Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eläkkeelle?

Vierailija
06.03.2017 |

Olen 57 vuotias pitkäaikaistyötön.

Olen aivan lopussa tällä hetkellä. Tuntuu että ei jaksa enää kauan.

Neuvokaa miten päästä eläkkeelle. Kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta vaikka on tuli- ja liikuntalimien sairauksia.

Lisäksi sydän- ja verenkirto sairauksia.

Ei pääse sairaseläkkeelle.

56v

Vierailija
22/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hirttosilmukka kaulassa lääkärin puheille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja mulla on suunnitelma tehdä nyt rahaa, jotta en ole tuossa tilanteessa 10 vuoden kuluttua, vaan jään silloin omalla kustannuksella eläkepäiviä odottamaan. Voisitko myydä omaisuutta ja elää niillä rahoilla eläkeikään asti ?

Vierailija
24/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistuvasti, muutamia kertoja päivystysaikaa lääkärille, syyllä ettei enää jaksa eteenpäin elää. Toivottomuus, syvä masennus. Siitä ehkä saa lähetteen psykiatriseen hoitoon kriisiosastolle ja tulee masennuslääkitys, jatkossa terapiaakin...Tuo toistetaan muutamia kertoja niin eiköhän ala tulla dokumenttia ainakin vakavasta masennuksesta ja ehkä kroonisesta masennuksesta ja voisi johtaa kuntoutustuelle, joka muuttuu työkyvyttömyyseläkkeeksi.

Vielä, jos taustalla on useita fyysisiä sairauksia,kipuja, särkyjä, lääkityksiä, jatkuvaa unettomuutta jne.. niin olettaisin niiden myös painavan arvioinnissa.

Masennusdiagnoosilla ei pääse eläkkeelle. Psykoottisella masennusdiagnoosilla voi päästä. Pillereitä on pakko ottaa ainakin apteekista, sillä vakuutuslääketieteen näkökulmasta pillerit ovat ihmeainetta, jolla masennus korjaantuu. Todellisuus on tietysti jotain ihan muuta, eli kannattaa heittää ne pillerit kaloille ruoaksi ja leikkiä niiden toimivan, jotta vakuutuslääketieteen edustaja on onnellinen.

On uutisoitu, että joka päivä jää/joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle n 10 alle 30v nuorta  mielenterveysongelmien vuoksi. Masennus varmaan yleisin syy?  Asiasta löytyy paljon tietoa.

Kyllä, psykoottinen masennus. Lääkärilehden artikkeli vedettiin jostain oudosta syystä pois mm. Iltasanomista, joissa kerrottiin miten psykoosilääkkeiden käyttö nuorilla on räjähtänyt käsiin. Ehkä THL:n keskusvalvomosta kävi käsky tai sitten oli jokin muu syy, mutta hauskaa oli se, että uutinen näkyi noin 10 minuuttia ja sitten se vain hävisi :)

Vierailija
25/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistuvasti, muutamia kertoja päivystysaikaa lääkärille, syyllä ettei enää jaksa eteenpäin elää. Toivottomuus, syvä masennus. Siitä ehkä saa lähetteen psykiatriseen hoitoon kriisiosastolle ja tulee masennuslääkitys, jatkossa terapiaakin...Tuo toistetaan muutamia kertoja niin eiköhän ala tulla dokumenttia ainakin vakavasta masennuksesta ja ehkä kroonisesta masennuksesta ja voisi johtaa kuntoutustuelle, joka muuttuu työkyvyttömyyseläkkeeksi.

Vielä, jos taustalla on useita fyysisiä sairauksia,kipuja, särkyjä, lääkityksiä, jatkuvaa unettomuutta jne.. niin olettaisin niiden myös painavan arvioinnissa.

Masennusdiagnoosilla ei pääse eläkkeelle. Psykoottisella masennusdiagnoosilla voi päästä. Pillereitä on pakko ottaa ainakin apteekista, sillä vakuutuslääketieteen näkökulmasta pillerit ovat ihmeainetta, jolla masennus korjaantuu. Todellisuus on tietysti jotain ihan muuta, eli kannattaa heittää ne pillerit kaloille ruoaksi ja leikkiä niiden toimivan, jotta vakuutuslääketieteen edustaja on onnellinen.

On uutisoitu, että joka päivä jää/joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle n 10 alle 30v nuorta  mielenterveysongelmien vuoksi. Masennus varmaan yleisin syy?  Asiasta löytyy paljon tietoa.

