hoitoa. Minä olen jo luovuttanut tämän asian suhteen. Elämääni en ole enää elokuulle suunnitellut, koska olen varma että lapseni kuolee leikkaukseen.
Itse en aio olla missään tekemisissä lääkärien kanssa, etäisä saa hoitaa puhepuolen ja tehdä päätökset. En jaksa enää ottaa kantaa, kun 1,5 vuotta taistelin lapselleni hoitoa ja aina leimattiin hysteeriseksi äidiksi, en enää välitä.
Etäisä saa mennä lapsen kanssa sairaalaan, minä teen jotakin muuta, esim lähden matkalle.
menisit vaikka psykiatriseen hoitoon, jotta lapsi saisi kasvaa täysjärkisen lähivanhemman hoivissa...
että vietän siellä ainakin ne viikot, että lapseni saadaan haudatuksi. Ja jos pakkohoidossa pitävät, voin olla pidempäänkin, niin saan olla turvassa ulkomaailmalta ja sukulaisilta. Ehkä etäisä hoitaa lapsensa hautaan, en halua tietää mitään koko asiasta jos niin käy.
Että näin pimee minä olen, myönnän. Pakkaan jo kassiin kamat, jotka otan mukaan sinne suljetulle osastolle.
Taas tämä tyyppi. Mene hoitoon, oikeasti. En sano tätä sillä tavalla, miten yleensä sanotaan, vaan ihan oikeasti tuo fobiasi uhkaa jo lapsesi turvallisuutta.
lapsemme terveys tällä hetkellä on.
siitä etäisästä tulee satavarmasti lähi-isä.
siitä etäisästä tulee satavarmasti lähi-isä.
tämän kuin sisäistää on elämässä paljon helpompaa. voit ainoastaa olla rinnalla kulkija, et muuta. Toivon sydämestäni, että lapsi saa tarvitsemansa rakkauden ja hoivan ja sinä jaksat olla hänen rinnallaan. Anna lääkäreiden tehdä hoitopäätös sinun tehtäväsi on olla äiti. Jos aika tulee niin joskus luopuminen on sitä suurinta rakkautta. Voimia koko perheelle! ja ap hae itsellesi tukea vertaisryhmistä tai sos. toimesta tms. Pidä itsestäsi huolta!
ehkä mun huolet ja murheet tosiaan vähenisi jos antaisin lapsen pois, isälleen, ja lakkaisin olemasta äiti. Ei yhtään hyvää päivää ole ollut positiivisen raskaustestin jälkeen, siitä ne huolet ja murheet alkoivat.
vaikka keskenkasvuisten itseään säälivien äitien yhdistys.
On täysin normaalia masentunut tuossa tilanteessa. Hae apua omaan jaksamiseen omalta terv. asemalta. Ja pyydä hoitavalta taholta faktat lapsen nykytilasta. Et voi olla vapaa laittamalla päätä pensaaseen.
Olet hysteerikko ja selvästi psykiatrisen hoidon tarpeessa. Toimintasi ei ole normaalia.
Lapsen kysta voi puhjeta ja vuoto vatsaonteloon voi olla massiivinen ja sitten leikkauskaan ei välttämättä ehdi tuottaa apua vaan lapsi menehtyy sisäiseen verenvuotoon.
Valitaan nyt lapsellesi pienempi paha ja se on leikkaus vian korjaamiseksi ennen kuin pahempaa ehtii tapahtua.
Kiinnostaa tietää minkä ikäinen tämä lapsi on.
Nyt sitten pelkään pari viikkoa sitä kystan puhkeamista emmekä voi lähteä 10min matkaa pidemmälle sairaalasta. Kiva kiva, meni yöunet.
Olet hysteerikko ja selvästi psykiatrisen hoidon tarpeessa. Toimintasi ei ole normaalia.
Lapsen kysta voi puhjeta ja vuoto vatsaonteloon voi olla massiivinen ja sitten leikkauskaan ei välttämättä ehdi tuottaa apua vaan lapsi menehtyy sisäiseen verenvuotoon.
Valitaan nyt lapsellesi pienempi paha ja se on leikkaus vian korjaamiseksi ennen kuin pahempaa ehtii tapahtua.
Kiinnostaa tietää minkä ikäinen tämä lapsi on.
miten voit olla sitä tietämättä? Milloin leikkausaika on? Minkäikäinen lapsi on? Onko teille tukiverkkoa? saistko hetken aikaa itsellesi? vaikka vain päivän kylpylässä tai lähibaarissa ihan mitä vaan, jotta saat ajatukset tyhjättyä. Tarvitset apuja. Ja lapsesi tarvitsee hoitoa. Ole aikuinen, jos et sitä yksin jaksa hae apua! Sitä saa! Voimia!
Tää marttyyriasenne kuulostaa jo vähäsen yliampuvalta.
kaivamaan ja samalla kehittelemään mielessä kauhutarinoita. Diagonoosi saatiin juhannusviikolla ja leikkausaika on 17.päivä. Mitään ohjeita ei olla saatu eikä kystan puhkeamisesta ole kerrottu. Sanottiin vaan että tuokaa lapsi takaisin sairaalaan jos tulee kova mahakipu. Ei kielletty matkustelemasta eikä lähtemästä esim mökille. Ei kyllä olla uskallettu käydäkään, koska olen ollut niin varuillaan.
Eilen olin yksin baarireissulla ja mummo hoisi lasta. Koko illan kyttäsin puhelinta, mutta kahdelta yllä vasta tuli kotiin ja kaikki oli ok.
olisi ja suuremmat niistä leikataan, itselläni oli 8 x 10 cm joten onneksi se ei puhjennut. Munasarja oli kiertynyt vartensa ympäri ja tämä huomattiin vasta leikkauksessa. Kiertymän takia olin kivulias ollut jo pidemmän aikaa. Hyvä kun leikattiin.
Pelkäsin kuolemaa, luulin etten heräisi leikkauksesta mutta niinpä vain heräsin ja leikkauksesta on aikaa jo 5 vuotta.
Pelko kuuluu jonkinasteisena asiaan jos jotain toimenpidettä tehdään. Sinun tapauksessasi pelko on saanut yliotteen ja saavuttanut suhteettomat mittasuhteet joten hae apua.
Työkaveriltani puhkesi munasarjakysta ja pienessä ajassa meni siihen kuntoon että piti paareilla kotoa hakea ja leikkuriin suoraan. Verta oli yli litra vatsaontelossa mutta hän pelastui.
Kystan puhjetessa on vaarana että verisuoni repää ja vuoto on rajua.
Jos kovat kivut yllättää on mentävä pikaisesti päivystykseen jossa kyllä saa avun nopeasti.
joka aina vähän väliä käy täällä valittamassa siitä, ettei häntä oteta tosissaan. Viimeksi aiheena taisi olla se, että "en ollutkaan hullu, lapseni sai diagnoosin"-juttu.