Mökin vuokraaja ei suostu lähtemään mökiltämme!
Olisi eilen pitänyt lähteä, vuokrasopimus loppui myös eiliseen. Oli vuokrattu siis viikoksi. Nyt ilmoitti että tykkääkin paikasta eikä lähde, pitäisi kuulemma hankkia häätö?!
Kommentit (74)
Menet mökille jonkun kanssa, soitat poliisit, että mies ei suostu poistumaan. Poliisi tulee ja poistaa miehen.
Kyllä 112 kautta saa poliisin poistamaan kutsumattoman vieraankin, joka ei suostu lähtemään. Jos minun mökilleni joku majoittuisi soittaisin poliisit. Tämä mökki taitaa olla Porvoossa ;)
Vierailija kirjoitti:
Soitat 112 ja kerrot missä pulassa olet. Tuossa rikotaan kotirauhaa. Pyydät poliisit avuksi, kyllä lähtee.
Tuo yritys kilpistyisi hätäkeskuspäivystäjän sensuuriin. Eihän tuollainen ole alkuunkaan hätätapaus jos joku hyvässä hapessa asuu ja nauttii mökkielämästä ja tykkää siitä.
Tullaanko apuhun? Sano tapaamispaikka ja aika.
Vierailija kirjoitti:
Tullaanko apuhun? Sano tapaamispaikka ja aika.
Mullakin olisi täällä isokokoinen mies valmiina auttamaan, jos mökki osuu järkevän ajomatkan päähän.
Tää on keksitty tarina. Koska oikeasti jos ihminen omistaa mökin, ja menee omalle mökilleen, ja siellä on joku vieras (jonka viikkovuokra-aika on päättynyt) ja vieras kieltäytyy lähtemästä, niin kyllä häke laittaa poliisin sinne turvaamaan omistajan oikeus olla omalla mökillään ilman luvatonta tunkeutujaa. Häkeen pitää sanoa, että olen omalla mökilläni ja tänne on tunkeutunut vieras henkilö, joka kieltäytyy käskystäni lähtemästä.
Vierailija kirjoitti:
No soitin nyt sitten hätäkeskukseen, eivät lähetä poliiseja sinne, koska en ollut minkäänlaisessa vaarassa. Siis ei ollut mitenkään uhkaava tilanne. Eikä kyse ole minun asunnostani joten eivät lähetä tuollaisen takia poliiseja.
Ap
No nyt meni tää provo kyllä plörinäksi :D ei mitenkään mahollista että poliisi ei auta mökin omistajaa häätämään ilman sopimusta olevaa mökinvaltaajaa ulos sieltä. Se on sun omaistuutta eikä siihen muut saa kajota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkämaalainen asukas? Miten hän voi tuntea Suomen lakia että edes tietää mitä häätö tarkoittaa?
Siis suomalainen nuori mies. Opiskellut suomalaisessa yliopistossa ja ollut töissä ulkomailla, nyt palannut Suomeen.
No en siinä tilanteessa alkanut naisena vänkäämään, vaan lähdin pois. Minulla ei missään tapauksessa ole varaa kysyä lakimieheltä apuja tässä asiassa.
Ap
Soita nyt poliisille. Kai sulla siihen on varaa?
Käyn huomenna poliisilaitoksella kysymässä mitä tehdä.
Ap
Ei kun soitat nyt heti sinne poliisille ja sanot että sun omistamassa mökissä majailee joku urpo joka ei suostu poistumaan.
Sanot myös, että mies on aggressiivinen ja uhkaava, ja että koet itsesi uhatuksi ja että pelkäät. Tämähän on ihan totta, itse totesit, ettet naisena voijut mitään tälle luuserille.
Voi luoja. Vaikka oon pieni nainen, niin kyllä sais loinen kyytiä jos mun mökillä majailis.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Vaikka oon pieni nainen, niin kyllä sais loinen kyytiä jos mun mökillä majailis.
Sama, oon vähän hiljaisen puoleinenkin mutta tarvittaessa KYLLÄ LÄHTEE!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vuokrasopimukseen kirjattu mitään irtisanomisesta sopimuksen päättyessä? Paha juttu, jos ei...
Siis oli vuokrattu määräajaksi viikoksi. Nyt sanoi ettei hänellä ole toista paikkaa mihin mennä ja hotelliin ei ole varaa. Enkä voi heittää häntä pihalle. No, naisena piti vain myötäillä..
Ap
Tuo on ihan hirveää. Minulla on kokemusta juuri tuollaisesta miesvuokralaisesta.
Kirjoitin juuri toiseen ketjuun, että koin naisena hänen loputtomat selittelynsä todella ahdistavina. Väitti myös ettei ole paikkaa mihin muuttaa ja koitti vedota sääliin, lopulta alkoi puhua asumisoikeusasunnoista, että hän saa jäädä tähän. Oli ikimuistoinen ja hirveä ajanjakso se.
Puhelin soi päivittäin, ovikello samoin ja piinaus oli jatkuvaa. Lopulta häätöprosessilla pääsin eroon. Yksinelävänä naisena olin tuossa tilanteessa todella peloissaan ja ahdistunut.
Ilmoita poliisille ja mene heidän kanssan mökille kun he antavat sinulle ja muutamalle miespuoliselle tavaroiden kantomiehelle apua heittämään ko 'vuokralainen' ulos mökistä. Kun ei ole mikään toistaiseksi vuokrasopimus kysymyksessä vaan pelkkä viikon vuokramökki, niin ulos vaan ja heti. Jokainen viivytelty päivä on liikaa. Koska voi olla välkivaltainen tapaus on poliisien syytä olla siellä niin kauan että tavarat saadaan ulos. Ja avaimet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No soitin nyt sitten hätäkeskukseen, eivät lähetä poliiseja sinne, koska en ollut minkäänlaisessa vaarassa. Siis ei ollut mitenkään uhkaava tilanne. Eikä kyse ole minun asunnostani joten eivät lähetä tuollaisen takia poliiseja.
Ap
No nyt meni tää provo kyllä plörinäksi :D ei mitenkään mahollista että poliisi ei auta mökin omistajaa häätämään ilman sopimusta olevaa mökinvaltaajaa ulos sieltä. Se on sun omaistuutta eikä siihen muut saa kajota.
Kalliiksi tulee jos et nyt mene poliisilaitokselle ja vaadi poliisia tulemaan heittämään ko tyyppä ulos. Häätöä ei tarvitse hakea. Ne hätäkeskuksen ihmiset eivät tiedä näistä asioista mitään. Poliisilaitoksella on suora numero mihin soittaa. Älä soita sinne hätäkeskukseen.
Häke ei laita poliisia asialle niin kummallisrlta kuin se kuulostaa!! Just männa viikolla jouduin soittamaan kun näpistelijä mätki myyjää kaupan pihalla. Häkeä kiinnosti vain mitä näpistelijä vei 😨😅 ei ainakaan puoleen tuntiin virkavaltaa näkynyt.
Häädön suorittaa ulosottovirasto kun on kysymys vuokralaisesta jolle haetaan oikeudessa häätöl vuokra-asuntoon. Tämä on toinen juttu. Poliisiasia. Kerro tyypille että sillä on tämä ilta aikaa häipyä ja huomenna tulee poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko vuokrasopimukseen kirjattu mitään irtisanomisesta sopimuksen päättyessä? Paha juttu, jos ei...
Siis oli vuokrattu määräajaksi viikoksi. Nyt sanoi ettei hänellä ole toista paikkaa mihin mennä ja hotelliin ei ole varaa. Enkä voi heittää häntä pihalle. No, naisena piti vain myötäillä..
Ap
Ap, älä myötäile. Ettet vahingossa tule sopineeksi että mies voi jäädä mökkiisi. Itse katkaisisin ne sähköt ja veden mökiltä, varsinkin jos olisin noin köyhä ettei ole varaa ottaa yhteyttä lakimieheen. Ja soittaisin poliisille. Jos vain olet tekemättä asialle mitään, ja mies asuu sun mökillä, voi olla jopa että oikeus tulkitseekin että koska asuminen on jatkunut keskeytyksettä yli kuukauden, mökki tulkitaankin miehen vakiasunnoksi, josta sitten jo tosiaan pitää ihan häätää pihalle.
Tulee kalliksi laksimiesten kanssa hakea häätöä oikeudesta. Häätöä ei tarvita tällaisessa tapauksessa. Jos et nyt saa aikaiseksi heti saada poliisia sinne mökille niin poliisi on velvollinen selvittämään miksi ei auta ihmistä jonka omaisuuteen on tunkeuduttu.
Joo ei ne puhelinvastaajat siellä hätökeskuksessa todellakaan tiedä itään. Pitää soittaa poliisilaitokselle mutta sekin on kiinni paitsi päivystys. Mene huomenna aamusta sinne poliisilaitokselle käymään. Onko hän sinun joku sukulainen vai? Et varmaan ottanut rahaa etukäteen.......
Ja joku puhuu täällä sähköjen katkaisemisesta; siinähän menee mökki huonoon kuntoon jos siellä on sähkölämmitys. Kyllä nää tämmöiset pystyy elämään ilman sähköjäkin. Hyväksikäyttäjä. Menköön kysymään apua sukulaisiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap, älä myötäile. Ettet vahingossa tule sopineeksi että mies voi jäädä mökkiisi. Itse katkaisisin ne sähköt ja veden mökiltä, varsinkin jos olisin noin köyhä ettei ole varaa ottaa yhteyttä lakimieheen. Ja soittaisin poliisille. Jos vain olet tekemättä asialle mitään, ja mies asuu sun mökillä, voi olla jopa että oikeus tulkitseekin että koska asuminen on jatkunut keskeytyksettä yli kuukauden, mökki tulkitaankin miehen vakiasunnoksi, josta sitten jo tosiaan pitää ihan häätää pihalle.
Tulee kalliksi laksimiesten kanssa hakea häätöä oikeudesta. Häätöä ei tarvita tällaisessa tapauksessa. Jos et nyt saa aikaiseksi heti saada poliisia sinne mökille niin poliisi on velvollinen selvittämään miksi ei auta ihmistä jonka omaisuuteen on tunkeuduttu.
Vapaaehtoisestihan Ap sen sinne on päästänyt asumaan. Ei kukaan ole tunkeutunut mihinkään.
Hyvä provo Ap:ltä. Ei vaan kanna enää. Ei kenellekään tule mieleen päästää opiskelijaa mökilleen viikoksi asumaan, ellei sitten hätätilassa jotain sukulaista. Nekin majoitetaan tilapäisesti omaan kotiin jos viikosta vain kysymys. Samalla vaihdetaan kuulumisia.
Minäpä vuokraankin viikoksi mökin jostain kivasta paikasta, vaikkapa Leviltä ja kieltäydyn lähtemästä. Vietän siellä sitten iloisesti (ja tietysti ilmaiseksi) loppu talven, eiku!