Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko mitenkään opetella kulkemaan ovissa? Ulospäin kulkevat ensin!

Vierailija
06.03.2017 |

Rakkaat ihmiset, jättäkää tilaa niille, jotka ovat poistumassa! Etenkin metrovaunusta poistuminen on tuskaisaa, kun pitää pujotella ihmisten läpi. Jotkut jopa tunkevat vaunuun sisään, kun toiset ovat vielä tulossa ulos. Ihan samaa tapahtuu kauppojen ovilla ja monissa muissa paikoissa päivittäin, jatkuvasti, koko ajan, aina, kaikkialla. Ihan oikeasti pitää päästää ensin ne, jotka ovat tulossa ulospäin, eikä tunkea sisään ennen heitä. Jos ulos tuleva ei erityisesti vinkkaa sinua tulemaan ensin sisään, niin et saa tunkea tielle.

Tämä on ihan yhtä tärkeä liikennesääntö kuin vaikkapa liikennevalojen noudattaminen autoilijoille, vaikka ruumiita harvemmin tuleekaan.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinäkö sen säännön laadit? En ole vielä nähnyt tätä lakiin kirjoitettuna tai virallisena sääntönä missään eli teen ihan miten minua huvittaa. Sinä et nimittäin määrää mitä saan ja mitä en saa tehdä.

Vierailija
2/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sinäkö sen säännön laadit? En ole vielä nähnyt tätä lakiin kirjoitettuna tai virallisena sääntönä missään eli teen ihan miten minua huvittaa. Sinä et nimittäin määrää mitä saan ja mitä en saa tehdä.

Tervetuloa sporaan törttöilemään niin me muut saadaan videoida kun kuski heittää sut pihalle (mahdollisesti jeparien syliin) ja pistää se video nettiin 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinua sattuisi kiinnostamaan eettinen ajattelu, kokeile tähän vaikka Kantin kategorista imperatiivia. Sen mukaan teko voi olla oikein vain, jos sen voisi yleistää säännöksi, joka koskee kaikkia. Toisin sanoen teko on väärin, jos kaaos seuraisi kaikkien toimiessa niin. Ja jos kaikki toimisivat kuin sinä, saattaisit sinäkin jäädä laiturille, koska et ehtisi tai mahtuisi junaan/metroon muiden rynniessä ulos.

Kyllä on muuten aikuisen ihmisen eettinen ajattelu heikoissa kantimissa, jos käsittää lain ainoaksi säännöstöksi. Ei se, ettei tekoa ole erikseen määritelty laittomaksi, tarkoita, että se on oikein. Lain ja virallisten sääntöjen ulkopuolelle jää itse asiassa suurin osa ihmisen elämää ja ratkaisuja.

Mutta pahaa mieltähän sinä olit taas vaan purkamassa. Parempaa vointia jatkossa. Niinhän se on, että onnelliset ihmiset harvemmin haluavat haitata toisten elämää tai v*ttuilla vain huvikseen.

Vierailija
4/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo sääntö ollut aina olemassa. Ja onhan se ihan looginen. Ehkä se on taas näitä meidän kaupunkilaisten juttuja, niin kuin liukuportaissa oikealla seisominen. Joo ja kaupoilla on sen verran isot ovet, että siinä sitä ei niin huomaa.

Vierailija
5/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo sääntö ollut aina olemassa. Ja onhan se ihan looginen. Ehkä se on taas näitä meidän kaupunkilaisten juttuja, niin kuin liukuportaissa oikealla seisominen. Joo ja kaupoilla on sen verran isot ovet, että siinä sitä ei niin huomaa.

Minä olen myös kaupunkilainen ja ei täällä kukaan koskaan ole oikealla seissyt vaan kukin menee portaissa vuorollaan. Ja myöskin samalla tavalla mennään muuallakin ja en ole koskaan törmännyt siihen että kukaan välittää siitä meneekö sisään ennen kuin toiset tulee ulos.

