Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla yhtä itsekkäitä kavereita?

Vierailija
05.03.2017 |

Minua ärsyttää useasti kavereitteni itsekkyys. Itse en välitä koko baby shower kutsuista mutta harmittaa kun minä sain ensimmäisen lapsen niin kukaan ei ollut järjestämässä minulle mutta minut kyllä pakotettiin järjestämään ystävälleni joka sai vähän jälkeen minun vauvan oman vauvansa ja muut ystävät vain kyselivät kokoajan mitä luen ostamassa lahjaksi ystävälleni jne. Lapseni ei saanut edes lahjaa synnyttyään ystäviltäni mutta minulta taas kyseltiin mitä olen ostamassa. Muutenkin minun pitäisi kyllä vauvan kanssa liikkua joka paikkaan kun on muka niin helppo vauva ja heillä on niin vaikeaa muka. Toinen ystäväni jolla ei ole lasta suunnittelee hänen menojensa mukaan ja mikä hänelle olisi kivointa vaikka olen miljoona kertaa sanonut etten pääse siihen aikaan lähtemään jos mieheni töissä ja vauvan yöunille laitto, hän on myös kehdannut kysyä että etkö voisi jättää lastasi vaikka vanhemmillesi siksi aikaa!!!! Ja tässä on vain pieni osa asioista. En tiedä ylireagoinko.

Kommentit (15)

1/15 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuus olisi tärkeää kun on niin rasittava elämänvaihe kuin vauva-arki.

Sano että haluat omat vauvakutsut kun vauvasi täyttää vaikka vuoden,

koska ei aiemmin vietetty.

Hienoa että ystäväsi saivat lapsen samaan aikaan, teillä voi olla lapsenvahtiapua toisistanne ja voitte kulkea vaikka Särkänniemeen porukalla.

Minun ystäväni saivat lapset yli 10 vuotta aiemmin kuin minä. Olin hurjan paljon heille ilmaisena lapsenvahtina, mutta minun lastani ei _kukaan_ hoitanut hetkeäkään.

Tämä hiertää vieläkin, vaikka omanikin on nyt jo teini. Hyväksikäyttöä ja ylitsekävelyä ei unohda.

Vierailija
2/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkäisin käydä lasten kanssa reissuissa ystäväni kanssa mutta tiedän sen vain jäävän puheeksi hänen osalta. Nytten hänen lapsensa vielä pieni mutta hän ei vieläkään pysty muka viemään sitä minnekään ja ovat vain kotona koska on muka niin hankala lapsi. Hän oli se joka puhui vauvauinnista ja kerhoista jne. Mutta mitään niistä hän ei ole tehnyt joudun aina tekemään silti kaiken yksin tai mieheni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapa ap elämään omaa elämääsi. Tee itse päätöset, mitä teet ja millloin.

Vierailija
4/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla on ollut sellainen kaveri. Hälle piti kaikki, muttei huomioinut minua juurikaan. Hän ei tuonut lahjaa minun 30v. synttäreille, mutta hänen pyöreisiin juhliin hänellä oli lahjalista. Sanoin vain tympeänä, että tuon jotain saman tyypistä, kuin mitä hänkin minulle toi. Hän tietenkin loukkaantui. Nykyään emme kaveeraa enää ja se on tuonut minulle paljon energiaa.

Vierailija
5/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteat vaan että turhaa hössötystä ja ei sinunkaan lapselle mitään lahjoja osteltu. Sanot että käytät rahat omaan lapseesi kun hän tarvitsee nyt sitä ja tätä.

Vierailija
6/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enköhän kuule tee omat päätökseni itse en ole avuton mutta ei minulle tarvitse lupailla mitään että missä ollaan lähdössä käymään ja kuitenkin minä menen yksin.

7/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverit on saanu sellaisen vaikutleman että baby showerit ja sellaiset ei kiinnosta yhtään niin ei ne sellaista sitten järjestä turhaan. Minua ei kiinosta joulu yhtään (olen ateisti) joten joka vuosi joulukussa olen se ainoa kavereistani joka ei saa käsintehtyä joulukorttia tai pientä lahjaa. Joskus se harmittaa mutta sitten muistan että pidän omasta ideologiastani kiinni aika paljon (rullaan silmiäni kun tulee joulumusiikki tai lahjamainos ja kaverit tietää että minusta se on rahan tuhlausta) joten he eivät halua loukata/ärsyttää minua.

