Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko voi jättää laillisesti vuokrat maksamatta?

Mikke 19
07.03.2017 |

Kuinka pitkän aikaa voidaan olla yksityisen henkilön vuokraamassa kämpässä maksamatta vuokraa? Jostain luin, että puoli vuotta. Voiko joku vahvistaa tämän?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vuokra-asunto, ja jos vuokraa ei kuulut, niin laitan vuokran aika nopeasti perintään. Jos et maksa perintätoimistolle, menetät luottotietosi.

Puoli vuotta on se, että saat häädön. Mutta silloin olet jo tulevasti luottotiedoton, etkä koskaan saa asuntoa mistään.

Voi olla että jossain kaupungin vuokra-asunnoissa menee häätöön puolikin vuotta, mutta yksityisellä vuokrasopimus puretaan heti kun jää toinen vuokra rästiin, eli ensimmäinen on myöhässä jo yli kuukauden. Vuokralaiselle annetaan muutama päivä aikaa muuttaa, jos ei muuta, niin haetaan häätö ja sen järjestämiseen voi mennä muutama viikko.

Vierailija
42/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette yhtään.

Yksityishenkilö voi panna vuokran käräjäoikeuden kautta ulosottoon heti kun ensimmäinen vuokra on myöhässä. Kahdn kuukauden vuokran myöhästymisen jälkeen hän voi purkaa vuokrasopimuksen (ja purkamisessa ei ole irtisanomisaikaa). Tämän jälkeen hän vi hakea häädön. Sen saamiseen menee jokunen kuukausi, MUTTA KYLLÄ TE LOPULTA MAKSATTE JOKA KUUKAUDEN KORKOINEEN JA VAHINGONKORVAUKSINEEN ULOSOTON KAUTTA.

Yleensä ihmisellä ei ole rahaa kun vuokra jää maksamatta, tyhjästä on huono nyhjästä edes väkisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vuokranantaja. Juuri tälläisellä ideologialla varustettuja nuoria olisi aina useita tulossa vuokralaisiksi. Onneksi ovat ainakin tähän mennessä olleet niin idiootteja, että olen nähnyt aikeet heti kättelyssä. Mulla ei ole mitään nuoria vastaan ja nytkin vuokraan asuntoa 20-vuotiaalle vastuuntuntoiselle nuorelleen jo toista vuotta. Käytöksestä puhelimessa, asuntonäytössä ja sopimusta allekirjoittaessa näkee paljon... ;)

Vierailija
44/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumon vuokra asunnoissa lähtee lisämaksu aina yhden päivän jälkeen, löytyy omilta sivuilta se kertymä. Ei ollut itsellä onneksi kuin 50cnt :D

Vierailija
45/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vuokra-asunto, ja jos vuokraa ei kuulut, niin laitan vuokran aika nopeasti perintään. Jos et maksa perintätoimistolle, menetät luottotietosi.

Puoli vuotta on se, että saat häädön. Mutta silloin olet jo tulevasti luottotiedoton, etkä koskaan saa asuntoa mistään.

Voi olla että jossain kaupungin vuokra-asunnoissa menee häätöön puolikin vuotta, mutta yksityisellä vuokrasopimus puretaan heti kun jää toinen vuokra rästiin, eli ensimmäinen on myöhässä jo yli kuukauden. Vuokralaiselle annetaan muutama päivä aikaa muuttaa, jos ei muuta, niin haetaan häätö ja sen järjestämiseen voi mennä muutama viikko.

Onpa tosi nopeaa toimintaa, missä oikeuden päätöksen saa noin nopeasti? Olen harkinnut kakkosasuntoni vuokraamista ja muutama tuttu kenellä sijoitusasuntoja on joutunut ko. prosessin viemään läpi ja kertovat että lähes puoli vuotta menee kaiken kaikkiaan.

Vierailija
46/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranmaksupäivä on ihan typerää. Eikö riitä että kuukausivuokra on maksettu joka kuukausi.

Vierailija
47/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Nikke,

Muuta tyttöystäväsi kanssa takaisin kotiin äitisi ja isäsi tai anopin ja appiukon helmaan sieltä voi löytyä hyväntekijä, joka haluaa rahoittaa teidän elämisen.

Moni vuokranantaja on joutunut ottamaan velkaan asunnon hankkimista varten. Ei pankki odottele velanmaksun kanssa päivää, jolloin teille sopii maksaa vuokra. 

Mikäli tämmöinen kuvittelemasi ilmainen asuminen olisi mahdollista, niin miksi me kaikki emme sitä käyttäisi hyväkseen? Miksi kukaan maksaisi asumisesta? Asutaan kaikki ilmaiseksi.

Vierailija
48/57 |
06.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laillisesti et päivääkään, vuokrasopimuksessa mainitun kuukausittaisen vuokranmaksupäivän.

Joskus oli vuokralaisesta riippumattomasta syystä monta pv myöhässä, joten ei aina noinkaan.

Periaatteessa on maksettava ajallaan totta kai.

Pitäisi olla jotain merkitystä kun tiedetään että henkilö on aina hyvin huolehtinut asiansa.