Enemmän minua vituttaa ap:n kaltaiset ihmiset jotka sanelee mitä toiset saa tehdä. Otan kyllä muita huomioon mutta jos joku minulle tulee sanelemaan mitä saa ja mitä ei saa tehdä niin ihan vituuksissani aivan varmasti teen toisin.

Vierailija
6/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä määrään, meinaan silloin kun minä astun liikennevälineestä ulos ja sinä pikkuinen yrität änkeä vastavirtaan.

Sinä et kerta kaikkiaan onnistu siinä.

Vituttaako? :)

Vierailija
7/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta minä määrään, meinaan silloin kun minä astun liikennevälineestä ulos ja sinä pikkuinen yrität änkeä vastavirtaan.

Sinä et kerta kaikkiaan onnistu siinä.

Vituttaako? :)

Olen past onnistunut tähän mennessä joka kerta. Vituttaako? :)

Vierailija
8/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muuten ärsyttää oikeasti, vaikka tuota tapahtuukin minulle lähinnä vain kaupan ovilla, kun en asu Helsingissä, missä olisi metroja. Olen pienikokoinen ja minulle sattuu jatkuvasti sitä, että ihmiset ovat sitä mieltä, että minua ei tarvitse väistää. Joskus vuosi sitten kyllästyin tähän ja lakkasin väistämästä ketään, joka ei itse tee elettäkään väistääkseen, tai niitä, jotka tunkevat väkisin kauppaan sisään juuri kun olen itse menossa ulos. En edes tajua miten tämä ihmisten päästäminen ulos ensin ei ole kaikille itsestäänselvyys - tai se, että jos kaksi ihmistä tulee katua samaa puolta vastatusten, väistetään oikealta puolelta.

Viimeksi tällä viikolla kävelin tällaista kauppaantunkijamiestä päin täyttä vauhtia kauppakasseineni, ja jokin aika sitten kävelin tarkoituksella kadulla vasenta puolta kulkevan koiranulkoiluttajan fleksiin, kun oikealle ei jäänyt enää tilaa väistää muualle kuin ojaan. Ja usein tulee kadulla vastaan neljä rinnan kulkevia sauvakävelijätätejä, joista reunimmainenkaan ei edes yritä väistää vastaantulijoita, ja näitäkin päin menen vauhtia hidastamatta. Poikkeuksetta nämä MINÄ-EN-AINAKAAN-VÄISTÄ-ihmiset muuten alkavat törmäyksen sattuessa huutaa, että "eikö voi yhtään väistää?!". Niinpä, ehkä sinun olisi kannattanut?

Vierailija
9/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti harjoittelemaan. Anteeksi.

t: Maalainen

P.S. Mikä on spora?

Vierailija
10/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa sporaan törttöilemään niin me muut saadaan videoida kun kuski heittää sut pihalle (mahdollisesti jeparien syliin) ja pistää se video nettiin 😂

Näköjään täällä liikkuu porvoolasia.

Vierailija
11/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten samaa mieltä, paitsi Itiksen (kauppakeskuksen) ovissa. Olen henk.koht. avustaja ja käytän asiakkaani kanssa ovia, jotka avautuvat nappia painamalla, koska emme voi mennä tavallisista ovista. Tänäänkin täysin terveiden ihmisten piti näköjään päästä samaan aikaan ovista kuin meidän, vaikka me olimme ovilla ensin. Ja tämä tapahtuu joka kerta! Koskaan emme ole päässeet ensin tai ilman päällekävelyä, olimme sitten menossa sisään taikka ulos.

Vierailija
12/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa ihmetellä huonoa ja itsekästä käytöstä mutta se jätti kyllä muistijäljen, kun sain ärsyyntynyttä palautetta siitä, että yritin mennä julkisen vessan ovesta ulos. Ulkopuolella oli semmoinen tuhti mamma tulossa sisään pieneen vessaan ja ärisi minulle, kun en ymmärtänyt kävellä takaperin vessan perälle, jotta hän saa tulla ensin.

Vierailija
13/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hississä tämä voi olla jo isokin ongelma. 10 hengelle tarkoitetussa hississä on kuusi henkilöä, jotka pyrkivät ulos, sisään tunkee viisi ihmistä tukkien väylän ulos.

Ja minkä takia siinä hissiä odottaessa seisoskellaan puoliympyrässä sen oven edessä?

Vierailija
14/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi pujotella? Minä en väistä senttiäkään vaan kävelen tylysti näitä itsekkäitä kusipäitä päin, ensin ulos, sitten sisään. On työnnetty pois tieltä, haukuttu, mumistu vihaisesti ja kerran joku teinitytteli raivosi perään kun omaa tyhmyyttään litistyi mun ja oven väliin. Voi voi.

Vierailija
15/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On laitonta kuvata salaa ja laittaa video ilman videolla olevan henkilön lupaa nettiin tai julkaista missään. Haloo!!!

Vierailija
16/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain isosta kaupasta voi jatkuvana virtana tulla asiakkaita ulos. Voisitko kertoa miten uudet asiakkaat pääsevät kauppaan sisään, kun pitää väistää ulos tulevia?

Vierailija
17/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes jaksa ihmetellä huonoa ja itsekästä käytöstä mutta se jätti kyllä muistijäljen, kun sain ärsyyntynyttä palautetta siitä, että yritin mennä julkisen vessan ovesta ulos. Ulkopuolella oli semmoinen tuhti mamma tulossa sisään pieneen vessaan ja ärisi minulle, kun en ymmärtänyt kävellä takaperin vessan perälle, jotta hän saa tulla ensin.

Eikä?! 😂

Vierailija
18/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkaat ihmiset, jättäkää tilaa niille, jotka ovat poistumassa! Etenkin metrovaunusta poistuminen on tuskaisaa, kun pitää pujotella ihmisten läpi. Jotkut jopa tunkevat vaunuun sisään, kun toiset ovat vielä tulossa ulos. Ihan samaa tapahtuu kauppojen ovilla ja monissa muissa paikoissa päivittäin, jatkuvasti, koko ajan, aina, kaikkialla. Ihan oikeasti pitää päästää ensin ne, jotka ovat tulossa ulospäin, eikä tunkea sisään ennen heitä. Jos ulos tuleva ei erityisesti vinkkaa sinua tulemaan ensin sisään, niin et saa tunkea tielle.

Tämä on ihan yhtä tärkeä liikennesääntö kuin vaikkapa liikennevalojen noudattaminen autoilijoille, vaikka ruumiita harvemmin tuleekaan.

Juu ja vielä ne jotka jäävät pitämään palaveriaan oviaukkoihin tukoksi. Onneksi olen sen verran isokokoinen että kävelen kylmästi säälittä vaan läpi.

Vierailija
19/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain isosta kaupasta voi jatkuvana virtana tulla asiakkaita ulos. Voisitko kertoa miten uudet asiakkaat pääsevät kauppaan sisään, kun pitää väistää ulos tulevia?

No katotaan näiden tyyppien mielestä sitten odotetaan että kauppa on tyhjä ennenkun toinen satsi pääsee ostoksille. Pääasia että itse pääsevät ulos eka.

Vierailija
20/48 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On laitonta kuvata salaa ja laittaa video ilman videolla olevan henkilön lupaa nettiin tai julkaista missään. Haloo!!!

No itse asiassa julkisella paikalla kuvaaminen on täysin sallittua ja itse kuvaamansa videon saa laittaa ihan mihin huvittaa. Poikkeus on, jos kuvaan liitetään jotain herjaavaa tms. Tämä on muuten hyvin yleinen väärinkäsitys. Miksi kaikki luulevat, että kuvaaminen on kiellettyä? Miten kukaan kuvittelee, että hänen JULKISELLA paikalla törttöilynsä voisi jotenkin olla jonkin salassapitovelvollisuuden piirissä! Ei pidä tehdä julkisesti mitään, mitä ei voisi kuvata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi