Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*****SYYSKUISTEN UUSI VIIKKO*****

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kääntyykin vain mahalleen ja joskus vahingossa selälleen =))

Muuten sitten heiluttelee käsiään ja inisee...Jotenkin musta tuntuu, että siihen kun Ida lähtee liikkeelle kuluu melkosen pitkä aika, mutta kukin ajallaan ;)

Kyllä ma vaan odotan sitä, että pääsee vähän enempi kommunikoimaan tytön kanssa...Voidaan sitten yhessä kysellä, et miks sitä ja miks tätä ja miehellä menee hermot...=)

No jaarittelua jaarittelua...

Illan jatkoja!!!

maaly ja neiti

Vierailija
62/64 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jo pimeä onkin. Minä yritin kanssa tuonne yhteisöön, mutta en tajunnut etsiä ilmeisesti oikeasta kohdasta. Löysin eilen vain tämänvuotisten syyskuisten pinon. Koetan paremmalla ajalla uudestaan.

Meille ei ihmeitä: poika harjoittelee innokkaasti ryömimistä ja onnistuu jo menemäänkin taaksepäin. Puuhakaaressa tuppaa vain tulemaan ongelmia, kun peruuttaessa jalkojen väliin jää se kaaren alku ja matka pysähtyy siihen. Siitäkös huuto tulee! Tänään näin ekan kerran kun treenasi jo konttausasentoakin, mutta ei päässyt vielä liikkelle. Kova on suuttumus kun liikkuminen ei ilmeisesti ihan oman mielen mukaan onnistukaan! Taitaa olla melko itsepäinen ja omatahtoinen tuo poika. Hiilestyy esim. aamupalapöydässä älyttömästi jos ei saa sitä sanomalehteä käteensä tai se vedetään pois. Osaa siis jo hyvin osoittaa mieltään... Jotenkin elättelin toiveita, että pojasta tulisi yhtä lempeäluontoinen kuin isästään, mutta taitaa olla meikäläiseltä tuo voimakastahtoisuus... apua!

Miten teillä muilla tuo syöminen? Meillä on nyt maisteltu kiinteitä kolme viikkoa. Itse olen herkkä monille ruoka-aineille ja siksi meillä on aloiteltu aineilla, joita itsekin olen imettäessä syönyt. Ja pojalla oli aluksi tosi herkkä maha, mm d-vitamiinia ei ole voitu antaa ollenkaan (nyt annetaan kalanmaksaöljyä, vaikka siinä onkin a-vitamiinia, lastenpolin ohjeen mukaan) . Nyt menee kesäkurpitsaa ja parsaa, niillä aloiteltiin. Perunaa on maisteltu vasta pari päivää, koska itse en syö sitä ollenkaan. Päärynäsosetta koetetttin antaa, mutta siitä tuli valtavat ilmavaivat, hassua oli, että vaikka sitä antoi esim. noin klo 14, niin maha vaivasi sitten yöllä.

Lihojen aloittamiseen neuvolantäti suorastaan patisti, kuulema raudan saamisen vuoksi. Oletteko muut kuulleet samaa? Niimpä aloitettiin possunliha, joka maistuukin hyvin. Uutena otin tällä viikolla mustikan ja vadelman. Hyvin uppoaa. Soseet olen kaikki tehnyt itse, myös hedelmät ja marjat. Syön itse paljon marjoja ja esim. mustikkaa on pakkanen puolillaan. Keittelin sitä pehmeäksi (näin alkuun) ja pistin vähän hedelmäsokeria joukkoon, jotta ei ole vatun kanssa liian hapanta. Kattelin, että kaupan pilteissäkin on lisättynä just hedelmäsokeria. Hyvin uppoaa. Kovaa sotkemista vaan tuntuu olevan. Mutta syynä tosiaan se, että olen ite niin monelle allerginen, mm. lisäaineille ja kaikille, että näin alkuun annetaan tosi perusmakuja vauvallekin. Eihän pojan tietty tarvitse olla itse yliherkkä samoille kuin minä, mutta aloitellaan varovasti, ettei tule ongelmia. Sitten isompana kokeillaan noita valmispurkkejakin.

Mietin vaan, että kovin on erilaiset nuo neuvolan ohjeet. Montako ateriaa syötte nyt? Meillä kolme, yksi kasvissose, yksi marjajuttu ja yksi liha-kasvissose. Jotenkin tuntuu, että enemmänkin menisi. Puuro olisi varmaan kova sana, mutta en ole puuroihmisiä ja olen lisäksi allerginen kotimaisille viljoille (ei keliakia, vaan allergia) joten olen ajatellut lykätä niiden aloittamista tuonne 8-9 kuun ikään. Ehkä riisi? Onko riisistä kokemuksia?

Nyt mentävä kotihommiin ja sitten nukkumaan, pojalla nykyisin rytmi, että nukahtaa välillä jo ennen yhdeksää, mutta herää kuuden seitsemän aikaan, pimennysverhoista huolimatta...

aurinkoista loppuviikkoa!

jessiina ja e-poika, t6,5kk

ai niin, on varmaan joku jo kysynytkin, mutta miten tuo välikausihaalari? minkä kokoisen olette ostaneet ja arveletteko, että nyt keväällä passeli haalari menee vielä syksylläkin? Tosi hankala arvioida kun ei ole mitään kokemusta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta heti 8.30 liikkeelle koko porukka,Emppu naapuriin hoitoon ja naapurin tyttö meidän matkassa kerhoon.Kipinkapin sieltä kotiin,Empun haku ja aamupalalle.Ja taas 10.30 uudestaan ulkovaatteet päälle ja hakemaan tyttöjä kerhosta.Ulkoiltiin yhteen asti ja sisälle syömään.Emppukin heräsi ja sille myös ruoka nassuun.Vähän aikaa ehdittiin leikkiä yms.kun taas klo 16 ulkovaatteet päälle ja muskariin lähtö.Eemi ei sitten kauaa nukkunu joten se myös sisälle muskariin odottamaan siskoa.Ja TAAS ulkovaatteet päälle ja kotiin.Olen tänään pukenut/riisunut lapset 5kertaa!!! Saisi jo kesä tulla ettei tarvisi niin paljon pukea. Nämä torstait on aina tälläisiä päiviä että saa lentää tukka putkella paikasta toiseen. Onneksi kohta on jo taas viikonloppu. Empulle tulee lauantaina 6kk täyteen ja isosisko täyttää sunnuntaina 4v. Synttärijuhlat pidetään kylläkin vasta viikon päästä.

Emppu ei ole pariin päivään viihtynyt oikein lattialla.Sitä vissii ketuttaa kun ei pääse eteenpäin.Syliin kun nostaa niin seisoo tosi napakasti jalat suorina tai sitten innostuu pomppimaan. Hyppykiikku on meillä kova sana.Ja sitten sain naapurilta kävelytuolin lainaksi.Siinä Emppu viihtyy kun saa olla pystyasennossa.Jotkut " tahot" ei noita kapistuksia vissii kauheasti suosittele mutta minä ainakin aion sitä käyttää pieniä aikoja kerrallaan. Onko teillä muilla kävelytuolia käytössä?

JMMK: Teillä ollut yö(yöt) samanlaisia kun meillä.Emppu kääntyy myös sen miljoona kertaa(äidin mielestä) yössä mahalleen ja eikä osaa sitten nukahtaa vaan täytyy aina käydä se kääntämässä.Meillä on nyt ainakin viikko menty näin.Ehdin nukkua n.30-45min kun taas pitää mennä herra kääntämään. Alkaa olla vähä väsynyt äiti.

No eipä nyt taas muuta.Täytyy lähtä nukkumaan kun alkaa uni silmiä painamaan.

Heissulivei kaikille =)

Tintti

Vierailija
64/64 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut minunkin tarkoitus osallistua keskusteluun jo aika päiviä sitten, mutta saamattomuuttani olen vaan lukenut juttujanne taustalta. Kivalta porukalta tunnutte, joten sain itseäni niskasta kiinni ja päätin kirjoittaa. Kieltämättä tuo kuvayhteisöhomma herätti mielenkiinnon entisestään (hakemus jätetty).

Meidän tyttö täytti eilen 6 kuukautta ja on jo mielestäni enemmän pieni lapsi kuin vauva enää. Soseita syödään jo joka aterialla (upposivat alusta asti niin hyvin, että oli lopulta vaikea olla antamatta) ja yötkin sujuvat mainiosti nykyään! Mä vannon kaurapuuron nimeen...: yösyötöt ovat jääneet nyt kokonaan pois ja muutamat, onneksi lyhyet :), öiset heräämiset hoituvat tutilla ja tassuttelulla.

Tyttö on kovaa vauhtia alkamassa ryömimään. Nyt liikutaan pyörimällä ja peruuttamalla, mutta tuntuu olevan vaan päivistä kiinni, että koska pääsee jo eteenpäin vauhdilla. Sitten alkaa täälläkin juokseminen. Toistaiseksi on ollut aika helppoa, kun tyttö viihtyy hyvin itsekseen lattialla.

Mutta kerronpa meistä lisää myöhemmin. Nyt pitäisi olla nukkumassa kun tyttö on koisinut jo kolmatta tuntia. Ikinä ei kuitenkaan voi tietää että millainen yö on edessä... ;)