Hyvin asioistaan huolehtiva henkilö osaa myös ilmoittaa tulevista maksuvaikeuksista. Meidän vuokralainen kertoi jääneensä työttömäksi ja odottelevansa kelan tukia, kysyi onko mahdollista siirtää vuokranmaksupäivää niiden tulemiseen saakka. Asiassa ei ollut mitään ongelmaa kun kertoi asiasta etukäteen, annoimme tottakai maksuaikaa ja kahdessa kuukaudessa vuokrat pyörivät taas normaalisti, asumistuki tuli suoraan meidän tilille.

Kiitos fiksusta kirjoituksestasi.

Vähentää pelon tunnetta.

Vierailija
49/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti olet väärässä, on niitä tyyppejä jotka eivät koskaan maksa jeniäkään.

Vierailija
50/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei ole vielä tarvinnut vuokrata yksityiseltä asuntoa. Olen aina maksanut kaikki laskuni jämptisti, joten siitä ei ole kiinni, mutta vaikutatte todella kusipäisiltä ihmisiltä. 

Vierailija
51/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla. Meidän vuokralaiselle kävi niin, että pelleillessä meni luottotiedot ja joutui ulos kämpästämme. Tavarat kirjaimellisesti kannettiin ulos ulosottomiehen läsnäollessa. Jos on jostain löytänyt vuokrakämpän, maksaa siitä vuokraa ja meille ulosoton kautta vielä n. Kolme vuotta joka kuukausi osan eläkkeestään. Maksaa myös lukkojen vaihdon. Voi siis kysyä itseltään, että kannattiko. Ai niin, käräytin sen vielä Kelaan, sillä oli saanut asumistukea, ei vaan käyttänyt sitä vuokraan. Siitä en sitten tiedä, mitä kelan kanssa on tapahtunut. Sitä vaan ihmettelen, että kuinka leväperäisesti sitä rahaa Kelasta jaetaan jos ei koskaan pyydetä kuittia vuokran maksusta.

Vierailija
52/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laillisesti ei voi olla päivääkään maksamatta sopimuksen mukaista vuokraa.

Käytännössä häädön saamiseen menee aikaa ehkä tuo kuulemasi puoli vuotta. 

Kun palstalla aina viilataan pilkkua, jos maksupäivä osuus pyhälle, vasta seuraavana päivänä.

Kävipä näinkin joskus johtuen vuokranantajasta ettei maksua oltu peritty, onneksi tarkistin.

Sitten kerran palautettiinkin osa jostain syystä.

Yleensä aina katson tiliotteen alkukuussa.

53/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laillisesti voit jättää ihan kokonaan maksamatta, ja sitten perintäyhtiö ihan laillisesti ulosmittaa omaisuutesi. Luottatiedot menee, mutta ei siitä mitään merkintää tule rikosrekisteriin.

Sosialismi tappaa!

Eurooppalaisia pyydettiin orjiksi P-Afrikkaan, kolonialismi lopetti valkoisten orjuuttamisen
Suomeksi
Enkuksi
Suvaitsevaiset oppivat kantapään kautta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/706651d0-ea3e-4866-bd52-9a355f696efa
Feminisminkin suuri suunnitelma perustuu tähän.
https://www.youtube.com/watch?v=Y9TviIuXPSE

Vierailija
54/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä ihmetellään, miksi ihmiset pitää ylimääräiset asuntonsa mielummin tyhjänä kuin vuokraa, ainakin tuntemattomille.

Vierailija
55/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen luottotiedoton asuu kadulla :D

Vierailija
56/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Nikke,

Muuta tyttöystäväsi kanssa takaisin kotiin äitisi ja isäsi tai anopin ja appiukon helmaan sieltä voi löytyä hyväntekijä, joka haluaa rahoittaa teidän elämisen.

Moni vuokranantaja on joutunut ottamaan velkaan asunnon hankkimista varten. Ei pankki odottele velanmaksun kanssa päivää, jolloin teille sopii maksaa vuokra. 

Mikäli tämmöinen kuvittelemasi ilmainen asuminen olisi mahdollista, niin miksi me kaikki emme sitä käyttäisi hyväkseen? Miksi kukaan maksaisi asumisesta? Asutaan kaikki ilmaiseksi.

Minä muutin äitini luokse yksiöön ja joo, asun ilmaiseksi. Jotenkin silti tuntuu, etteivät kaikki kadehdi.

Vierailija
57/57 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikke 19 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikke 19 kirjoitti:

Aika sydämmetön olisi se vuokranantaja, joka heittäisi nuoren parin ulos vaikka olisi (muka) mahdollista häätää. Uskon ihmisten hyvyyteen.

Heh. Hänkin varmasti uskoi teidän maksukykyyn. Vuokraustoiminta ei ole mitään hyväntekeväisyyttä. Hänellä menee asunnosta joka kuukausi kuluja.

Miksi olette vuokranneet asunnon, jos teillä ei ole varaa maksaa sitä? Minne vuokrarahat ovat huvenneet?

Mun ja mun baben mielestä ei ole oikein, että asumisesta pitää maksaa paljon. Meidän mielestä asuminen ei maksa muuta kuin veden ja sähkön. Miksi maksaisinme satasia seinistä? Naurettavaa.

Jos arvelet, että ne seinät ovat vuokranantajalle ilmaiset, rakenna itse itsellesi ne seinät, niin tiedät, mitä ne oikeasti maksavat. Katto ja lattiakin ovat ihan kätevät olemassa. Ja se asunnon lämmittäminenkin maksaa.