Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaveria harmittaa, kun RUK:n käyminen ei tuonutkaan imua työelämään

Vierailija
06.03.2017 |

Muistan miten kaveri oli ollakseen, kun meni RUK:iin ja kuvitteli saavansa huippuduuneja sen ansiosta. Mulle sanoi, että tuhoan työelämäni, kun hankin vapautuksen. No kuitenkin mulla töitä riittää enemmän kuin tarpeeksi ja vähän väliä kysytään uusiin projekteihin. Sen sijaan kaveri on jumissa mielestään epämukavassa hommassa eikä urakehitystä tapahdu.

Onko muilla kokemuksia näistä, joilla inttipropaganda on purrut vähän liikaa ja todellisuus selvinnyt vasta myöhemmin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pitää olla DI + reservin kapteeni. Sitten saa töitä ja muuta.

Vierailija
2/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo auttaa vain jos on yliopistotutkinto kaveriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan miten kaveri oli ollakseen, kun meni RUK:iin ja kuvitteli saavansa huippuduuneja sen ansiosta. Mulle sanoi, että tuhoan työelämäni, kun hankin vapautuksen. No kuitenkin mulla töitä riittää enemmän kuin tarpeeksi ja vähän väliä kysytään uusiin projekteihin. Sen sijaan kaveri on jumissa mielestään epämukavassa hommassa eikä urakehitystä tapahdu.

Onko muilla kokemuksia näistä, joilla inttipropaganda on purrut vähän liikaa ja todellisuus selvinnyt vasta myöhemmin?

Tunnen kaksi sivaria.

Toinen on mt-ongelmainen alkoholisti, joi itsensä ulos hyvästä työpaikasta. Toinen on jehovan todistaja, joka janoaa kiitosta työstään, kehuu itse itseään eikä etene uralla.

Tuntemillani RUKin käyneillä menee hyvin, tosin heillä on akateeminen koulutus, jolle ura pohjaa.

Vierailija
4/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tulisi luoda tasa-arvoiset olosuhteet juuri tuossa iässä, eli niin naisille, kuin miehillekin määrättävä jotain palvelusta joka ei tue sitä mihin ammattiin kouluttautumassa.

Ei liene oikein että aloittajan mainitsemaa imeskelyä työelämässään harjoittavat naiset saavat etulyöntiaseman, eli vuoden etumatkan itselleen ammattiin pääsylleen verrattuna varusmiespalveluksen suorittaviin saman ikäluokan  miespuolisiin.

Avaajakin totesi,ettei sitä imeskelyä enään löydy miespuolisille, kun naiset ovat sen jo ehtineet tekemään sillä aikaa kun miespuolinen on uhrautuvasti ja pienellä päivärahalla harjoitellut isänmaansa puolustamista.

Vierailija
5/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kaksi sivaria.

Toinen on mt-ongelmainen alkoholisti, joi itsensä ulos hyvästä työpaikasta. Toinen on jehovan todistaja, joka janoaa kiitosta työstään, kehuu itse itseään eikä etene uralla.

Tuntemillani RUKin käyneillä menee hyvin, tosin heillä on akateeminen koulutus, jolle ura pohjaa.

Mutta onko RUKilla tuossa mitään merkitystä vai onko kaikki vain kiinni akateemisesta koulutuksesta?

Vierailija
6/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-aholla on hyvä työpaikka, vaimo ja neljä lasta.

Vierailija
7/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis vaikka hän on sivari.

Vierailija
8/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi opiskelukaveri kävin RUKin ja välillä aina siitä mainitsi. Ei nyt mitenkään ärsyttävästi kuitenkaan. Jätti opiskelut kesken korkeakoulussa kun huomasi ettei samalla tekniikalla (eli kovalla ryntäyksellä ja nuoleskelulla) päässyt eteenpäin niin kuin intissä ja RUKissa. Sinällään kunnioitan saavutusta, mutta on se tietyn inflaation kärsinyt nykyään kun yhä useampi nuorena intin käynyt korkakoulutettu asiantuntija on rivimies ja joku lihaksikas amisjuntti on valittu RUKkiin aikanaan. Silloin muuten kun itse kävin intin (1990 -luvun loppupuolella) niin oli tosi tärkeää, että oli jonkinlainen ammattikoulutus käytynä. Ylioppilaita oltiin alettu kohtelemaan armeijan näkökulmasta tykinruokana kun ylioppilaiden määrä räjähti tuona vuosikymmenenä suureen kasvuun eikä sitä enää pidetty minään pätevöittävänä tutkintona työelämässä.

Asiantuntijathan on jo pitkään sanoneet, että RUKin johtamistaidot ovat jäänne menneisyydestä eikä niillä saada motivoitua fiksuja asiantuntijaorganisaatioita siviilipuolella. Armeijankin kannattaisi avata tuo reservin koulutuspolku halukkaille, niin voisivat saada sinne pätevämpää jengiä.

Vierailija
9/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita asepalvelusta suorittamattomia ollut päättämässä jopa maamme aseellisen puolustamisen linjauksista ja asehankinnoistakin.  

Mielestän sellaiset  kieltäytyneet tulisi jäävätä tuollaisten päätösten tekemisestä. 

Miksi ne aseet ja maanpuolustus alkaa kiinnostamaan sitten, kun siihen liittyy riittävän korkea valta-asema etuuksineen ja isoine palkkoineen.

Vierailija
10/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijathan on jo pitkään sanoneet, että RUKin johtamistaidot ovat jäänne menneisyydestä eikä niillä saada motivoitua fiksuja asiantuntijaorganisaatioita siviilipuolella. Armeijankin kannattaisi avata tuo reservin koulutuspolku halukkaille, niin voisivat saada sinne pätevämpää jengiä.

Itse olen käynyt RUK:n ja olen myös pitkän linjan partiolainen. Kummastakin saadun kokemuksen perusteella voin sanoa, että jos käy Partion "johtajamyllyn" läpi, se hakkaa siviilin työelämän tarpeiden näkökulmasta RUK:n opit mennen tullen. Parhaimmillaan Partion "vastuullistamiskoulutus" alkaa jo 13-vuotiaana ja inttiin mennessä nuorella voi olla kokoluokaltaan sellaisia johtamisnakkeja takanaan, ettei intissä edes pääse koksuna kokeilemaan kokeilemaan vastaavia organisointeja.

Sanotaan nyt näin, että työelämässä kaihdan erittäin hanakasti vastuunakkeja, mutta siitä huolimatta olen tienannut joskus paremmin kuin osastopäällikkö. Riittää että on kusisessa paikassa tarpeeksi monta kertaa oikeassa niin kyllä se liksa nousee mukavalle tasolle ihan rivi-insinöörilläkin...

Vierailija
11/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käynyt RUK:n ja olen myös pitkän linjan partiolainen. Kummastakin saadun kokemuksen perusteella voin sanoa, että jos käy Partion "johtajamyllyn" läpi, se hakkaa siviilin työelämän tarpeiden näkökulmasta RUK:n opit mennen tullen. Parhaimmillaan Partion "vastuullistamiskoulutus" alkaa jo 13-vuotiaana ja inttiin mennessä nuorella voi olla kokoluokaltaan sellaisia johtamisnakkeja takanaan, ettei intissä edes pääse koksuna kokeilemaan kokeilemaan vastaavia organisointeja.

Sanotaan nyt näin, että työelämässä kaihdan erittäin hanakasti vastuunakkeja, mutta siitä huolimatta olen tienannut joskus paremmin kuin osastopäällikkö. Riittää että on kusisessa paikassa tarpeeksi monta kertaa oikeassa niin kyllä se liksa nousee mukavalle tasolle ihan rivi-insinöörilläkin...

No eipä se kannettu vesi sitten kaivossa pysynyt.

Vierailija
12/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUK on oikeasti RU(n)K! Muut pääsevät intistä pois normaalielämään jo aiemmin, mutta nämä suoraryhtiset pyrkyrit saavat tetsata kasarmilla ja käskyttää toisiaan vielä kolme ylimääräistä kuukautta.

Vierailija
13/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RUK on oikeasti RU(n)K! Muut pääsevät intistä pois normaalielämään jo aiemmin, mutta nämä suoraryhtiset pyrkyrit saavat tetsata kasarmilla ja käskyttää toisiaan vielä kolme ylimääräistä kuukautta.

Maanpuolustuksen yhteydessä ja siihen käytetystä ajasta en suostuisi käyttämään tuollaista ilmaisua.  

Turhempaakin ajankäyttöä verovaroin löytyy niitä tässä sen kummemmin luettelematta. 

Yhtenä esimerkkinä näille maahamme kutsumatta ja ilman matkustusasiakirjoja saapuneille suoritettava ruuanlaitto ja heidän majoitustilojensa siivoaminen.

Aikuisia ihmisiähän sieltä tuli ja ehkä tulee jatkossakin, jotka on arkea pyörittäneet omissa lähtömaissaan. Miksei myös täälläkin?

Missä vaiheessa heiltä nuo tavallisen arjen edelleyttämät asiat tai niiden tekeminen on päässyt unohtumaan, vai katsooko oma väkemme, että on jotenkin rasistista että hoitavat itse omat asiansa.  Vissiin pyllynkin pyyhkimisessä tulisi suvakkien mielestä avustaa näitä "kädettömiä" (suomalaissuvakin mielestä)

Vierailija
14/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita asepalvelusta suorittamattomia ollut päättämässä jopa maamme aseellisen puolustamisen linjauksista ja asehankinnoistakin.  

Mielestän sellaiset  kieltäytyneet tulisi jäävätä tuollaisten päätösten tekemisestä. 

Miksi ne aseet ja maanpuolustus alkaa kiinnostamaan sitten, kun siihen liittyy riittävän korkea valta-asema etuuksineen ja isoine palkkoineen.

Koska asia itsessään ei ole kovin kiinnostavaa? 

Vierailija
15/15 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up lisää?