Jos halusit baby showerin niin olisi kannattanu antaa sellaisen vaikutelman että vaikka se ennen tuntui turhalta niin olis kiva nyt kun on raskaana. Kukaan ei pysty lukemaan sun ajatuksia.

Vierailija
8/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis muut osasivat vaatia baby showerit jne ja sinä teit kun vaadittiin ja sitten oletat että nämä järjestää sinulle. Ihan samalla tavalla sinun olisi pitänyt sitä vaatia. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun marttyyrit jotka ei edes vihjaa haluavansa jotain ja sitten loukkaantuvat kun toinen saa kun osaa vaatia ja pyytää.

Vierailija
9/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisen takia ei just kannata olla koskaan ensimmäinen eikä viimeinen

Vierailija
10/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4463 kirjoitti:

Jos kaverit on saanu sellaisen vaikutleman että baby showerit ja sellaiset ei kiinnosta yhtään niin ei ne sellaista sitten järjestä turhaan. Minua ei kiinosta joulu yhtään (olen ateisti) joten joka vuosi joulukussa olen se ainoa kavereistani joka ei saa käsintehtyä joulukorttia tai pientä lahjaa. Joskus se harmittaa mutta sitten muistan että pidän omasta ideologiastani kiinni aika paljon (rullaan silmiäni kun tulee joulumusiikki tai lahjamainos ja kaverit tietää että minusta se on rahan tuhlausta) joten he eivät halua loukata/ärsyttää minua.

Jos halusit baby showerin niin olisi kannattanu antaa sellaisen vaikutelman että vaikka se ennen tuntui turhalta niin olis kiva nyt kun on raskaana. Kukaan ei pysty lukemaan sun ajatuksia.

Niin siis minullehan sanottiin että minulle järjestetään ne ja odotin mutta eipä niitä tullut ja nyt uusi raskaus niin en enää edes odota

Vierailija
11/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis muut osasivat vaatia baby showerit jne ja sinä teit kun vaadittiin ja sitten oletat että nämä järjestää sinulle. Ihan samalla tavalla sinun olisi pitänyt sitä vaatia. Mikään ei ole niin ärsyttävää kun marttyyrit jotka ei edes vihjaa haluavansa jotain ja sitten loukkaantuvat kun toinen saa kun osaa vaatia ja pyytää.

Eiköhän se ollut yllätys kuule tälle ystävälle jonka meidän kaveriporukka järjesti aivan samainen joka minulle sanoi järjestävänsä. Ihmettelen kovasti miksi ihmiset vaivautuvat kirjoittamaan ärsyttääkseen, en ole pyytänyt tuollaisia vastauksia vaan kysyin muidenkin kokemuksia itsekkäistä kavereista ja jos minusta tuntuu pahalle ja haluan siitä jollekin sanoa niin en jaksa lukea lisä paskaa ja aivan turhaa tekstiä.

Vierailija
12/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä AP annat "kavereidesi" kävellä ylitsesi. Miksi hyväksyt sellaista?

Vierailija
13/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä AP annat "kavereidesi" kävellä ylitsesi. Miksi hyväksyt sellaista?

Sitä ihmettelen itsekin vaikka olen temperamenttinen ja pystyn sanomaan selvästi omat mielipiteeni niin en jostain syystä pysty sanomaan kavereilleni jos he ovat loukanneet minua mutta muille sanon heti

Vierailija
14/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika pistää kaverisuhteet jäähylle. Et voi olla kaikkea yhtäaikaa, ja paras valinta on nyt olla hyvä äiti. Itse olen opetellut sanomaan asiat täysin suoraan päin näköä kaikille, loukkasi se sitten tai ei. Liian monta kertaa kaveriporukassa passataan tiettyjä yksilöitä, ja muut jää ilman. Ja silti jotenkin annetaan ymmärtää että pitäisi jotenkin hymyssä suin vain nätisti hyväksyä kaikki.

Et osta enää kellekään mitään, ja toteat että jokainen ostakoot omalle lapselleen omalla rahalla mitä kokevat tarvitsevansa. Olen aivan varma, että löydät uusia ihania äiti-ystäviä, jotka ovat itsekin joutuneet etääntymään kaveripiireistään.

Vierailija
15/15 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tuollaisten ihmisten ystävä jos niin paljon harmittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme