Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huumeystävät vaihtoon ja miten saada uusia ystäviä?

Vierailija
06.03.2017 |

Olen tässä vakavasti jo harkinnut ystäväpiirin vaihtoa. Mutta onko se kuinka helppoa? En edes varmaan osaa etsiä uusia ystäviä mistään taikka mitenkään.

Syynä on siis se että melkein jokaisesta ystävästäni on tullut viihdenarkkareita.. Itsekin siis olen käyttänyt aika paljon päihteitä, mutta enää ei oikeastaan kiinnosta.. Huomannut että huumeet kuten mitkä tahansa päihteet tuhoavat liiallisesta käytöllä elämän..

Kuinka voisin kertoa ystävilleni ystävällisesti että en halua heidän kanssaan enään pyöriä jos he ovat kuosanneet?
Ja suurempana kysymyksenä kuinka saisin uusia ystäviä ja mistä?

Asun Tampereella ja olen 22-vuotias. En opiskele enkä ole päässyt töihin..

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdatko helluntalaisnuoriin?

t: mies 22

Vierailija
2/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aivan sama ongelmana.. asun Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita etsitäänystävää.com ilmoitus.

Vierailija
4/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa sama myös... neuvoja kaivataan..

Ei jaksa enään sitä "istutaan ja narkataan"

Vierailija
5/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaihdatko helluntalaisnuoriin?

t: mies 22

En, mutta en halua narkatakkaan enään. Haluaisin vain ystäviä joiden kanssa käydä VAIN juomassa alkoholia..

Itselläni niin huono itsekuri että "väärässä" seurassa helposti ajaudun käyttämään huumeita.

Ap

Vierailija
6/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa käymään salilla vaikka ensin. Koettakaa olla selvin päin ja löytämään oma persoonallisuutenne ja työstää asioita,jotka on jääneet vähemmälle huomiolle kun ootte käyttäneet. Koska olette nähneet sukulaisenne tai perheenne viimeksi? En tarkoita että tarvii alkaa elämään kilttiä, tylsää ja ei tapahtumarikasta elämää kokonaan, mutta sellainen rauhoittumisvaihe voi olla ihan hyvä siinä kun totuttelee olemaan selvänä. Se selvinpäin olo voi olla aluksi tylsää ja pelottavaa, niin voi olla kiva viettää aikaa tuttujen ja turvallisten ihmisten kanssa, jos perheessä sellaisia teille on.

Musiikki on myös hyvä korvike mistä saa tunteita ja elämyksiä, itse soitan kitaraa.

Ja onnea valitsemallanne tielle, se tuntuu hyvältä kun saa sellaisia kavereita joiden lupauksiin voi luottaa,jotka kuuntelee ja on läsnä ja jotka muistaa mitä on puhuttu. Ei sillä,etteikö huumeiden käyttäjissä olisi mukavia ihmisiä, mutta kyllä heissä kieltämättä ikäviä ominaisuuksia löytyy.

Vierailija
7/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kamppaillut muutama vuosi sitten saman asian kanssa. Vaihdoin kuitenkin ystäväpiiriä. Siinä oli kaikenlaista, pelotti ja tahdoin monesti lähteä vanhalle tielle. Onneksi en kuitenkaan lähtenyt.

Nyt olen ollu 2vuotta 35päivää selvänä. Vanhoista ystävistä ei enään kuulu kuin vain silloin tällöin. Totu myös siihen että he eivät enää pidä yhteyttä. Uusia ystäviä sain kun aloin uudestaan opiskelemaan.

Ps. Eikö yhteishaku ole nyt? Kannattaa hakea :) Tsemppiä!

Vierailija
8/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia ystäviä ei saa ihan tuosta vaan. Useimmat ovat varmasti epäluuloisia ja pitävät sinua huonona seurana. Kannattaa varautua hetken yksinäisyyteen, jos ei halua liittyä johonkin uskonnoliseen lahkoon.

Vierailija
9/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit kun ymmärrät, että alkokin on huume, niin...

http:// nasuomi.org

Vierailija
10/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot niin White trash

Vierailija
11/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde opiskelemaan! Saat ihan uuden elämän ja tulevaisuuden! Voi olla itsestään ylpeä ja saa rytmin päiviin.

Vierailija
12/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini pääsi eroon huumepiireistä muuttamalla pois asuinpaikkakunnaltaan toiseen kaupunkiin opiskelemaan. Myös poikaystävä löytyi toiselta paikkakunnalta. Vanhoja kavereita ei juurikaan tapaa.

Vierailija
13/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sitten alkoholiakaan vetää.

Alkoholi on todella vaarallista pitkään käytettynä. Siihen koukuttuu hyvin varmasti ja pikkuhiljaa käyttö lisääntyy ja nelikymppisenä sitä sitten vedetään trapetsilla työelämän, perhe-elämän ja alkoholin kanssa.

Se ensimmäinen aamu kun tajuat että et pääse töihin ja joudut soittamaan pomolle.

Kun lapsesi soittaa että meidänhän piti tavata sielä ja täällä ja olet päissäsi keskellä päivää. Heräät todella humalassa ja sössötät että et pääse nyt.

En tiedä huumeista mutta älä ainakaan alkoholia käytä. Jos käytät niin älä ainakaan kerran viikossa tai kerran kuussa. Ota juhannuksena ja jouluna niin ehkä et jää koukkuun.

Alkoholin aiheuttama riippuvuus on salakavala.

Me ryypätään vaimon kanssa tälläkin hetkellä, kun lapset tulee lomilta kotiin niin ryypätään silloinkin mutta kohtuudella.

Vierailija
14/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täysjärkinen joka haluaa pitää elämänsä kunnossa ja ongelmattomana ei halua olla entisen eikä nykyisen narkkarin ystävä. Nämä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin nähty. Pelkkiä ongelmia ja repsahtelua takaisin päihteisiin tiedossa. 

Vierailija
15/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt vaan nauttia siitä valitsemastaan seurasta siellä päihderiippuvaisten rikollisten keskellä. Normaali elämään sulla ei ole enää paluuta. Tsori.

Vierailija
16/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan täysjärkinen joka haluaa pitää elämänsä kunnossa ja ongelmattomana ei halua olla entisen eikä nykyisen narkkarin ystävä. Nämä on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin nähty. Pelkkiä ongelmia ja repsahtelua takaisin päihteisiin tiedossa. 

Ihan kuin olisi olemassa vain toivottomia narkkareita ja täysin päihteettömiä ihmisiä. Viihdekäyttäjissä on joukossa paljon nimenomaan niitä nuoria, joilla seura ratkaisee ja ryhmäpaine ajaa välillä päihteilemään. He eivät välttämättä ole varsinaisesti riippuvaisia eivätkä saa itse aineesta suurta nautintoa mutta haluavat kuulua joukkoon. Sitten on niitä, jotka kuosaavat yksinkin koko ajan eivätkä edes halua eroon. Aloittaja kuulostaa siltä että nappailee välillä "siisteissä porukoissa" tyyliin tai essoja tai sieniä kun ei ole parempaakaan tekemistä. On ihan eri asia käyttääkö maltillisesti vaikka psykedeelejä muutaman kerran vuodessa vai vetääkö joka toinen viikonloppu piriä kun muuten olemassa oleminen ahdistaa.

Vierailija
17/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot heille, että näet heitä mielellään selvinä ja pyrit sopimaan tapaamiset sellaisiin paikkoihin ja kellonaikoihin, että todennäköisesti selvinä ovatkin. No, tätä testasin itse ja ei toiminut, mutta se oli ensimmäinen askel. Lopulta aloin vain hiljalleen lopettaa näiden ihmisten näkemisen, kun olin aina "natsi", "suvaitsematon", "kuvittelin olevani muita parempi", kun aloin ladella heille sääntöjä... Menetin kaikki ystäväni tai siis luovuin heistä yhtä lukuunottamatta, sillä muut ovat päihdeongelmaisia, tämä jäljelle jäänyt aivan eri piireistä.

Onneksi minulla on työ, työpäivinä aika kuluu nopeasti ja työkaverit helpottavat yksinäisyyden tunnetta. Opiskeluihin, työelämään tai edes harrastukseen kiinni pääseminen olisi hyödyksi tuossa uusiin ihmisiin tutustumisessa ja oman elämän erkaannuttamisessa päihdepiireistä. Jos sulla suinkin on kavereita, jotka käyttää harvemmin tai eivät ollenkaan, ole heidän seurassaan. Heidän kauttaan tapaat varmasti ihmisiä, joiden elämässä on muutakin.

Vierailija
18/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Sitä saa mitä tilaa

Ehkä opit'sen sä nyt

Jos kaiken itse pilaa, on turha olla pettynyt

Sitä saa mitää tilaa

Täysin mitoin, tukkupäin

Hei, usko pois mun kultasein

Niin on juttu näin...

Vierailija
19/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan on tavallaan laittomuus eikä itse aineet.

Pelkäät että sinulle tulee ongelmia laittomuudesta ja tahdot olla vapaa ongelmista.

Millainen mielipide sinulla olisi jos huumausaineet olisi yhteiskunnassamme siedettyjä. Eli niistä ei tuomittaisi käyttäjiä ja ketään ei haukuttaisi narkkariksi tai halveksuttaisi?

Hylkäisitkö vakavasti sairastuneen ystävän?

Luulen että suurin ongelma on että pelkäät ongelmia joita voi seurata sinulle ystävistäsi.

Eli tavallaan itsekkäästi ja pelkurimaisesti pysyt erossa ongelmista joita yhteiskunta tuottaa käyttäjille vaikka olisivat muuten ihan normi kansalaisia.

Vierailija
20/51 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on tavallaan laittomuus eikä itse aineet.

Pelkäät että sinulle tulee ongelmia laittomuudesta ja tahdot olla vapaa ongelmista.

Millainen mielipide sinulla olisi jos huumausaineet olisi yhteiskunnassamme siedettyjä. Eli niistä ei tuomittaisi käyttäjiä ja ketään ei haukuttaisi narkkariksi tai halveksuttaisi?

Hylkäisitkö vakavasti sairastuneen ystävän?

Luulen että suurin ongelma on että pelkäät ongelmia joita voi seurata sinulle ystävistäsi.

Eli tavallaan itsekkäästi ja pelkurimaisesti pysyt erossa ongelmista joita yhteiskunta tuottaa käyttäjille vaikka olisivat muuten ihan normi kansalaisia.

En ole aloittaja, mutta ainakin omalla kohdallani aineiden laittomuus ja sen mukanaan tuomat ongelmat eivät häirinneet minua pätkän vertaa. Minua häiritsi se, että kaverit olivat jatkuvasti sekaisin tai ainakin päihteet ja mistä saisi seuraavan kerran olivat pitkälti ainoa keskustelun aihe. Mitään normaalia tekemistä ei kannattanut edes koettaa järjestää, koska se kuitenkin peruuntui, koska "saadaan kyyti nyt, lähdetään hakemaan ainetta XYZ Tukkuvaarasta", lupaukset eivät pitäneet. Ja koeta itse viettää aikaa päihtyneiden kanssa, kun et itse halua käyttää. Se on niin tylsää ja rasittavaa, että helposti vetää itsekin jotain ihan vain siksi, että kestää seuraa.