Kyllä, psykoottinen masennus. Lääkärilehden artikkeli vedettiin jostain oudosta syystä pois mm. Iltasanomista, joissa kerrottiin miten psykoosilääkkeiden käyttö nuorilla on räjähtänyt käsiin. Ehkä THL:n keskusvalvomosta kävi käsky tai sitten oli jokin muu syy, mutta hauskaa oli se, että uutinen näkyi noin 10 minuuttia ja sitten se vain hävisi :)

... tämä siis tapahtui tällä viikolla ...

Vierailija
26/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57 vuotias pitkäaikaistyötön.

Olen aivan lopussa tällä hetkellä. Tuntuu että ei jaksa enää kauan.

Neuvokaa miten päästä eläkkeelle. Kiitos.

Otat rennosti 7 vuotta, kuin olisit jo eläkkeellä. Se aika kuluu nopeasti. Sen jälkeen nostat vanhuuseläkettä.

Vierailija
27/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa päästää enään yhtään ihmistä eläkkeelle! Vaan Suomi tänä 100 vuotisjuhlavuotena tarvitsee kaikki kädet tekemään töitä! Ilman ahkeruutta emme onnistu tässä taloudellisessa tilanteessa. Vain työtä tekemällä Suomi nousee ja saavuttaa kukoistuksen!

Vierailija
28/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on näin 5-kymppisenä ihanaa! Iso osa sairastamisesta jäi pois, kun stressi työstä ja varsinkin kipeänä työssä olemisesta jäi pois. Toki niitä kivuliaampiakin päiviä on, mutta vähemmän kuin ennen.

En päässyt eläkkeelle mielenterveyssyistä vaan muutaman kroonisen ja kivuliaan sairauden tähden.

Hämmästyin kovasti, kun hakemus meni ekalla kerralla läpi, mutta olin ollut jo osatyökyv.eläkkeellä muutaman vuoden ennen täyseläkettä.

Oikotietä eläkkeelle ei ole, jos ei ole oikeasti sairas.

Ellet sitten halua esittää mielenterveyspotilasta, mutta siihenkin menee sitten useampi vuosi ja olet lopun iäksesi leimattu kaikissa terveydenhuollon papereissa. Sitäpaitsi on aika haasteellista huijata asiantuntevia psykiatreja ja pitää mielessä oma keksitty hulluushistoriansa.

Vierailija
29/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaile naapurin lapsia. Heilu pihalla vesurin kanssa. Vastusta virkavaltaa. Hymyile psykoottisesti. Hankkiudu  mielisairaalaan. Sen jälkeen pääset kokeilemaan eri lääkkeitä. Rauhoitut niillä. Karkaa. Palaa takaisin. Pidä hauskaa. Tee ihan överisti kaikki. 

Eri asia jaksatko täysijärkisenä  hengailla sairaalassa mielenterveyspotilaiden keskellä. Koska siellä on niitäkin, jotka on ihan oikeesti sairaita...

Vierailija
30/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhkaile naapurin lapsia. Heilu pihalla vesurin kanssa. Vastusta virkavaltaa. Hymyile psykoottisesti. Hankkiudu  mielisairaalaan. Sen jälkeen pääset kokeilemaan eri lääkkeitä. Rauhoitut niillä. Karkaa. Palaa takaisin. Pidä hauskaa. Tee ihan överisti kaikki. 

Eri asia jaksatko täysijärkisenä  hengailla sairaalassa mielenterveyspotilaiden keskellä. Koska siellä on niitäkin, jotka on ihan oikeesti sairaita...

Ai niin unohtui. Äänet. Kuule erilaisia ääniä.

Vierailija
31/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nosta ihan rennosti vaan työttömyyskorvausta ja tuet päälle, ja lakkaa stressaamasta! Ei sinua kukaan enää palkkaa, joten huoletta voit silloin tällöin pistää hakemuksia menemään, ei ole pelkoa haastatteluun joutumisesta.

Elä niinkuin olisit jo eläkkeellä.

Vierailija
32/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten eläkkeen saa mielenterveyssyistä. Tuki- ja liikuntaelinten osalta pitää olla todella paljon kulumia, keinoniveliä jne ja vammaisuusprosentti suuri, jotta saisit eläkkeen. Vakuutuslääketiede lähtee siitä, että neliraajahalvaantunutkin voidaan kouluttaa sänkyjen koemakaajaksi, eli aitoja työmahdollisuuksia ei millään tavoin huomioida eläkepäätöksessä. Helpointa on hankkia itselle skitsofrenikon paperit. Sellaiset saat sopivilla huumeilla ja lääkkeillä. Näytelläkin voit, mutta opettele näyttelemään kunnolla!

Kyllä psykiatri aidon skitsofreenikon tunnistaa.

Niin minäkin, olen itse sellainen.

