Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä eläkkeelle?

Vierailija
06.03.2017 |

Olen 57 vuotias pitkäaikaistyötön.

Olen aivan lopussa tällä hetkellä. Tuntuu että ei jaksa enää kauan.

Neuvokaa miten päästä eläkkeelle. Kiitos.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
2/38 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tuon ajatuksen kanssa juttelemaan psykiatrille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
4/38 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin tahtoisin tietää, miten vaivainen pitää pitkäaikaistyöttömän olla, että hänelle myönnetään työkyvyttömyyseläke, kun ikäkin on jo sama kuin aloittajallakin?

Onko täällä sellaisia, jotka ovat huijaamalla mielenterveytensä puolesta päässeet eläkepäiville?

Vierailija
5/38 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan virallinen pykälä, että yli 60-vuotiaiden hakemukset käsitellään höllemmin kuin muiden. Ei tuohon ikärajaan sinulla enää niin pitkä aika ole.

Vierailija
6/38 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin tuon 60 reilu kuukausi sitten. Nythän voin kai sitten aloittaa sairastelun oikein urakalla. On kulumaa polvissa, toistuvia jännetupentulehduksia (onko jo ehkä muuttumassa krooniseksi?), olkapään kalkkkeumia ja limapussintulehduksia ja näiden vaivojen myötä on masennuskin alkanut vaivaamaan.

Vierailija
7/38 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
8/38 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisitte töitä yhtä suurella innolla kuin eläkettä.

Vierailija
9/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
10/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele rauhassa ikävuotta 65. Sinut työnnetään eläkkeelle, vaikka haluaisit jatkaa. Toki olin sairas, mutta osasin kätkeä sen. Kokemusta siis on.

Vierailija
11/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottele rauhassa ikävuotta 65. Sinut työnnetään eläkkeelle, vaikka haluaisit jatkaa. Toki olin sairas, mutta osasin kätkeä sen. Kokemusta siis on.

AP on pitkäaikaistyötön. Mistä hänet työnnetään eläkkeelle 65-vuotiaana, työttömyyskortistostako?

Vierailija
12/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakisitte töitä yhtä suurella innolla kuin eläkettä.

Olen nro 6. Helppoahan se on huudella noin. Minä olen vajaakuntoisena työnhakijana TE-toimistossa. Eipä töitä enää löydy tämän ikäiselle täti-ihmiselle, joka ei pysty nostelemaan enää mitään painavia juttuja ilman, että olkapää tai ranne suuttuu ja kipeytyy. En liioin pysty tekemään mitään sellaisia hommia, joissa ollaan tuntikaupalla tietokoneella ja staattisessa asennossa. Olkapää ja ranne suuttuvat siitäkin. Kunhan ketkuttelen taas pari kuukautta sairauspäivärahoilla, voinkin mennä luottolääkärini pakeille hakemaan B-todistuksen kuntoutustukea varten.

Vierailija
13/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten eläkkeen saa mielenterveyssyistä. Tuki- ja liikuntaelinten osalta pitää olla todella paljon kulumia, keinoniveliä jne ja vammaisuusprosentti suuri, jotta saisit eläkkeen. Vakuutuslääketiede lähtee siitä, että neliraajahalvaantunutkin voidaan kouluttaa sänkyjen koemakaajaksi, eli aitoja työmahdollisuuksia ei millään tavoin huomioida eläkepäätöksessä. Helpointa on hankkia itselle skitsofrenikon paperit. Sellaiset saat sopivilla huumeilla ja lääkkeillä. Näytelläkin voit, mutta opettele näyttelemään kunnolla!

Vierailija
14/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomattavasti nuorempi, mutta on kulumia, keinonivel, selkärangassa kolme eri diagnoosia ja vielä mahakin leikattu kolmeen kertaan. En päässyt eläkkeelle, vaan minut uudelleen koulutetaan. 

Olen kyllä  koulussa viihtynyt, mutta hiukan epäilen löydänkö oikeasti vielä töitä. Olen valmistuessani jo viisikymppinen..

