Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huumeystävät vaihtoon ja miten saada uusia ystäviä?

Vierailija
06.03.2017 |

Olen tässä vakavasti jo harkinnut ystäväpiirin vaihtoa. Mutta onko se kuinka helppoa? En edes varmaan osaa etsiä uusia ystäviä mistään taikka mitenkään.

Syynä on siis se että melkein jokaisesta ystävästäni on tullut viihdenarkkareita.. Itsekin siis olen käyttänyt aika paljon päihteitä, mutta enää ei oikeastaan kiinnosta.. Huomannut että huumeet kuten mitkä tahansa päihteet tuhoavat liiallisesta käytöllä elämän..

Kuinka voisin kertoa ystävilleni ystävällisesti että en halua heidän kanssaan enään pyöriä jos he ovat kuosanneet?
Ja suurempana kysymyksenä kuinka saisin uusia ystäviä ja mistä?

Asun Tampereella ja olen 22-vuotias. En opiskele enkä ole päässyt töihin..

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma! Ei ehkä kannata kertoa näille ystäville mitään. Vastaat vain yhä harvemmin ja lyhyemmin viesteihin, etkä itse laita enää viestejä. Ehkä kannattaa mennä myös terapiaan käsittelemään asioita. Sitten kun koet pystyväsi opiskelemaan niin haet kouluun. Varmasti saat uusia kavereita.

Vierailija
42/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudottauduin aika tylysti pois porukoista. Jos joku halusi mua kahdestaan tavata suostuin siihen, mutta ilmoitin etten katsele käyttöä eikä mulle kannata tarjota. Jos tän jälkeen mulle jotain vielä tyrkytti katkasin välit lopullisesti ja rumasti.

Aloin enemmän liikkua niitten tuttujen kanssa, jotka ei käyttäneet ja osasta tuli sitten ystäviä. Päihdeajoilta jäi lopulta jäljelle yksi ystävä, joka ei koskaan mokannut mun kanssa välejään. Sekin lopetti sitten lopulta käytön.

Ymmärrän 100% halusi vaihtaa porukoita. Hauskan alun jälkeen hommat happanee aika nopeesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailu-urheilusta saa hyvin adrenaliini kiksejä ja uusia kavereita.

Vierailija
44/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap :(

Vierailija
45/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot niin White trash

Vierailija
46/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta. Vähintään toiselle puolelle kaupunkia, mutta parempi olisi muuttaa kokonaan uudelle paikkakunnalle. Jos et muuta keksi, niin hakeudu johonkin kouluun ja aloita sitä kautta uusi elämä. Koulussa saa uusia kavereita ja vanhat piirit on helpompi unohtaa.

Suosittelen myös ainakin väliaikaisesti kaikkien päihteiden käytön lopettamista. Jos saat uusia kavereita ja käy heidän kanssa juomassa, niin jos tuossa uudessa kaveripiirissä sattuu liikkumaan muitakin aineita, niin sun on liian helppo ajautua uudelleen vääriin kuvioihin. Siksi olisi selkeämpää pistää käyttö vaikka tämän vuoden ajaksi kokonaan poikki. Tiedän, tuo voi olla kova vaatimus, mutta nyt puhutaan kuitenkin sun tulevaisuudesta ja tiedät itsekin mitä siellä väärällä puolella voi odottaa.

Vierailija
47/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin kommentoin, mutta nyt on pakko kun liippaa niin läheltä omia kokemuksiani.

Olen itse juuri samaisesta syystä n. 10 vuotta sitten pistänyt kaverit ns."vaihtoon" yksi jäi joka on lähin ystäväni vieläkin, mutta hänellä opiskelut vei eri kaveriporukkaan tästä ns. bile/huume porukasta ja minulla lapsi.  En suoranaisesti pistänyt välejä poikki vanhoihin tuttuihin ja moikkaan vieläkin jos tavataan, mutta olen huomannut ettei meillä kamalasti juteltavaa selvinpäin ole ollutkaan ns. bile kavereiden kanssa, joten yhteydenpito luonnollisesti jäi vähemmälle silloin ja lopahti myöhemmin oikeastaan kokonaan.