Terve, elämäänsä tyytyväinen, aloitekykyinen ihminen ei halua pikkuruista tk-eläkettä,

jos suinkin kykenee elämään vähän leveämmin palkalla.

Itse ottaisin työläisen statuksen ja palkan paljon mieluummin, kuin olisin skitsofreenikko.

Kyllä terveen eläkkeelle hinkuvan ihmisen päässä jotain vikaa on, eli on aihettakin joutua eläkkeelle jos ei muusta unelmoi.

Minua kiinnostaa skitsofrenian aiheuttaja. Voiko se olla ainoastaan elimellinen, päävamma tms? Vai voiko se olla myös jotain muuta? Kysymys: oletko koskaan ottanut osaa okkultismiin? Spiritismi, ouija-peli, jne. En suosittele niitä koskaan kokeilemaan, haluan vaan tietää onko näillä mitään yhteyttä?

Vierailija
33/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avohoidossahan ne potilaat nykyään ovat, pääosin?

Vierailija
34/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain aidosta mielenkiinnosta kyselen tyhmiä. Miksi haluatte eläkkeelle? Kasvaako silloin tulot? Mikä erottaa eläkeläisen päivät työttömän päivistä? Eikö työttömänäkin voi tehdä haluamiaan asioita ja viettää aktiivista elämää samoin kuin eläkeläisenäkin? Työttömän tulee tietenkin hakea aktiivisesti töitä, mutta eihän se tarkoita kuin tunnin, pari päivässä?

Vai onko kyse enemmän "statuksen" muuttumisesta? Onko se kunniallisempaa olla eläkeläinen kuin työtön? Vai onko kyse siitä, ettei enää halua, että kukaan vaatii sinulta mitään, vaan saisi vain "olla rauhassa viranomaisilta"?

Ja ihan oikeasti en nyt kettuile, vaan olen oikeastaan aidosti kiinnostunut. Itse olen toki selvästi nuorempi (40+), mutta olisi kauhistus joutua eläkkeelle ja siirtyä viettämään ehtoopuolen elämää. Työttömyyskin tuntuisi jotenkin enemmän elämältä.

Vierailija
35/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten eläkkeen saa mielenterveyssyistä. Tuki- ja liikuntaelinten osalta pitää olla todella paljon kulumia, keinoniveliä jne ja vammaisuusprosentti suuri, jotta saisit eläkkeen. Vakuutuslääketiede lähtee siitä, että neliraajahalvaantunutkin voidaan kouluttaa sänkyjen koemakaajaksi, eli aitoja työmahdollisuuksia ei millään tavoin huomioida eläkepäätöksessä. Helpointa on hankkia itselle skitsofrenikon paperit. Sellaiset saat sopivilla huumeilla ja lääkkeillä. Näytelläkin voit, mutta opettele näyttelemään kunnolla!

Terve, elämäänsä tyytyväinen, aloitekykyinen ihminen ei halua pikkuruista tk-eläkettä,

Itse ottaisin työläisen statuksen ja palkan paljon mieluummin, kuin olisin skitsofreenikko.

Kyllä terveen eläkkeelle hinkuvan ihmisen päässä jotain vikaa on, eli on aihettakin joutua eläkkeelle jos ei muusta unelmoi.

Minua kiinnostaa skitsofrenian aiheuttaja. Voiko se olla ainoastaan elimellinen, päävamma tms? Vai voiko se olla myös jotain muuta? Kysymys: oletko koskaan ottanut osaa okkultismiin? Spiritismi, ouija-peli, jne. En suosittele niitä koskaan kokeilemaan, haluan vaan tietää onko näillä mitään yhteyttä?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta siis mitä hittoa? Ei, skisofrenia ei puhkea mistään päävammasta eikä sillä ole mitään yhteyttä okkultismiin. Mistä tuollaista sait päähäsi?

Suosittelen googlettamaan skitsofrenian.

Vierailija
36/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolta kysyit, mutta siis mitä hittoa? Ei, skisofrenia ei puhkea mistään päävammasta eikä sillä ole mitään yhteyttä okkultismiin. Mistä tuollaista sait päähäsi?

Eihän siihen ole keksitty parannusta niin mistä se aiheuttaja sitten tiedetään? Mä luulin että sitä ei nimenomaan tiedetä.

Vierailija
37/38 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole niin yksioikoista, kuin sen kuvittelisi olevan. Nimenomaan päähän kohdistuneet vammat voivat aiheuttaa muutoksia käytöksessä ilmeten esimerkiksi skitsofreniana. Potilaskertomuksista luettua...

Vierailija
38/38 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.