Vierailija
15/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvasti, muutamia kertoja päivystysaikaa lääkärille, syyllä ettei enää jaksa eteenpäin elää. Toivottomuus, syvä masennus. Siitä ehkä saa lähetteen psykiatriseen hoitoon kriisiosastolle ja tulee masennuslääkitys, jatkossa terapiaakin...Tuo toistetaan muutamia kertoja niin eiköhän ala tulla dokumenttia ainakin vakavasta masennuksesta ja ehkä kroonisesta masennuksesta ja voisi johtaa kuntoutustuelle, joka muuttuu työkyvyttömyyseläkkeeksi.

Vielä, jos taustalla on useita fyysisiä sairauksia,kipuja, särkyjä, lääkityksiä, jatkuvaa unettomuutta jne.. niin olettaisin niiden myös painavan arvioinnissa.

Vierailija
16/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuvasti, muutamia kertoja päivystysaikaa lääkärille, syyllä ettei enää jaksa eteenpäin elää. Toivottomuus, syvä masennus. Siitä ehkä saa lähetteen psykiatriseen hoitoon kriisiosastolle ja tulee masennuslääkitys, jatkossa terapiaakin...Tuo toistetaan muutamia kertoja niin eiköhän ala tulla dokumenttia ainakin vakavasta masennuksesta ja ehkä kroonisesta masennuksesta ja voisi johtaa kuntoutustuelle, joka muuttuu työkyvyttömyyseläkkeeksi.

Vielä, jos taustalla on useita fyysisiä sairauksia,kipuja, särkyjä, lääkityksiä, jatkuvaa unettomuutta jne.. niin olettaisin niiden myös painavan arvioinnissa.

Masennusdiagnoosilla ei pääse eläkkeelle. Psykoottisella masennusdiagnoosilla voi päästä. Pillereitä on pakko ottaa ainakin apteekista, sillä vakuutuslääketieteen näkökulmasta pillerit ovat ihmeainetta, jolla masennus korjaantuu. Todellisuus on tietysti jotain ihan muuta, eli kannattaa heittää ne pillerit kaloille ruoaksi ja leikkiä niiden toimivan, jotta vakuutuslääketieteen edustaja on onnellinen.

Vierailija
17/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennusdiagnoosilla ei pääse eläkkeelle. Psykoottisella masennusdiagnoosilla voi päästä. Pillereitä on pakko ottaa ainakin apteekista, sillä vakuutuslääketieteen näkökulmasta pillerit ovat ihmeainetta, jolla masennus korjaantuu. Todellisuus on tietysti jotain ihan muuta, eli kannattaa heittää ne pillerit kaloille ruoaksi ja leikkiä niiden toimivan, jotta vakuutuslääketieteen edustaja on onnellinen.

On uutisoitu, että joka päivä jää/joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle n 10 alle 30v nuorta  mielenterveysongelmien vuoksi. Masennus varmaan yleisin syy?  Asiasta löytyy paljon tietoa.

Vierailija
18/38 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten eläkkeen saa mielenterveyssyistä. Tuki- ja liikuntaelinten osalta pitää olla todella paljon kulumia, keinoniveliä jne ja vammaisuusprosentti suuri, jotta saisit eläkkeen. Vakuutuslääketiede lähtee siitä, että neliraajahalvaantunutkin voidaan kouluttaa sänkyjen koemakaajaksi, eli aitoja työmahdollisuuksia ei millään tavoin huomioida eläkepäätöksessä. Helpointa on hankkia itselle skitsofrenikon paperit. Sellaiset saat sopivilla huumeilla ja lääkkeillä. Näytelläkin voit, mutta opettele näyttelemään kunnolla!

Kyllä psykiatri aidon skitsofreenikon tunnistaa.

Niin minäkin, olen itse sellainen.

Terve, elämäänsä tyytyväinen, aloitekykyinen ihminen ei halua pikkuruista tk-eläkettä,

jos suinkin kykenee elämään vähän leveämmin palkalla.

Itse ottaisin työläisen statuksen ja palkan paljon mieluummin, kuin olisin skitsofreenikko.

Kyllä terveen eläkkeelle hinkuvan ihmisen päässä jotain vikaa on, eli on aihettakin joutua eläkkeelle jos ei muusta unelmoi.

Vierailija
19/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
20/38 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko enemmän teille jäisi kuussa nettona käteen, jos nyt pääsisitte eläkkeelle sen sijaan, että teitä roikotetaan väkisin kortistossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan