Lapsi raivosi synttärilahjasta
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/493810-isoaiti-hammastyi-laste…
Juuri tämän ilmiön takia meillä ei koskaan ole teemasynttäreitä eikä lahjapusseja. Kokeilin niitä kyllä muiden mukana, kun ilmiö rantautui Suomeen, ja totesin että EI. Synttärit onnistuu hyvin ihan ilmankin! Miten muilla?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Nuo sisäleikkipuistosynttärit on varmaan siksi yleisempiä pääkaupunkiseudulla, koska moni asuu pienessä asunnossa kerrostalossa. Ei ole tilaa kotona.
Meillä esikoisen synttärit toukokuun lopussa oli yleensä aina kotona, koska lapset leikki suurimman osan aikaa tohkeissaan ulkoleikkejä isolla pihalla.
Kuopuksen juhlat on lokakuun alussa ja hänellä oli sitten taas useita "ulkoistettuja" juhlia - ihan siitä syystä että se mutapiha ei houkuttanut ja siksi että hän kävi koulua 15 kilsan päässä, jolloin oli loogista ettei ne kaikki luokkakaverit joutuneet ajelemaan tänne ja takaisin. Yksinkertaisempaa juhlia ne synttärit siellä ja sisällä.
Just näin. Lisäksi hoplop-synttäreissä pääsee tosi helpolla, mitä varmasti monet työelämässä olevat vanhemmat arvostavat. Ne joilla on aikaa ja tykkäävät itse leipoa, niin varmaankin mieluummin järjestetävät juhlat kotonaan. Olen kyllä eri mieltä tuosta kilpavarustelusta kyseisen mummon kanssa. Mitä kilpavarustelua leipomukset ja banderolit on? Eivät tule edes kalliiksi kun itse tekee. Ja nuo kiitospussit on yleensä sisältäneet vähän karkkia ja ehkä jonkun pienen jutun (ilmapallon/tarran/"rullapillin"/tms.) Ei mitään kallista. Jos olisi vaikka poniratsastusta ja pomppulinna kotipihalla, niin sitten ehkä voisi puhua kilpavarustelusta, mutta mikään mitä tuossa artikkelissa mainitaan ei ole mielestäni mitään erikoista. Ja sitten tuo lahjasta "raivoaminen". Itsellä tulee lähinnä mieleen, että juhliaan jännittänyt lapsi on ehkä ilmaissut pettymystään saadessaan jotain sellaista lahjaksi mitä hänellä jo on. Huonoa käytöstä toki, mutta kyseessä on kuitenkin vasta lapsi, itse ainakaan en jaksaisi vetää hernettä nenään tuollaisesta. Toki moukkamaisia vanhempiakin on, mutta emme voi tietää miksi vanhemmat eivät puuttuneet käytökseen, siihen on voinut olla syynä esim se, että tuntevat lapsensa ja tietävät että tunteenpurkaus menee nopeammin ohi kun siihen ei kiinnitä huomiota.
TÄMÄ! 👍🏼