Itse sain uusia kavereita opiskellessani ja myöhemmin työelämässä. Suosittelen uudestaan opiskelupaikan tai työpaikan hakua, miksei vaikka ihan eri kaupungista, mikäli sinulla siihen on mahdollisuus?  :) 

Vierailija
48/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En osaa vastata tuohon huume juttuun muuta kuin älä pidä "ystäviin" yhteyttä enää paljoon.

Mutta uusia ystäviä kysymykseen pystyn vastaamaan. Asun myös Tampereella olen 23v.

Olen itse saanut uusia ystäviä ihan Facebookin kautta ja jos haluat ystäviä laita sinne ilmoitus :) Itse varmasti olisin ystäväsi :)

Vierailija
49/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tunnenkohan sut. :)

Mutta tiedän mitä käyt läpi. Itsekin jätin taakseni tuommoiset kuviot ja piirit ja jätin muutaman hyvän ystävän taakseni, ja sanoin, että vaikka kahvilla tai syömässä olis kiva käydä jos tulisivat selvinpäin. Arvaa vaan, onko näkynyt tai kuulunut.. Nyt ovat ihan pohjalla ja umpinistejä nykyään. Kärsin kans siitä ongelmasta, etten tiedä mistä niitä uusia kavereita vois löytää. Kun ei just opiskele tai käy töissä, en juo enkä käy baareissa, ei oo harrastuksia.. Ei tapaa missään ketään, pakko sanoa et alkaa tässä jo vähän erakoitua! 

Vierailija
50/51 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun aloitukseen todella paljon. Olen myös vähän reilu parikymppinen nainen Tampereelta ja näissä "viihdenarkkari"piireissä tuli pyörittyä liikaakin. Tiedän mitä käyt läpi, itsekin tunsin alussa oloni tosi yksinäiseksi, mutta samalla olin ylpeä siitä että tajusin jättää leikit ajoissa kesken. Ei vaan enää kiinnostanut ravata joka viikonloppu milloin missäkin bileissä ja jatkoilla ja oma mielenterveys alkoi kärsiä huumeiden takia. Nykyään suurin osa entisistä kavereista ajautuu kokoajan vaan syvemmälle päihdeongelmiinsa eivätkä itse sitä edes huomaa. Näen sieluni silmin miten 5-10 vuoden päästä jostain heistä on tullut täyspäiväinen nisti, joku todennäköisesti kuollut, ja sitten on se pieni osa joka lopettaa käytön ajoissa ja alkaa elää ns. "normaalia elämää".

Onko sulla yhtään kavereita jotka ei käytä? Itse aloin ottamaan yhteyttä sellaisiin ihmisiin vaikken ennen juuri heidän kanssaan hengaillut, ja alun outouden jälkeen uudet kaveripiirit alkoivat muodostumaan ja syvenemään kun vain jaksoi itse olla aktiivinen. Olen myös keskittynyt salilla käymiseen ja muutenkin itsestäni huolta pitämiseen, pohdiskellut mitä elämältäni haluan ja opetellut nauttimaan elämän pienistä iloista. Nykyään jostain aamulenkistä ihanassa säässä tai jostain hyvästä biisistä saa niin mahtavia viboja, sellaisia joita ennen sai vain essopäissään bilettämässä. Keskity ap omaan hyvinvointiisi ja tee asioita mistä tykkäät, keksi joku uusi harrastus jonka kautta saisit uusia kavereita tai aloita vaikka kokonaan uudestaan toisella paikkakunnalla. Tuli mieleen onkohan ap joku tuttuni kun nämä kamapiirit on suhteellisen pienet täällä. :) Jokatapauksessa toivon kaikkea hyvää sulle!

Vierailija
51/51 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap oot päättänyt?